پس از اینکه Dodge Challenger SRT Demon متوقف شد، Dodge Hellcat Redeye را معرفی کرد. بر خلاف شیطان، که تنها بر اساس چلنجر هلکت ساخته شده بود، هر دو چلنجر و چارجر درمان قرمزی را دریافت ،د. Hellcat Redeye اساساً دارای موتور Demon بود که در این مورد به دلیل ورودی هوای کوچکتر روی کاپوت محدود شد. قدرت آن 797 ، بخار (594 کیلووات) و 707 پوند فوت (959 نیوتن متر) بود.
این موتور در واقع 669 ، بخار قدرت چرخ عقب و 606 پوند فوت بود که پس از تنظیم از دست دادن پیشرانه به بیش از امتیاز اولیه Hellcat ی،ی 707 ، بخار (520 کیلووات) و 650 پاند فوت (881 نیوتن متر) می رسد. در سال 2018، این اعداد به 717 ، بخار (527 کیلووات) و 656 پوند فوت (890 نیوتن متر) رسید. در سال 2019، بسته Wide،y برای هر دو مدل Challenger و Charger معرفی شد.
سپس شیطان آمد
برای مدل سال 2018، دوج SRT Demon را معرفی کرد. بر اساس Challenger Hellcat، یک سوپرشارژر بزرگتر 2.7 لیتری دریافت کرد و 215 پوند (98 کیلوگرم) وزن را کاهش داد. SRT Demon با سوخت 100 اکتان 840 ، بخار (626 کیلووات) و 770 پوند فوت (1044 نیوتن متر) تولید می کرد. SRT Demon با یک هدف در ذهن طراحی شده است – تسلط بر درگ استریپ. با زمان 2.3 ث،ه به 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) و 9.65 ث،ه در بیش از 140 مایل در ساعت (225 کیلومتر در ساعت) برای یک چهارم مایل، شیطان سریعترین خودروی غیر الکتریکی و کارخانه ای بود. همچنین می تواند چرخ دستی انجام دهد.
نام موتوری که آنقدر باحال بود که روی ماشین گذاشت
اجزای مختلف پیشرانه، از جمله Torqueflite (ZF)، یک اتوماتیک هشت سرعته، تقویت شدند. Redeye همچنین در مقایسه با Hellcat استاندارد، یک سیستم تعلیق متمرکز روی مسیر دریافت کرد. مدلهای Charger و Challenger Hellcat Redeye منحصراً با پکیج عریض عرضه شدند که به ترتیب 3.3 و 3.5 اینچ (83.8 و 88.9 میلیمتر) عرض داشتند. پکیج عریض بدنه همچنین شامل چرخهای فورج 11 در 20 اینچی، سیستم تعلیق تطبیقی Bilstein، ترمزهای ارتقا یافته برمبو و میلههای ضد غلتش سفتتر بود.
زمان فرار از زندان است
ما نمی تو،م بدون اشاره به جعبه Demon در مورد Dodge SRT Demon صحبت کنیم. قیمت آن 1 دلار است و مجموعه ای از قطعات و لوازم جانبی را ارائه می دهد که برای تبدیل شیطان از یک تراموا به یک جانور درگ 9 ث،ه ای اختصاص داده شده است. این ماژول با ماژول کنترل نیرو (PCM) از برنامه اتصال مستقیم دوج، ،تیکهای لاغر برای جلو، فیلتر هوای با جریان بالا، بانک سوئیچ سوخت مسابقهای با اکتان بالا و موارد دیگر ارائه میشود.
قرمزی گربه جهنمی
داستان دوج هلکت از سال 2015 آغاز شد که در زمان خودرو، مدت زیادی است. هفت سال بعد، این دایناسور V-8 همراه با پلتفرم قدیمی مرسدس بنز که قدمت آن به W211 E-Cl، بازمی گردد، هنوز یک بسته مورد توجه است، و ما باید از Hellcat تشکر کنیم. با این اوصاف، چلنجر و در نتیجه چارجر ماشینهای عضل، هستند. در حالی که تکرارهای بعدی کمی اصلاحتر و حتی روی مسیر متمرکز شدهاند، این نسخه «پایه» است که به ریشههای خودروی American Muscle خود وفادار مانده است.
منبع: https://www.tops،d.com/cars/the-717-hp-dodge-،cat-has-become-the-baby-of-dodge-s-supercharged-lineup-ar197052.html
اگر از طرفداران MOPAR هستید، احتمالاً می د،د که Hellcat در واقع نام موتور است. تا سال 2015 قوی ترین نسخه از مدل های چلنجر و چارجر SRT8 بود که بعداً به SRT 392 تغییر نام داد. موتور Hellcat بر اساس موتور 6.4 لیتری (392) Hemi V-8 ساخته شد که 90 درصد آن تعویض شد. موتور به 6.2 لیتر کاهش یافت، قطعات داخلی جعلی و یک سوپرشارژر 2.4 لیتری IHI، دوقطبی که 11.6 psi (0.8 بار) تولید می کرد، دریافت کرد.
در اوا، سال 2021، دوج نسخه ویژه ای از Hellcat Redeye را به نام Jailbreak معرفی کرد. این مدل به ،وان بخشی از کمپین “Never Lift” دوج معرفی شد که برنامه عملکرد اتصال مستقیم را نیز بازمی گرداند. بسته Jailbreak رنگهای خاص متنوعی را ارائه میکند و فقط 995 دلار قیمت دارد. مهمتر از آن، 10 ، بخار به Hellcat Redeye اضافه می کند و V-8 سوپرشارژر را به سطح قدرت Demon (در پمپ بنزین) باز می گرداند. بسته Jailbreak در هر دو مدل Challenger و Charger Hellcat Redeye ارائه می شود.
بعدش چی؟
علیرغم اینکه دوج در حال آماده شدن برای رونمایی از اولین خودروی EV Muscle است و از Hellcat آنطور که ما می شناسیم تبر می زند، V-8 سوپرشارژر همچنان وجود خواهد داشت. در حالی که انتظار میرود آ،ین Hellcat در اوا، این ماه در هفته سرعت دوج به طور رسمی معرفی شود، اکنون مید،م که برای پلتفرم فعلی که بیش از یک دهه از آن استفاده میشود، یک ارسال خواهد بود. طبق آ،ین گزارشها، دوج به ارائه مدلهای V-8 با عملکرد بالا و سوپرشارژر در کنار خودروی EV Muscle خود ادامه خواهد داد، اما بر روی پلتفرم کاملاً جدیدی که احتمالاً توسط Stellantis ارائه شده است.
راهبری نوشته