تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران – گزارش

خلبان خودکار یک ویژگی رانندگی خودکار سطح 2 در نظر گرفته می شود، همانطور که نسخه بتا کامل خودران – علیرغم آنچه از نام آن به نظر می رسد.

برای مثال، وب‌سایت تسلا هشدار می‌دهد قبل از فعال ، Autopilot، راننده ابتدا باید موافقت کند که «همیشه دست خود را روی فرمان نگه دارد» و همیشه «کنترل و مسئولیت خودروی خود را حفظ کند».

فناوری سطح 2 راننده را م،م می کند که همیشه حواسش را جمع کند حتی اگر خودرو کنترل شتاب، ترمز و فرمان را در دست بگیرد.

همین هفته گذشته، او گفت که تا به‌روزرس، سال آینده طول می‌کشد تا فناوری کمک راننده این شرکت «بتواند به قانون‌گذاران نشان دهد که خودرو، بسیار بیشتر از یک انسان معمولی، ایمن‌تر است» و خودروهایی با خودکار کامل رانندگی بتا “می تواند شما را با دست زدن به چرخ از خانه به محل کارتان، خانه دوستتان، به خواربارفروشی ببرد”.

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

کاوشگر فعال NHTSA 830000 خودروی تسلا مجهز به خلبان خودکار را پوشش می دهد.

بر اساس گزارش‌ها، دادستان‌های واشنگتن دی سی و سانفرانسیسکو در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تسلا با طرح ادعاهای بدون پشتوانه در مورد قابلیت فناوری کمک راننده، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها را گمراه کرده است یا خیر.

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درباره قابلیت‌های فناوری کمک راننده شرکتش صریح صحبت کرده است.

وی افزود که این نام از فناوری هواپیما گرفته شده است که برای حفظ ارتفاع و مسیر طراحی شده است.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-under-us-criminal-investigation-for-self-driving-claims-report

«آنها ماشین را نادیده گرفته‌اند که به آنها بوق می‌دهد، هشدارهای چشمک می‌زند و هر کاری که ممکن است انجام دهد را انجام داده‌اند.

یک منبع گفت که کاوشگر Autopilot در حال حاضر با دو تحقیق دیگر و، دادگستری مربوط به تسلا رقابت می کند. رویترز، اضافه کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و هیچ تصمیمی قریب الوقوع نیست.

گاه در همان نفس اظهارات ضد و نقیضی داشته است. در همین تماس هفته گذشته، آقای ماسک گفت: «مثل اینکه ما نمی گوییم که کاملاً آماده است که ،ی پشت فرمان نباشد. فقط این است که تقریباً هرگز مجبور نخواهید شد که کنترل، کنترل‌کننده‌های خودرو را لمس کنید.»

بنابراین اینطور نیست که “اوه وای، اگر فقط از نام دیگری استفاده می کردید، من واقعاً طور دیگری با آن رفتار می کردم.” افرادی که تمایل دارند – اتفاقی که اخیرا افتاده به این دلیل است که ،ی از آن سوء استفاده می کند و مستقیماً برخلاف آنچه ما گفته ایم باید استفاده شود، از آن استفاده می کند.

“این مانند برخی از تازه کارها نیست که به تازگی ماشین را دریافت کرده اند و بر اساس نام، فکر می کنند که فوراً به این ماشین اعتماد می کنند تا خودش رانندگی کند. این فرض ،انه ناراحت شدن از نام Autopilot است. ،.»

رویترز گزارش سه نفر از افراد آشنا به این موضوع نشان می دهد که و، دادگستری ایالات متحده (DOJ) این کاوشگر را سال گذشته پس از بیش از ده ها تصادف که در آن سیستم خلبان خودکار تسلا فعال بود، راه اندازی کرد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده در آگوست 2021 یک کاوشگر را برای یک سری تصادفات، یکی مرگبار، که در آن تسلا مجهز به Autopilot با خودروهای اضطراری ثابت و تعمیر جاده برخورد کرد، باز کرد.

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

تعداد معدودی از افرادی که از Autopilot سوء استفاده می کنند، به این دلیل نیست که آنها تازه کار هستند و آن را درک نمی کنند. افرادی که برای اولین بار از Autopilot استفاده می کنند به شدت در مورد آن پارانوئید هستند.

تسلا می گوید انتظار ندارد تا سال آینده مجوز قانونی برای فناوری رانندگی خودکار خود دریافت کند. این شرکت در حال برنامه ریزی برای عرضه گسترده فناوری خودران کامل خود در این سه ماهه است.

همچنین از تسلا خواسته است که به طرف هایی که متحمل ضرر یا خسارت مالی شده اند، غرامت بپردازد، و هر اقدام «عادلانه و من،» دیگری را صادر کند.

در ژوئن 2022 تأیید کرد که تحقیقات خود را به یک “تحلیل مهندسی” ارتقا داده و 16 تصادف را شناسایی کرده است. قبل از درخواست فراخوان، چنین مرحله ای لازم است.

و، دادگستری همچنین می تواند به دنبال تحریم های مدنی باشد.

او ادامه داد: «اما من فکر می‌کنم که ما خیلی به هم نزدیک می‌شویم… که تا پایان امسال هیچ‌، در ماشین نخواهید داشت. و مطمئناً، بدون سؤال، هر چه در ذهنم باشد، سال آینده.»

در مصاحبه با اخبار خودرو در سال 2020، پس از آنکه دادگاهی در آلمان نام اتوپایلوت را گمراه کننده خواند، آقای ماسک سوء استفاده از راننده را عامل انتقادات بعدی از ویژگی Autopilot آن دانست.

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

با کنار گذاشتن اظهارات آقای ماسک، تسلا مراقب است که سلب مسئولیت های قانونی را منتشر کند مبنی بر اینکه فناوری آن خودرو را مستقل نمی کند.

برخی از این تصادفات مرگبار بود.

تنظیم‌کننده‌های ایمنی فدرال و کالیفرنیا در حال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا تسلا صاحبان خودرو را تشویق کرده است تا با خودروهای خود به ،وان خودروهای بدون راننده رفتار کنند.

در شکایتی به دفتر جلسات اداری کالیفرنیا، مورخ 28 جولای، خواستار تعلیق یا لغو مجوز تسلا برای فروش و ساخت خودرو در ایالت شد.

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

در یک تماس کنفرانسی در سال 2016، او اتوپایلوت را «احتمالاً بهتر» از یک راننده انس، توصیف کرد، اگرچه از آن زمان پست‌های هدف را جابجا کرده است.

یک ماه بعد، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، تسلا را به گمراه ، مشتریان در مورد قابلیت‌های خودکار و سیستم‌های خودران کامل متهم کرد. تسلا اسنادی را به آژانس ارائه کرده است تا به دنبال رسیدگی باشد.

بیشتر: ماشین من چقدر مستقل است؟ سطوح خودر، توضیح داده شده است

  • تسلا تحت تحقیقات جنایی ایالات متحده به دلیل ادعاهای خودران - گزارش

تسلا گزارش شده است که موضوع تحقیقات جنایی در ایالات متحده است زیرا فناوری کمک راننده آن – و ادعاهایی که در مورد آن مطرح کرده است – زیر میکروسکوپ قرار می گیرد.

این منابع گفتند که این تحقیقات سطح جدی تری از بررسی را نسبت به تحقیقات قبلی نشان می دهد زیرا می تواند منجر به اتهامات جنایی علیه شرکت یا مدیران فردی شود.