ما به جای تغییرات درصدی، بر تغییرات کل فروش تمرکز میکنیم، که این مورد اخیر به سمت تولیدکنندگان کمتر اصلی متمایل است.
فول، واگن – کاهش 9824 دستگاهی
هوندا با پرچم اعتبار خود این کار را انجام داد که فروش آن تحت مدل تجاری جدید “نمایندگی” خود قرار می گیرد، جایی که قیمت ها را در سطح ملی برای نمایندگی های خود تعیین می کند.
این خودروی ،یبی برای فورد استرالیا در سال 2022 بود که چند وسیله نقلیه جدید مهم را روانه بازار کرد، اما چند خودروی دیگر را نیز به کار گرفت. به این ترتیب فروش آن با کاهش 4752 دستگاهی به 66628 دستگاه رسید.
بسیاری از این موارد توضیح میدهد که چرا برند فول،واگن با افت 24 درصدی به 30946 فروش رسیده و در نتیجه رتبه 10 برتر را از دست داده است. این کاهش به م،ای فروش 9824 خودروی کمتر از سال 2021 است.
برای زمینه بیشتر، فروش نیسان در یک دهه قبل (2012) سه برابر بیشتر بود و سهم بازار آن از 7.2 درصد به 2.4 درصد کاهش یافت.
نیسان، فول، واگن، مزدا، فورد و هوندا در سال گذشته نسبت به سال 2021 فروش بیشتری نسبت به سایر برندهای خودرو کاهش داد.
از نظر محصولات، Amarok جدید، Touareg R PHEV و اولین خودروهای الکتریکی خود، ID.4 و ID.5 را در سال 2023 عرضه خواهد کرد.
دادههای فروش بازار استرالیا برای سال 2022 – که در خلاصه ما در اینجا پوشش داده شده است – نشان میدهد که فروش در سال 2022 3.0 درصد افزایش یافته است، که آن را به قویترین سال از سال 2018 بهرغم کمبودهای مداوم سهام تبدیل میکند.
با نگاهی به سال 2023، فول، واگن می گوید که امیدوار است با بازگشت عادی زنجیره تامین، فروش 20 درصد یا بیشتر افزایش یابد.
بیشتر: فروش فورد در استرالیا در سال 2022