در حالی که تمرکز فعلی بر روی مدلهای Mk7.5 Golf R است، موتور VR550T طوری طراحی شده است که تقریباً در هر خودروی MQB قرار میگیرد. این امکانات را به وسایل نقلیه از آئودی TT تا فول، واگن پاسات گسترش می دهد. حتی صحبت از ادای احترام بیتل RSI وجود دارد که اشاره ای به پتانسیل این برنامه موتور دارد.
با این حال، میراث VR6 با تلاش های یک شرکت مستقر در کانادا به نام HPA Motorsports زنده می ماند. HPA که به دلیل تخصص خود در تنظیم موتور VR6 مشهور است، افسانه VR6 را با برنامه موتور جعبه جدید خود زنده نگه می دارد.
اولاً، چه چیزی در مورد VR6 خوب است و چرا اینقدر محبوب است؟
این نکته به ویژه با توجه به تاریخچه VR6 قابل توجه است. VR6 که در اصل به ،وان یک موتور دیزلی ساخته شده بود برای گشتاور زیاد طراحی شده بود، به سرعت توسط تیونرهایی که به دنبال ایجاد اسلحه خواب یا ردیاب نهایی بودند، مورد استفاده قرار گرفت.
برنامه موتور جعبه VR6 چه برای دارندگان گلف R که مشتاق پیشرانه ای قوی تر هستند و چه برای علاقه مندان به خودرو که به دنبال تعویض موتور منحصر به فرد هستند، سرمایه گذاری است که روح دوران طلایی فول، واگن را بازتاب می دهد.
برنامه موتور جعبه VR6 HPA Motorsports بیش از یک اشاره به گذشته است. این در مورد احیای روح نوآوری و عملکرد خودرویی است که موتور VR6 نشان دهنده آن است.
پروژه موتور جعبه VR6 با نام تجاری VR550T دو سال از ساخت آن می گذرد. این سرمایه گذاری قصد دارد با تبدیل موتور VR6 به یک هیولای توربوشارژ 2.5 لیتری که 550 ، بخار قدرت و 550 پوند فوت گشتاور را ارائه می دهد، جان تازه ای به موتور VR6 بدهد.
طراحی موتور W مفهوم VR6 را به سطح دیگری برد و انواع این موتور به همه چیز از پاسات ساده گرفته تا بوگاتی ویرون راه یافت.
این موتور در انبوهی از موتورهای معمولیتر متمایز میشود، عمدتاً به دلیل ،یب منحصربهفرد ویژگیهای V-style و Inline.
اما “چقدر؟” ممکن است بپرسید.
یکی از جذاب ترین جنبه های موتور VR6 پیکربندی غیرعادی آن است.
سروصدای این پروژه و سابقه HPA در ارائه موتورهای VR6 خارقالعاده، نشانههای واضحی از تقاضای قابل توجه برای این موتور است. این گواهی بر جذابیت موتور VR6 است، طراحی ک،یکی که تا به امروز همچنان در بین دوستداران خودرو طنین انداز است.
این رویکرد منحصربهفرد VR6 را قادر میسازد تا قدرت بیشتری را در فضای کوچکتری قرار دهد. گویی فول، واگن راهی برای قرار دادن عملکرد شش سیلندر در محفظه موتور چهار سیلندر پیدا کرده بود.
در حال حاضر، جزئیات قیمت در حال حاضر در دست بررسی است، اما انتظارات و هیجانات ایجاد شده در جامعه خودرو نشان می دهد که HPA Motorsports قرار است چیزی خارق العاده ارائه دهد.
علاوه بر این، VR6 تأثیر عمیقی بر موتورهای آینده فول، واگن گذاشت، و پایه ای برای VR5، VR6 با یک سیلندر حذف شده، و پایه و اساس معماری موتور معروف W را تشکیل داد.
VR550T، همانطور که توسط HPA توصیف شده است، یک “قاتل سوپراسپرت” واقعی است. با این حال، به همان اندازه که در حال پاره ، مسیر مسابقه است، در انجام خواربار فروشی راحت است. هدف این برنامه ارائه خودروهایی است که به گونهای عمل میکنند که گویی از کارخانه فول، واگن خارج شدهاند و تمام جزئیات نشان دهنده دقت و مراقبتی است که HPA به آن معروف است.
این جشن زم، است که فول، واگن جرأت کرد از هنجارها سرپیچی کند و به ،وان شاهدی بر جذابیت پایدار موتور VR6 است. و با موجودی کافی برای ادامه تولید در دهه آینده، HPA Motorsports قرار است VR6 را حتی بیشتر از خود فول، واگن زنده نگه دارد.
اولین دسته از برنامه VR550T موتور VR6 جدید را در 50 نسخه ویژه گلف روپیه نصب می کند.
برای اطلاعات بیشتر، HPA Motorsports را بررسی کنید اینجا.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/forget-an-ls-swap-a-vw-vr6-turbo-crate-motor-is-a-neat-way-to-cram-550hp-in-your-project
هدف برنامه موتور جعبه VR6 HPA به افزایش عملکرد محدود نمی شود. این در مورد حفظ قابلیت اطمینان و قابلیت رانندگی است.
به سرعت به امروز، و دنیای مهندسی خودرو شاهد تغییر به سمت موتورهای توربوشارژ کوچک و پیشرانه های الکتریکی است.
موتور VR6 از زمان ایجاد آن در سال 1991 توسط غول خودروسازی آلم، فول، واگن، بخش جذابی از دنیای خودرو بوده است.
VR6 که به دلیل ،یب منحصربهفرد ویژگیهای V-style و inline مشهور است، قدرت شش سیلندر را در یک طراحی فشرده ایدهآل برای محفظههای موتور کوچک دارد. VR6 با ورود به طیف وسیعی از مدل های فول، واگن، از گلف چابک گرفته تا پاسات مجلل، جایگاه خود را در قلب علاقه مندان به خودرو مستحکم کرد.
چشم انداز HPA با این پروژه فقط در مورد تغییر کاربری موتور نیست. این در مورد تحقق خواسته های دیرینه علاقه مندان فول، واگن است.
این مدلها نشانهای انحصاری و پلاکهای سریالی دریافت میکنند که آنها را به،وان قطعات منحصربهفرد تاریخ خودرو نشان میدهد. این یک ادای احترام به یک موتور افسانه ای است که اثری پاک نشدنی در میراث فول، واگن بر جای گذاشته است.
نبوغ VR6 در سوراخ متحرک آن نهفته است. در موتورهای سنتی V سیلندرها در دو بانک مجزا با زاویه مشخصی بین آنها قرار می گیرند.
این موتور که در اصل برای بازار چینی فول، واگن اطلس، معروف به ترامونت در نظر گرفته شده بود، عمری جدید به خود گرفت.
این زاویه معمولاً 60 تا 90 درجه است. با این حال، VR6 این مرزها را تحت فشار قرار داد و سیلندرهای خود را در یک زاویه اولیه فقط 15 درجه قرار داد و به آنها اجازه داد یک سر مش، داشته باشند.
“V” در VR6 مخفف “V-Motor” است، در حالی که “R” مخفف “Reihenmotor” است که کلمه آلم، برای موتور خطی است. در اصل، این یک موتور V-V جمع و جور است که ویژگی ها را از یک طرح بندی درون خطی وام گرفته است.