تاتا Curvv SUV Spied تست برای اولین بار
منبع: https://www.rushlane.com/tata-curvv-suv-spied-testing-for-the-first-time-12433443.html
خط سقف Curvv، به شکل واقعی کوپه، با ادغام با صندوق عقب فستبک و با فاصله بین دو محور و آویزان عقب بیشتر، فضای داخل کابین نه تنها برای سرنشینان افزایش مییابد، بلکه فضای صندوق بار نیز بزرگتر از ن،ون است.
بنزین، گازوئیل و برق
بر اساس پلتفرم نسل 2 که زیربنای پروژه بلک برد بود، شاسی بلند کوپه Curvv جدید دارای ،مت های جلو و عقب متفاوتی در مقایسه با Nexon خواهد بود تا خود را به ،وان یک SUV متفاوت جلوه دهد. در مقایسه با Nexon، Curvv دارای فاصله بین دو محور بیشتر از حدود 50 میلی متر، اورهنگ عقب برجسته تر و درهای عقب بلندتر خواهد بود.
ایمنی، کیفیت ساخت پارامونت
Tata Curvv در پوشش تولید نه تنها دارای یک سیستم محرکه الکتریکی است که با آن در سال 2024 راه اندازی می شود، بلکه همچنین موتورهای احتراق داخلی بنزینی و دیزلی (ICE) را نیز در آینده خواهد داشت. کانسپت Tata Curvv که حاصل حدود چهار سال توسعه است، سال گذشته رونمایی شد و اولین شاسی بلند این شرکت به سبک کوپه خواهد بود.
Curvv با طول 4.3 متر در برابر خودروهایی مانند هیوندای کرتا، MG Astor، کیا سلتوس، نیسان کی،، فول، واگن تایگون، اشکودا کوشاک، ماروتی گرند ویتارا، تویوتا هایرایدر و به زودی هوندا Elevate قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که Nexon در تستهای Global NCAP رتبه پنج ستاره ایمنی را ،ب کرد، انتظار میرود که Curvv پوسته SUV جمعوجور را حفظ کند و شیشه جلو، برخی از پانلهای بدنه و درها را به منظور حفظ کیفیت ساخت، ایمنی و کاهش هزینههای تولید به اشتراک بگذارد.
یک موتور بنزینی جدید 1500 سی سی برای Curvv در حال توسعه است که اگرچه از موتور 1200 سی سی سه سیلندر موجود که ن،ون را تامین می کند، مشتق شده است، اما دارای چهار سیلندر خواهد بود که آن را نرم تر می کند و حدود 160 ، بخار قدرت دارد. واحد دیزلی نیز با ظرفیت 1500 سی سی اما با قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به موتور موجود خواهد بود.
انتظار می رود تاتا Curvv در انواع برقی و همچنین بنزینی و دیزلی عرضه شود
Tata Curvv در انواع برقی، بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد. پلتفرم Gen 2 دارای انعطافپذیری داخلی است تا نه تنها استایلهای مختلف بدن بلکه اندازههای مختلف بستههای باتری را نیز در خود جای دهد. انتظار میرود که بسته باتری Curvv به آن بردی در حدود 500 کیلومتر را بدهد. در مقایسه با موجود خودروهای برقی تاتا مانند Nexon EV و Tigor EV، Curvv یک شارژر بهبودیافته و سریعتر خواهد داشت، بنابراین زمان شارژ ، بسته باتری را کاهش میدهد.
در حال حاضر برای اولین بار جاسوسی شده است. تاتا به شدت نیاز داشت تا خلأ موجود بین شاسی بلندهای کامپکت Nexon و Harrier را پر کند. در حال حاضر هیچ مدلی در بخش شاسیبلندهای کامپکت که نه تنها رقابت سختی دارد، بلکه برای خودروسازان نیز بسیار سودآور است، نمیفروشد. این ،متی است که تاتا با Curvv هدف قرار خواهد داد، که با ظاهر کوپه منحصر به فرد خود در بخش شلوغ برجسته خواهد شد.