تاریخ عرضه شاسی بلند الکتریکی ماهیندرا XUV400 در 6 سپتامبر
ماهیندرا در حال تلاش برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودروهای برقی 4 چرخ هند است. پس از چند تیزر، سرانجام ماهیندرا از 5 SUV الکتریکی رونمایی کرد که کاملاً متمایز و متفاوت از یکدیگر هستند. سه مورد از آنها تحت برند BE (Born Electric) و دو مورد دیگر تحت برند XUV قرار خواهند گرفت.
در حال حاضر، قیمت Nexon EV Prime از روپیه شروع می شود. 14.99 لک و یک باتری 30.2 کیلووات ساعتی با برد ادعایی 312 کیلومتر. در حالی که قیمت Nexon EV Max از روپیه شروع می شود. 18.34 لک (هر دو قیمت قبلی) و 40.5 کیلووات ساعت با برد ادعایی 437 کیلومتر، تاتا را به رتبه اول ج، فروش خودروهای برقی 4 واتی رساند. آیا ماهیندرا XUV400 Electric مختل کننده خواهد بود؟
اما جدا از پنج موردی که ماهیندرا فاش کرد، ششمین SUV الکتریکی وجود دارد که نسبت به پنج مورد دیگر به عرضه نزدیکتر است. ما البته در مورد ماهیندرا XUV400 Electric صحبت می کنیم که به احتمال زیاد بر اساس پلتفرم جدید توسعه یافته INGLO EV که دیروز به نمایش گذاشته شد، ساخته نمی شود. اما با استراتژی نامگذاری جدید ماهیندرا، XUV400 Electric ممکن است به XUV.e4 تبدیل شود.
SUV الکتریکی ماهیندرا XUV400 راه اندازی شد
بنابراین، در عوض، ابعاد اصلی سانگ یانگ تیوولی را که حدود 4.2 متر طول دارد، حفظ خواهد کرد. XUV300 یک سانگ یانگ تیوولی ،د شده بود. از این رو نسبت های XUV300 به خطر افتاده است، به خصوص فضای بسیار کم صندوق عقب. اما این مشکل با XUV400 برطرف می شود زیرا طول، تر است.
ماهیندرا قبلاً گفته بود که XUV400 Electric سلولهای NMC با انرژی بالا را از LG Chem تامین خواهد کرد. سلولهای NMC نسبت به سلولهای LFP استوانهای موجود در Nexon EV Prime و EV Max برتری دارند. اما از زم، که پلتفرم INGLO را اعلام کرد که شاسی بلندهای الکتریکی BE و XUV آینده مبتنی بر آن خواهند بود، سلولهای LFP را از فول، واگن دریافت ،د.
ماهیندرا XUV400 Electric حدود 200 میلی متر طول، تر از XUV300 است و به همین دلیل نام آن برآمدگی دارد.
ما این را به این دلیل می گوییم که در رویداد دیروز که در آ،فوردشایر برگزار شد، ماهیندرا رویکرد بسیار آینده نگرانه ای را به شاسی بلندهای الکتریکی آینده خود نشان داده است. XUV.e8 که مبتنی بر XUV700 است، اکنون به جای دو صفحه نمایش دومی، سه صفحه افقی دارد. با این منطق، XUV400 Electric یا XUV.e4 فضای داخلی بسیار آینده نگرانه و فناوری بیشتری نسبت به XUV300 مجهز به ICE که احتمالاً بر اساس آن ساخته می شود، خواهد داشت.
شرکت مستقر در چنای نام XUV.e4 را تایید نکرده است. اما با طرح نامگذاری فعلی ماهیندرا مطابقت دارد. همچنین، تاریخ پرتاب برای پرتاب در 6 سپتامبر تعیین شده است. این خودرو کمی طول، تر از XUV300 خواهد بود زیرا یک خودروی الکتریکی است و نیازی به برخورد با جام مقدس 4 متری ندارد.
ما اخیراً یک قاطر آزمایشی را در حالی که به شدت استتار شده بود در جاده های هند مشاهده کردیم. اما بلافاصله میتو،م آن را به،وان مفهومی XUV300 Electric که ماهیندرا در نمایشگاه خودرو 2020 به نمایش گذاشته بود، بشناسیم. این چراغ جلو دارای طراحی مشابه و همچنین LED DRLهای بومرنگی شکل بود. XUV400 Electric با مشخصات تولید، لامپهای کاربردی جایگزین چراغهای LED آیندهنگر در خودروی مفهومی را در خود جای میدهد.
مشخصات و قیمت
اگر ماهیندرا به سلولهای NMC پایبند باشد، XUV400 Electric ممکن است قدرتمندتر و برد بیشتری نسبت به خودروهای برقی تاتا داشته باشد. در واقع، ما میتو،م با یک بار شارژ حدود 150 ، بخار قدرت و بیش از 400 کیلومتر برد را انتظار داشته باشیم که با Nexon EV Max، رقیب اصلی آن همخو، دارد. از نظر امکانات، ماهیندرا احتمالاً محصولات تاتا را از آب بیرون خواهد برد.