در رده پایینتر سدانهای D1، النترا از هیوندای را برای رقیب اشکودا اکتاویا، فول،واگن جتا، تویوتا کرولا و هوندا سیویک داشتیم. هیوندای نسل پنجم النترا را در هند عرضه کرد که در سال 2015 فیس لیفت شد. پس از آن، هیوندای مدل نسل ششم را وارد بازار کرد و بعداً با چراغهای زاویهدار فیس لیفت شد.
هیوندای النترا
فول، واگن پولو با طراحی جاودانه و کیفیت ساخت مستحکم برای طول،ترین زمان در این فهرست امتحان خود را پس داد. 12 سال، این مدت زمان فروش پولو در هند بود. این که چگونه فول، واگن با ارائه همان طراحی بیرونی با تغییرات جزئی به مدت 12 سال از بین رفت، شگفت آور است.
فول، واگن پولو. تصویر – دیپاک تا،گالا
این رنو داستر بود که کل بخش SUV های جمع و جور را آغاز کرد. داستر یک فرمول برنده در دست داشت و برای مدت طول، از یک بازی غالب لذت برد. از نظر ظاهری بوت و در عین حال مقرون به صرفه مانند یک ماشین بود. همچنین فضای بوت زیادی را ارائه می کرد. با عرضه هیوندای کرتا، اوضاع برای داستر بد شد.
رنو داستر
سال 2022 برای ا،ر سازندگان در بخش های PV، CV و 2W سال مثبتی بود. یک تغییر پارادایم در بخشهایی وجود دارد که اشتها برای محصولات تازهتر و ممتازتر افزایش یافته است. محصولاتی که در آستانه انقراض بودند اکنون منقرض شده اند. بیایید نگاهی به خودروهای متوقف شده در سال 2022 بیندازیم.
1. رنو داستر – توقف تولید در فوریه 2022
هر دو Nios و Aura مجهز به یک موتور دیزلی بودند که دارای راندمان سوخت باورن،ی تا 25 کیلومتر در لیتر بود. این شرکت از پیشرانههای دیزلی با Nios و Aura در همان زم، که سنترو متوقف شد، استفاده کرد.
تصویر – MotorCraze
داتسون در پایان عمر خود 3 وسیله نقلیه در هند عرضه کرد. آنها Go، Go+ و Redigo بودند. Go یک هاچ بک بود که رقیب تیاگو و سوئیفت بود، در حالی که Go+ یک MPV زیر 4 متری بود که در جایگاه خودش قرار گرفت. ردیگو به تازگی فیس لیفت دریافت کرده بود و از نظر طول کوچکترین خودروی کشور بود، زم، که برند داتسون به طور کامل حذف شد.
کم می کنم
6. فول، واگن پولو – در آوریل 2022 متوقف شد
برای افرادی که خواهان Vitara Brezza و جذابیت برند تویوتا هستند، Urban Cruiser کاملاً من، است. این ویتارا برززا تغییر یافته بود و حتی پس از اینکه ماروتی سوزوکی Brezza جدید را عرضه کرد، همچنان در فروش بود. مشخص نیست که چرا تویوتا هرگز نسخهی تغییر نام تجاری برززای فیس لیفت شده را عرضه نکرد.
تویوتا شهری کروزر
گمانه زنی هایی وجود دارد که نشان می دهد برزا با برند تویوتا واقعیت نخواهد داشت. اما تویوتا اخیراً نام Taisor را ثبت کرده است که فکر می کنیم می تواند برند بعدی تویوتا Brezza باشد. هنرمند رندر ما Pratyush Rout چشم انداز خود را نوشته و رندر خیره کننده ای از شکل ظاهری این وسیله نقلیه ایجاد کرده است.
12. Mahindra Alturas G4 – متوقف شده در دسامبر 2022
BS6 ماهیندرا ،وراس
پولو برای اولین بار در سال 2010 راه اندازی شد و یک فیس لیفت در اواسط عمر دریافت کرد که نمای داخلی آن کمی مجلل بود. حتی با موتور 1.0 لیتری TSI نیز به BS6 انتقال پیدا کرد. با این حال، پایان پولو مشهود بود، اتفاقی که در سال 2022 رخ داد و تا پایان عمر خودرویی مشتاق باقی ماند.
7. هیوندای سانترو – در می 2022 متوقف شد
در طرح بزرگ هیوندای، آزاد ، خطوط مونتاژ برای محصولات پریمیوم بیشتر و توسعه خودروهای کوچک آینده با طراحی کراس اوور SUV چیزی است که باعث کاهش تولید سانترو شد. پانچ جدید رقیب SUV کوچک هیوندای در حال آزمایش در کره ج،ی دیده می شود و احتمالا سال آینده در هند عرضه خواهد شد.
8، 9. Hyundai Grand i10 Nios Diesel، Aura Diesel – توقف در جولای 2022
به اندازه کافی نقاط بلینگ و براونی وجود نداشت. در حالی که هیوندای کرتا و کیا سلتوس در بسته بندی کلی بالاتر از سطح بالایی قرار گرفتند، در حالی که فول، واگن تایگون و اشکودا کوشاک بر ایمنی فعال و غیرفعال، ترفندها و عملکرد انفجاری تاکید داشتند، سرانجام از بین رفت.
11. تویوتا Urban Cruiser – توقف تولید در نوامبر 2022
تغییر نام سانگ یانگ ر،تون بخش آس، بود. مق، با خودروهای بی رحم مانند تویوتا فورچونر برای ماهیندرا ،وراس G4 یک چالش بزرگ بود. ،یبی از عوامل منجر به ارقام فروش غیر الهامبخش شد که منجر به این شد که ماهیندرا بیصدا دوشاخه را بکشد. در پایان چرخه عمر خود، Alturas G4 تنها در یک نسخه با مشخصات بالا با 4X2 عرضه شد.
این یکی از شگفتیهای هیوندای بود. راشلین اولین ،ی بود که این داستان را در کشور پوشش داد و وقتی از منابع خود مطلع شدیم، شوکه شدیم. با فروش ماهانه من، برای پشتیبان گیری، هیچ دلیل واقعی برای قطع آن وجود نداشت.
هیوندای سانترو
هیوندای هرگز مدل نسل هفتم را در هند عرضه نکرد که در سال 2020 در سطح جه، عرضه شد. با افزایش محبوبیت شاسیبلندها هر روز، سدانها بهویژه در مدلهای پریمیوم با مارپیچ نزولی مواجه شدند. نسل جدید Verna قرار است با اولین ویژگیهای بخش مانند ADAS راهاندازی شود و گمان میرود بزرگتر از قبل باشد، بنابراین نیاز به Elantra را نفی میکند.
3، 4، 5. Datsun Go، Go+، RediGO – توقف در آوریل 2022
از بین تمام خودروها و شاسی بلندهای متوقف شده در سال 2022، هیوندای بالاترین 4 مدل را دارد که خط تولید خود را کنار گذاشته است.
هیوندای سانترو
با آمدن به Maruti Suzuki، بزرگترین خودروساز هند از نظر حجم، شاهد تسلیم شدن S-Cross در انتهای ج، فروش بودیم. S-Cross به نفع گراند ویتارا جدیدتر و بهتر متوقف شد. با ظاهر نه چندان الهام بخش کراس اوور، S-Cross شخصیتی سردرگم داشت. با دادن عملکرد خوابیدن به راحتی صندلی عقب کمک می کرد اما فاقد دریچه های AC عقب بود.
Maruti S-Cross SHVS بنزینی فعلی
این اتفاق در نیمه اول سال 2022 رخ داد و یک حرکت مورد انتظار نیسان بود. راه اندازی یک برند فرعی در حالی که خود نیسان در آستانه بسته بندی فعالیت های خود در هند بود، امکان پذیر نبود. اگرچه نیسان با عرضه مگنیت به قدرت خود ادامه داد، داتسون چندان خوش شانس نبود.
قبل از اینکه هیوندای گزینه موتور دیزلی را در Nios و Aura متوقف کند، آنها تنها خودروهایی در بازار هند بودند که گزینه های پیشرانه بنزین، دیزل و CNG را به طور همزمان ارائه می ،د. دلایل متعددی وجود دارد که هیوندای این کار را انجام داده است. تقاضای کم، سازگاری با استانداردهای RDE آینده و پیشرانه های بنزینی با وسایل نقلیه کوچکتر ممکن است برخی از آنها باشد.
10. Maruti Suzuki S-Cross – متوقف شده در اکتبر 2022
Creta همه کارهایی را که داستر انجام داد، بدون AWD ارائه کرد و از تجربهای بسیار عالی و غنیتر در داخل به رخ کشید. با اضافه شدن بیشتر به بخش SUV های جمع و جور، جذابیت داستر به مرور زمان کاهش یافت. برای افزودن نمک به زخم، رنو هرگز نسل دوم داستر را در هند عرضه نکرد.
2. هیوندای النترا – مارس 2022 متوقف شد
با پایان یافتن سال 2022، نگاهی به لیست خودروهایی می اندازیم که تولید هندی ها متوقف شده اند. بازار امسال