Recurrent نشان داد که محدوده زمست، تأیید شده آن 17- درصد است که کاهش قابل توجهی نسبت به فورد موستانگ Mach-E و فول، واگن ID.4 (-30 درصد) کمتر است.
به ،وان مثال، سازمان آمریکایی Recurrent Auto، اخیراً طیف وسیعی از وسایل نقلیه را در دمای بین 20 تا 30 درجه فارنهایت (6- تا -1 درجه سانتیگراد) و در دمای دلپذیرتر 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) ارزیابی کرده است.
KFTC دریافت که از 16 آگوست 2019، تسلا نه تنها با اغراق در محدوده رانندگی خودروهای خود، بلکه با ارائه نادرست میزان صرفه جویی در هزینه سوخت در مقایسه با خودروهای احتراقی و اغراق در عملکرد، قانون نمایش و تبلیغات را نقض کرده است. از سوپرشارژرهای آن
در مورد دوم، KFTC گفت تسلا عملکرد شارژ را در وب سایت خود بر اساس شرایط بهینه با استفاده از سوپرشارژر V3، که این خودروساز تنها در سال 2021 شروع به نصب آن در کره کرده است، تبلیغ کرده است.
تسلا همچنین نکات رانندگی در زمستان را در وب سایت خود ارائه کرد، اما به کاهش برد رانندگی در دماهای زیر صفر اشاره نکرد.
رویترز گزارش می دهد که تنظیم کننده ضد انحصار به دلیل عدم توصیه به مشتریان در مورد کاهش برد الکتریکی خودروهایش در دمای پایین، 2.85 میلیارد وون (3.3 میلیون دلار استرالیا) جریمه ای را بر این شرکت تحمیل کرده است.
به نظر می رسد یک تغییر کوچک در عبارت ممکن است برای تسلا گران تمام شده باشد، زیرا وب سایت کره ای آن آگهی می دهد که وسایل نقلیه “قادر هستند بیش از [X]کیلومتر با یک بار شارژ» اما وب سایت آمریکایی آن از عبارت «تا [X]کیلومتر».
CUCS دریافت که محدوده عملکرد تسلا مدل 3 39.5 درصد کمتر از دماهای گرم است، در حالی که برد بلند 38.8 درصد کاهش یافته است.
هیوندای ،ا الکتریک، که برای آن بر دادههای تلهماتیک خود خودرو متکی بود، 19 درصد کاهش داشت.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-fined-by-korean-regulator-for-cold-weather-range-claims
KFTC همچنین تسلا را به دلیل عدم بازپرداخت 100000 وون (116 دلار استرالیا) پس از لغو سفارش آنلاین توسط مشتری، تحریم کرد و یک میلیون وون جریمه جداگانه وضع کرد.
از وسایل نقلیه ای که به صورت دستی آزمایش کرد – به جای تکیه بر داده های تلماتیکی – متوجه شد که برد بلند تسلا مدل 3 زم، که صحبت از کاهش برد در دماهای زیر صفر می شد، در حد متوسط بود.
سازمانها و رسانههای متعددی خودروهای الکتریکی را مورد آزمایش قرار دادهاند تا ببینند در هوای سرد چگونه عمل میکنند.
تسلا مدل S با کاهش 17.5 درصدی در برد بلند و 10.9 درصدی در عملکرد بهتر عمل کرد. اما CUCS دریافت که Kia Niro EV بهترین عملکرد را داشت، با کاهش برد تنها 9.5 درصد در دمای زیر 7- درجه سانتی گراد.
گزارشی در سال 2021 از Citizens United for Consumer Sovereignity (CUCS)، یک سازمان کره ای، نشان داد که محدوده رانندگی به ازای هر بار شارژ در هر وسیله نقلیه الکتریکی که در دمای زیر 7- درجه سانتیگراد آزمایش می شود کاهش می یابد، اما تسلا مدل 3 بیشترین واریانس را نشان می دهد.
کمیسیون تجارت منصفانه کره (KFTC) جریمه کرد تسلا، ادعا می کند که خودروساز ایالات متحده در میان سایر موارد نقض قو،ن محلی، محدوده وسایل نقلیه خود را در هوای سرد اغراق کرده است.
رگولاتور دریافت که برد الکتریکی خودروهای تسلا در شرایط سرد می تواند تا 50.5 درصد کاهش یابد.