تسلا از چرخه عمر محصولات معمولی خودروهای خودروسازان قدیمی پیروی نمی کند. به ،وان مثال، مدل S آن، یک دهه است که در حال تولید است و، اگرچه تغییرات مختلفی را در طول چرخه عمر خود دریافت کرده است، اما ظاهر بیرونی آن فقط ملایم ترین به روز رس، ها را دریافت کرده است.
طبق گزارشها، تسلا قصد دارد هزینههای تولید خودرو را کاهش دهد و این کار را با کاهش تعداد قطعات مورد استفاده و سادهسازی فضای داخلی آن انجام خواهد داد.
پرفروشترین خودروی برقی استرالیا قرار است برخی بهروزرس،های بیرونی و پیشرانه را بهعلاوه فضای داخلی کمتر پیچیدهتر دریافت کند.
تعویض دنده نیز تقریباً وجود ندارد و تقریباً همه عملکردها از طریق صفحه نمایش کنترل می شوند.
تسلا در حال حاضر تولید را با استفاده از ماشینهای ریختهگری عظیم برای تولید تکههای بزرگتر از وسایل نقلیه خود ساده کرده است.
تسلا مدل 3 به اندازه برادر بزرگترش تولید نشده است، اما در سال 2017 به فروش رسید. در حالی که از آن زمان تاکنون تغییرات و به روز رس، های مختلفی را دریافت کرده است، از جمله تغییرات داخلی جزئیات ذکر شده، ظاهر بیرونی آن اساساً بدون تغییر است.
از طریق تصمیماتی مانند این، به سودآورترین سازنده خودروهای برقی تبدیل شده است. در سه ماهه سوم سال 2022، تسلا به ازای هر خودرو فروخته شده اندکی بیش از 14000 دلار استرالیا سود داشت، در حالی که تویوتا تقریباً 1940 دلار بود.
مشخص نیست که فضای داخلی مینیمالیستی چه سادهسازی را دریافت خواهد کرد. مدل 3 فاقد نمایشگر هدآپ یا دسته ابزار دیجیتال است و سرعت آن در صفحه لمسی وسط نمایش داده می شود.
با وجود این، در بازارهایی مانند اروپا، ایالات متحده و استرالیا همچنان یک فروشنده داغ باقی مانده است.
در 9 ماه اول سال جاری، سهم تسلا از بازار خودروهای برقی در چین هشت درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشت.
مدل به روز شده در سه ماهه سوم سال 2023 در کارخانه تسلا در شانگهای وارد تولید خواهد شد و بهروزرس،ها نیز برای مدل 3 تولید شده در ایالات متحده فیلتر میشوند. تمامی مدل های 3 فروخته شده در استرالیا در حال حاضر از چین تهیه می شوند.
اخبار خودرو به گفته چهار نفر از افراد مطلع از پروژه، تسلا مدل 3 بهروزرس، میانسالی با اسم رمز Highland دریافت خواهد کرد.
این بازار مهم چین است که در آن مدل 3 نشانه هایی از محو شدن را نشان داده است. در آنجا، تسلا قیمت مدل 3 و مدل Y را تا 9 درصد در ماه گذشته کاهش داد و فروش مدل 3 در ده ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 2021، نه درصد کاهش یافت.
بخش اعظم این امر به افزایش رقابت برمیگردد، زیرا خودروسازان مختلف چینی با مدل 3 مق، میکنند.
نکته قابل توجه تر، به روز رس، قابل توجه داخلی برای سال 2021 بود که به جای چرخ معمولی، دریچه های هوای مخفی، و صفحه نمایش لمسی به جای عمودی، یک فرمان را به ارمغان آورد.
BYD اخیراً Seal خود را معرفی کرده است که قرار است سال آینده در اینجا عرضه شود، در حالی که برند EV Nio دارای ET5 و Xpeng دارای P7 است.
بیشتر: همه چیز تسلا مدل 3
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-model-3-receiving-simplified-interior-other-updates-in-2023
در حالی که به نظر می رسد تقریباً ی،ان است، به روز رس، سال 2021 یک نمای داخلی جدید و یک کنسول مرکزی بازسازی شده با فضای ذخیره سازی اضافی و دو پد شارژ بی سیم و همچنین دو درگاه USB-C اضافی برای کابین به ارمغان آورد.
این منابع به Automotive News گفتند که تسلا روی ویژگیهایی تمرکز میکند که ،یداران تسلا برای آنها ارزش قائل هستند، از جمله نمایشگر.
بارها و بارها، ما قطعاتی را پیدا کردیم که مورد نیاز نیستند. آنها را در هر صورت یا اشتباهی در آنجا گذاشتند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در اوایل این ماه در کنفرانس بارون فاندز گفت: ما قطعات زیادی را از خودرویی که هیچ کاری انجام نمی داد حذف کردیم.