در مورد این نقطه عطف، آقای Vivek Srivatsa، رئیس بازاریابی، فروش و استراتژی خدمات، Tata P،enger Electric Mobility Ltd.، گفت: “Nexon EV به ،وان خودروی شاسی بلند الکتریکی خود هند با هدف ارائه یک خودروی جالب، شیک و کاربردی معرفی شد. و راه حلی در دنیای واقعی برای پذیرش سریع تر EV در هند. تعداد مشتریان Nexon EV تنها در 3 سال به 50 هزار رسیده است.
با گذشت زمان، تاتا موتورز گام های خوبی در گسترش خط تولید Nexon EV برداشته است. این دستگاه اکنون شامل Nexon EV Max با باتری بزرگتر 40.5 کیلووات ساعتی با برد واقعی حدود 300 کیلومتر است. تاتا یک تریم پایه ارزانتر را با Nexon EV Max معرفی کرده است که باعث میشود EV برای مخاطبان بیشتری در دسترس باشد.
حتی با وجود اینکه هنوز مخالفت با صاحبان خودروهای برقی در هند وجود دارد، زیرساخت شارژ خودروهای برقی هند نیز راه طول، را طی کرده است. امروزه حدود 6000 ایستگاه شارژ در کشور وجود دارد که به سرعت در حال رشد هستند. نرخ رشد بین سال مالی 21 و سال مالی 23 حدود 1500 درصد است که نشان دهنده گسترش سریع تر شبکه شارژ است.
Nexon EV توانسته چشم انداز خودروهای برقی را در هند متحول کند. زم، بود که خودروهای برقی خیلی کوچک و اصلاً مطلوب در نظر گرفته نمی شدند. اما دیگر نه. تاتا ن،ون EV یک وسیله نقلیه قابل رانندگی روزانه با برد واقعی 150 تا 300 کیلومتر با یک بار شارژ است. طراحی آشنای ICE Nexon این انتقال را بسیار روان تر کرد.
در کشوری مانند هند که در آن میزان تحرک الکتریکی بسیار کم است، فروش خودروهای الکتریکی در سالهای اخیر رشد قابلتوجهی داشته است. ما یک الگوی رشد مشابه را در خودروهای 2W، 3W و 4W مشاهده کردهایم که برای کاربردهای تجاری و خصوصی استفاده میشوند. در خط مقدم این انقلاب EV در فضای 4W، Tata Nexon EV قرار دارد.
پرفروش ترین خودروی الکتریکی در هند تاتا ن،ون EV است – فروش اخیراً از مرز 50 هزار دستگاه عبور کرده است که نشان دهنده محبوبیت بسیار زیاد آن است.
این گواهی بر این است که هند چگونه خودروهای برقی را به ،وان تحرک زمان کنونی پذیرفته است. مایلیم از پذیرندگان اولیه تشکر کنیم که به وعده Nexon EV ایمان آوردند و به ،ه خود به ا،یستم EV اجازه ساخت و تبدیل شدن به آنچه اکنون است را دادند. ما امیدواریم که افراد بیشتری نوید یک خودروی الکتریکی را تجربه کنند و به برق تبدیل شوند.
اینفرای EV هند تا کجا رسیده است؟
به طور متوسط، دارندگان ن،ون EV حدود 6.3 میلیون کیلومتر در ماه رانندگی می کنند که شامل رفت و آمدهای شهری و ایستگاه های خارج از شهر می شود. که در آینده افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، Nexon EV سهمی در 15 درصد از کل فروش Nexon داشته است، که با توجه به اینکه Nexon ICE پرفروشترین SUV در هند است قابل ستایش است. تاتا موتورز حدود 80 درصد از سهم بازار خودروهای برقی 4 واتی در هند را در اختیار دارد که MG در رتبه دوم و ماهیندرا در رتبه سوم قرار دارند. تاتا موتورز قرار است در آینده نسخه الکتریکی Altroz، Punch، Curvv، Harrier، Safari و Sierra را عرضه کند.
منبع: https://www.rushlane.com/tata-nexon-electric-cele،tes-50k-sales-milestone-in-3-yrs-12472793.html
از زمان عرضه در ژانویه 2020، Nexon EV با اختلاف زیادی محبوبترین خودروی برقی 4 واتی بوده است. اعداد فروش گواهی بر این رشد بیسابقه است، زیرا اخیراً از سه سال گذشته به مرز 50 هزار نفر رسیده است. تاتا موتورز با افتخار #NexonEV50KCommunity را جشن می گیرد.