این دو شرکت مجوز تحقیق و توسعه را به همکاری خود اضافه کردهاند که به BMW اجازه میدهد تا خط نمونه اولیه باتری تمام حالت جامد (ASSB) را در مرکز صلاحیت تولید سلولی خود در پارسدروف در نزدیکی مونیخ توسعه دهد.
بی ام و متعهد به توسعه فناوری ASSB با Solid Power بر اساس دستیابی استارتاپ به “مقاله های عطف خاصی” است.
“توسعه روابط ما با BMW شواهد دیگری است مبنی بر اینکه هر دو شرکت به توسعه فناوری Solid Power و ارزش باتری های حالت جامد اعتقاد دارند. دیوید یانسن، مدیرعامل موقت، رئیس و رئیس Solid Power گفت: ما مشتاقانه منتظریم که در کنار تیم باتری ک، جه، BMW کار کنیم.
Solid Power در سال 2011 تاسیس شد و در ابتدا توسط هیوندای در میان سایر سرمایه گذاران کلیدی تامین مالی شد.
فرانک وبر، عضو هیئت مدیره توسعه در BMW AG گفت: “ما انتظار داریم این توافق، نصب خط نمونه اولیه حالت جامد ما و هدف متقابل شرکت های ما برای تجاری سازی این فناوری سلولی امیدوارکننده را تسریع کند.”
این مشارکت همچنین شامل اشتراک Solid Power در «دانش فنی تولید سلول و الکترود تمام حالت جامد» است، اما شامل مجوز مالکیت م،وی این شرکت نمیشود.
هر دو گروه BMW و Solid Power فعالیت های توسعه سلولی و تولید مکمل را در کارخانه های تولیدی مربوطه خود انجام خواهند داد.
ASSB ها از الکترولیت های جامد، یک آند بدون کربن و یک لایه کامپوزیت کاتدی در مقابل الکترولیت های ژل مایع یا پلیمری موجود در شیمی فعلی، از جمله لیتیوم یون و پلیمر لیتیوم استفاده می کنند.
Solid Power قصد دارد سلول های خودرویی در مقیاس کامل را برای BMW برای آزمایش در سال 2023 تحویل دهد و در حال افتتاح یک خط تولید آزمایشی ASSB در تاسیسات خود در ایالات متحده است.
آنها تنها برندهایی نیستند که روی این فناوری سرمایه گذاری می کنند، هیوندای، کیا، مرسدس بنز و استلانتیس همگی با استارتاپ Factorial Energy بر روی باتری های حالت جامد شریک هستند.
این گروه BMW یک قدم به تولید باتریهای حالت جامد با استارتآپ آمریکایی نزدیکتر شده است قدرت جامد، همکاری خود را گسترش داده و برنامه هایی را برای تولید خودروی نمایشی با استفاده از این فناوری تا قبل از سال 2025 اعلام کرده است.
جنرال موتورز همچنین در مرکز نوآوری سلول باتری وا، جدید خود، باتری های حالت جامد، در میان انواع باتری های دیگر، تولید خواهد کرد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/bmw-expands-partner،p-with-solid-state-battery-s،up
نیسان اخیراً نمونه اولیه کارخانه تولید باتری حالت جامد خود را در مرکز تحقیقاتی خود در استان کانا،ا، ژاپن رونمایی کرد.
بعداً با فورد و گروه BMW منعقد شد.
در اوا، سال 2022 گروه BMW برنامه های خود را برای ایجاد یک خط تولید آزمایشی برای ASSB ها در آلمان با مشارکت Solid Power اعلام کرد و اعلام کرد که 20 میلیون دلار (30 میلیون دلار استرالیا) در Solid Power تا ژوئن 2024 سرمایه گذاری خواهد کرد.
تویوتا از سال 2020 باتری های حالت جامد را آزمایش می کند و قصد دارد این فناوری را در خودروهای هیب، خود قبل از عرضه آنها به خودروهای برقی خود وارد کند.
در همان سال، شرکت تحت حمایت فول، واگن QuantumScape اعلام کرد که قصد دارد این فناوری را برای تولید در سال 2024 آماده کند.
این خودروساز ژاپنی در حال پیشروی در توسعه باتری های حالت جامد برای شرکای اتحاد خود – رنو و میتسوبیشی – است و قصد دارد در سال مالی 2028 یک خودروی الکتریکی (EV) با باتری های تمام حالت جامد اختصاصی خود (ASSB) به بازار عرضه کند.
باتریهای حالت جامد، در تئوری، در مقایسه با باتریهای لیتیوم-یون یا لیتیوم-آهن که در حال حاضر در خودروهای الکتریکی استفاده میشوند، برد بیشتر، جرم کمتر و شارژ سریعتر را ارائه میکنند.