تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند – گزارش

بر اساس گزارش‌ها، دادستان‌های واشنگتن دی سی و سانفرانسیسکو در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تسلا با طرح ادعاهای بدون پشتوانه در مورد قابلیت فناوری کمک راننده، مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها را گمراه کرده است یا خیر.

این منابع گفتند که این تحقیقات سطح جدی تری از بررسی را نسبت به تحقیقات قبلی نشان می دهد زیرا می تواند منجر به اتهامات جنایی علیه شرکت یا مدیران فردی شود.

اسمیت قبلاً گفته بود که قو،ن تست خودروی خودمختار ایالت باید در مورد تس، با استفاده از FSD اعمال شود، در حالی که شلادور در اوایل سال جاری نوشت که استفاده شرکت از اصطلاح “خودران” “بسیار مضر” است.

برخی از این تصادفات مرگبار بود.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

این سه مشاور عبارت بودند از، برایانت واکر اسمیت، محقق وابسته به دانشکده حقوق استنفورد، مایکل واگنر، مدیر اجرایی Edge Case Research و استیون شلادور، مهندس تحقیقات حمل و نقل دانشگاه کالیفرنیا.

هیچ یک از طرف های درگیر به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند بلومبرگ.

گزارش ها حاکی از آن است که تسلا نیز موضوع تحقیقات جنایی و، دادگستری ایالات متحده است و سه نفر از افراد آشنا به این موضوع به این موضوع گفته اند. رویترز اوا، ماه گذشته، این کاوشگر در سال گذشته و پس از بیش از ده ها تصادف که در آن سیستم خلبان خودکار تسلا فعال بود، راه اندازی شد.

این هفته شروع به استقرار یک به‌روزرس، کرد که در یادداشت‌های انتشار به بهبودهایی مانند «کاهش سرعت کاذب برای عابران پیاده در نزدیکی خط عابر پیاده با استفاده از یک مدل بهتر برای سینماتیک عابر پیاده» اشاره شد.

این شرکت در شکایت خود گفت: «مق، اظهارات نادرست یا گمراه‌کننده و مبتنی بر واقعیات را در وسایل نقلیه تبلیغاتی مجهز یا بالقوه مجهز به ویژگی‌های سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) بیان کرده یا منتشر کرده است.

کالیفرنیا DMV در مورد اظهارات گمراه‌کننده‌ای که توسط تسلا در مورد فناوری خلبان خودکار و کامل خودران آن بیان شده است، صحبت کرده است.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

این شرکت به طور خاص از ویژگی‌های رانندگی مستقل با نام‌های بحث برانگیز Autopilot و Full Self-Driving Level 2 نام برد و به اظهاراتی اشاره کرد که در مواد بازاریابی توسط تسلا – عمدتاً در وب سایت شرکت – از سال 2021 تا اوا، جولای 2022 ارائه شده است.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

یک منبع گفت که کاوشگر Autopilot در حال حاضر با دو تحقیق دیگر و، دادگستری مربوط به تسلا رقابت می کند. رویترز، اضافه کرد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و هیچ تصمیمی قریب الوقوع نیست.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیراً گفته است که انتظار ندارد تا سال آینده مجوز قانونی برای فناوری رانندگی خودران شرکتش دریافت کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده در آگوست 2021 یک کاوشگر را برای یک سری تصادفات، یکی مرگبار، که در آن تسلا مجهز به Autopilot با خودروهای اضطراری ثابت و تعمیر جاده برخورد کرد، باز کرد.

در ژوئن 2022 تأیید کرد که تحقیقات خود را به یک “تحلیل مهندسی” ارتقا داده و 16 تصادف را شناسایی کرده است. قبل از درخواست فراخوان، چنین مرحله ای لازم است.

ماه گذشته، او گفت تا به‌روزرس، سال آینده طول می‌کشد تا فناوری کمک راننده این شرکت «بتواند به قانون‌گذاران نشان دهد که خودرو، بسیار بیشتر از یک انسان معمولی، ایمن‌تر است» و خودروهایی با رانندگی خودکار کامل بتا “می تواند شما را با دست زدن به چرخ از خانه به محل کارتان، خانه دوستتان، به خواربارفروشی ببرد”.

در حالی که DMV اذعان می‌کند که تسلا سلب مسئولیت‌هایی را منتشر می‌کند که به ویژگی‌های «نیاز به نظارت فعال راننده نیاز دارد و خودرو را مستقل نمی‌کند»، ادعا می‌کند که این سلب مسئولیت با «بر،ب‌ها و ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده اصلی» در تضاد است و «تخلف را درمان نمی‌کند».

جنیفر کوهن، مدیر سیاست گذاری و توسعه ،ب و کار تسلا در کالیفرنیا، در ایمیلی در اوا، سپتامبر به میگل آ،تا، رئیس خودروهای خودران DMV نوشت: «من سوال می‌کنم که آیا من، است مشاوران شما را که اظهارات عمومی منفی درباره تسلا ارائه کرده‌اند، وارد کنید.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

تسلا وارد لانه شیرها شده است و بتای به اصطلاح خودران کامل خود را برای مقامات دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا (DMV) به نمایش می گذارد، مدتی بعد از این که آژانس خواستار لغو مجوز فروش خودرو شد.

بحث برانگیز است، حتی با وجود اینکه تسلا به طور فزاینده‌ای به دنبال رانندگی خودکار بیشتر است، رادار و حسگرها را کنار گذاشته و از LiDAR به نفع سیستم Tesla Vision مبتنی بر دوربین خود اجتناب کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درباره قابلیت‌های فناوری کمک راننده شرکتش صریح صحبت کرده است.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

با کنار گذاشتن اظهارات آقای ماسک، تسلا مراقب است که سلب مسئولیت های قانونی را منتشر کند مبنی بر اینکه فناوری آن خودرو را مستقل نمی کند.

همچنین از تسلا خواسته شده است که به طرف هایی که متحمل ضرر یا خسارت مالی شده اند، غرامت بپردازد و هر گونه اقدام «عادلانه و من،» دیگری را صادر کند.

ما هنوز هیچ تضمینی دریافت نکرده‌ایم که سوگیری آنها بر رفتار DMV با تسلا تأثیری ندارد.»

خلبان خودکار یک ویژگی رانندگی خودکار سطح 2 در نظر گرفته می شود، همانطور که نسخه بتا کامل خودران – علیرغم آنچه از نام آن به نظر می رسد.

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

تسلا در حال برنامه ریزی برای عرضه گسترده فناوری خودران کامل خود در این سه ماهه است. در حال حاضر، حدود 160000 راننده تسلا در آمریکای شمالی به FSD بتا دسترسی دارند.

در شکایتی به دفتر جلسات اداری کالیفرنیا در تاریخ 28 ژوئیه، این اداره خواستار تعلیق یا لغو مجوز تسلا برای فروش و ساخت خودرو در ایالت شد.

گاه در همان نفس اظهارات ضد و نقیضی داشته است. در همین تماس هفته گذشته، آقای ماسک گفت: «مثل اینکه ما نمی گوییم که کاملاً آماده است که ،ی پشت فرمان نباشد. فقط این است که تقریباً هرگز مجبور نخواهید شد که کنترل، کنترل‌کننده‌های خودرو را لمس کنید.»

  • تسلا فناوری Full Self-Driving را به رگولاتور ایالات متحده ارائه می کند - گزارش

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوار شوید و به ماشین خود بگویید کجا بروید. اگر چیزی نگویید، ماشین شما به تقویم شما نگاه می کند و شما را به ،وان مقصد فرضی به آنجا می برد.

فناوری سطح 2 راننده را م،م می کند که همیشه حواسش را جمع کند حتی اگر خودرو کنترل شتاب، ترمز و فرمان را در دست بگیرد.

در یک تماس کنفرانسی در سال 2016، او اتوپایلوت را «احتمالاً بهتر» از یک راننده انس، توصیف کرد، اگرچه از آن زمان پست‌های هدف را جابجا کرده است.

بلومبرگ گزارش می دهد که تظاهرات هفته گذشته در مقر DMV در ،رامنتو برگزار شد. همچنین نماینده ای از گشت بزرگراه کالیفرنیا به اضافه سه مشاور خارجی برای DMV حضور داشتند.

با توجه به ایمیل های به دست آمده توسط بلومبرگ از طریق درخواست ثبت عمومی، تسلا در ابتدا به دنبال این بود که این مشاوران را از حضور در تظاهرات منع کند.

کاوشگر فعال NHTSA 830000 خودروی تسلا مجهز به خلبان خودکار را پوشش می دهد.

DMV کالیفرنیا در شکایت خود می‌گوید: «این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند سفرهای کوتاه و طول، را بدون هیچ اقدامی توسط شخصی که در صندلی راننده قرار دارد انجام دهد.

او ادامه داد: «اما من فکر می‌کنم که ما خیلی به هم نزدیک می‌شویم… که تا پایان امسال هیچ‌، در ماشین نخواهید داشت. و مطمئناً، بدون سؤال، هر چه در ذهنم باشد، سال آینده.»

برای مثال، وب‌سایت تسلا هشدار می‌دهد قبل از فعال ، Autopilot، راننده ابتدا باید موافقت کند که «همیشه دست خود را روی فرمان نگه دارد» و همیشه «کنترل و مسئولیت خودروی خود را حفظ کند».




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-demos-full-self-driving-technology-to-us-regulator-report

و، دادگستری همچنین می تواند به دنبال تحریم های مدنی باشد.