عمیق ترین تغییرات را می توان در بخش خودروهای دو چرخ مشاهده کرد که در چند سال گذشته شاهد عرضه چندین برند جدید خودروهای برقی بوده است. پرفروشترینها در این فضا، استارتآپها و شرکتهای فناوری هستند که چالشهای مهمی را برای OEMهای تاسیسشده مانند رویال انفیلد ایجاد میکند.
دوچرخه برقی رویال انفیلد
رویال انفیلد با همکاری با شرکا و تامین کنندگان، امکانات لازم برای راه اندازی سریع دوچرخه برقی را دارد. با این حال، این هدف اولیه برای شرکت نیست. رویال انفیلد در تلاش است تا ابتدا بداند که دقیقاً چه نیازهای ،یداران در فضای EV چیست. این به این شرکت اجازه میدهد تا محصولات کاملی تولید کند، درست مانند طیف فعلی موتورسیکلتهای بنزینی. رویال انفیلد چندین پلت فرم EV را توسعه خواهد داد تا از مجموعه ای متنوع از دوچرخه های الکتریکی اطمینان حاصل کند.
در حالی که رویال انفیلد در حال آماده شدن برای فضای EV است، تمرکز خود را بر موتورسیکلت های مبتنی بر ICE ادامه خواهد داد. برخی از مورد انتظارترین دوچرخه های رویال انفیلد عبارتند از Himalayan 450 و Super Meteor 650. یک اسکرامب، 650 سی سی نیز در دست توسعه است.
در حالی که تمرکز خود را بر توسعه دوچرخه های برقی خود افزایش داده است، اولین موتورسیکلت برقی رویال انفیلد قبل از سال 2025 عرضه نمی شود. این به این دلیل است که این شرکت می خواهد یک محصول متفاوت ارائه دهد. این برند تماماً در مورد لذت موتورسواری است و به طور مداوم با طیف گسترده ای از آپشن ها در بخش 350 سی سی تا 650 سی سی ارائه شده است. رویال انفیلد طبیعتاً می خواهد نتایج مشابهی را در مورد محدوده EV خود به دست آورد.
موتور سیکلت برقی رویال انفیلد. ع، فایل.
فناوری های م،ب همیشه یک چالش برای برندهای معتبر بوده است و چیزی مشابه در فضای خودرو اتفاق می افتد. فناوری EV دهها سال قدمت دارد، اما اکنون است که شتاب بیشتری گرفته و به جریان اصلی تبدیل شده است.
با توجه به تغییر اجتناب ناپذیر ا،یستم EV و چالش های مرتبط، رویال انفیلد آزمایش نمونه های اولیه EV خود را آغاز کرده است. این آزمایش ها در مکان های مختلف در سراسر جهان انجام می شود. سرمایهگذاریهایی برای ایجاد زیرساختهای اختصاصی برای آزمایش دو چرخهای الکتریکی انجام شده است. رویال انفیلد همچنین افراد مرتبط را برای مراکز فناوری خود در هند و بریت،ا استخدام کرده است.
اگرچه اطلاعات محدودی وجود دارد، انتظار میرود اولین دوچرخههای برقی رویال انفیلد دارای قابلیتهایی مشابه دوچرخههای ICE 250-300 سیسی باشد. برای رفت و آمدهای شهری من، خواهد بود. رزمناوهای برقی و ADV ها می توانند در تاریخ بعدی راه اندازی شوند. با این حال، اگر در دو سال آینده پیشرفت بزرگی در فناوری باتری ایجاد شود، می توان محصولی با برد بلندتر را نیز در نظر گرفت.
2 هزار کرور سرمایه گذاری
اگرچه ممکن است چیز زیادی در سطح قابل مشاهده نباشد، واقعیت این است که رویال انفیلد به طور فعال برای توسعه محدوده EV خود کار می کند. شواهد آن را می توان در برنامه طرح PLI مشاهده کرد، که در آن، رویال انفیلد و شرکت مادر آن Eicher Motors سرمایه گذاری هایی به ارزش 2000 کرور روپیه را نشان داده اند. این سرمایه گذاری ها در یک دوره پنج ساله توزیع می شود. اولویت برای طرح PLI نشان می دهد که رویال انفیلد در حال آماده شدن برای بازی اعداد در بخش دو چرخ برقی است.
OEM ها با پیروان فرقه مانند رویال انفیلد با سوال بزرگی در مورد مقبولیت آنها در قالب الکتریکی روبرو هستند