مدیرعامل هوندا، توشیهیرو میبه در مصاحبه ای با اخبار خودرو در اوایل سال، طرح های تویوتا برای موتورهای احتراق داخلی با سوخت هیدروژن را رد کرد و گفت که این موتور به جریان اصلی تبدیل نخواهد شد.
خودروی مسابقه ای مورد بحث، GR کرولا H2 با موتور هیدروژنی است که از می 2021 در سری مسابقات استقامتی Super Taikyu در ژاپن توسط بخش Rookie Racing تویوتا Gazoo Racing شرکت می کند.
بازوی بریت،ایی این خودروساز این هفته اعلام کرد که نمونه های اولیه تویوتا هایلو، یوتا را با پیشرانه الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) خواهد ساخت و قصد دارد تولید گازهای گلخانه ای صفر را به تولید در مقیاس کوچک برساند.
بر این باور است که هنوز نمی توان گفت که آیا این فناوری برای اتومبیل های جاده ای به بلوغ می رسد یا خیر، اما آینده روشنی برای آن در ورزش های موتوری وجود دارد.
این خودروساز ژاپنی ادعا می کند که در حال حاضر 40 درصد در مسیر تجاری سازی خودروهایی مانند کرولا کراس H2 کانسپت است.
این خودروساز ژاپنی ظاهراً شجره مسابقه را با این مفهومی کرولا کراس H2 در ذهن نداشت، زیرا برای نشان دادن اینکه فناوری احتراق هیدروژن میتواند پنج نفر و چمدانهایشان را حمل کند، ساخته شده است.
بیشتر: تویوتا از مفهوم GR Yaris با موتور هیدروژنی رونمایی کرد
بیشتر: مدیرعامل تویوتا یاریس GR هیدروژنی را در مرحله WRC آزمایش می کند
بیشتر: رئیس BMW می گوید خودروهای هیدروژنی روند بعدی خواهند بود
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-unveils-hydrogen-powered-corolla-cross-concept
برد نیز حدود 30 درصد افزایش یافته و زمان سوخت گیری نیز با 5 دقیقه به یک و نیم دقیقه کاهش یافته است.
اگرچه این کانسپت کرولا کراس H2 از منبع سوخت مشابهی با خودروی الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی Mirai (FCEV) استفاده می کند، این دو با هم متفاوت هستند.
تویوتا میگوید کانسپت کرولا کراس H2 بهزودی در شمال ژاپن آزمایشهای زمست، را در کنار توسعههای دیجیتالی ادامه خواهد داد.
تامین انرژی کانسپت کرولا کراس با موتور هیدروژنی یک موتور 1.6 لیتری «G16E-GTS» توربوشارژ سه سیلندر خطی که بسیار شبیه به یاریس بنزینی GR و GR کرولا مدل است اما دارای یک سیستم تامین سوخت و تزریق اصلاح شده برای منبع سوخت هیدروژن است.
این شرکت به تازگی اعلام کرده است که از سال 2024 یک نوع سلول سوختی هیدروژنی پلاگین نسل جدید CR-V را در ایالات متحده می سازد.
تنها تعداد کمی از خودروسازان در حال حاضر در حال بررسی فناوریهای موتورهای احتراق هیدروژنی از جمله Alpine و GAC هستند.
Mirai FCEV از یک واکنش شیمیایی در سلولهای سوختی خود برای تولید انرژی استفاده میکند و بنابراین یک نوع خودروی الکتریکی است، در حالی که کرولا کراس H2 مفهومی دارای یک موتور احتراق داخلی است که از هیدروژن به ،وان سوخت استفاده میکند.
این پیشرانه همچنین در یک مدل مفهومی GR Yaris استفاده شد که در یک مسابقه نمایشی ویژه در جریان نهمین دور مسابقات رالی قهرم، جهان (WRC) در Ypres، بلژیک در آگوست امسال به رقابت پرداخت.
تویوتا از سال 2017 فناوری موتورهای احتراق هیدروژنی خود را توسعه داده است و تا حدی به لطف مشارکت در سری مسابقات استقامتی Super Taikyu با مسابقه GR کرولا H2، ادعا می کند که قدرت احتراق هیدروژن 24 درصد و گشتاور 33 درصد افزایش یافته است. آن را همتراز با یک موتور بنزینی معمولی می کند.
تویوتا به جای تمرکز انحصاری بر خودروهای الکتریکی (EVs)، در حال حاضر برای ارائه، کاوش و توسعه طیف وسیعی از هیب،، باتری-الکتریکی (BEV)، برقی هیب، پلاگین (PHEVs)، الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی (FCEVS) شناخته شده است. و وسایل نقلیه موتور احتراق هیدروژنی.
را تویوتا کرولا کراس H2 مفهومی تا حد زیادی شبیه یک کرولا کراس SUV معمولی به نظر می رسد اما دارای قوای محرکه یک ماشین مسابقه است.
تویوتا میگوید مزایای کلیدی فناوری احتراق هیدروژن شامل توانایی استفاده از فناوریهای موجود موتور احتراق داخلی، زمان سوختگیری سریع و کاهش استفاده و ضرورت ،اصری مانند لیتیوم و نیکل است.
مفهوم نیز همین ویژگی را دارد مخازن ذخیره هیدروژن با فشار بالا و فرآیند سوخت گیری به ،وان Mirai.
تویوتا ارقام قدرت یا گشتاور کانسپت کرولا کراس H2 را فاش نکرده است و همچنین اشاره ای به سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت نکرده است.
تویوتا همچنان به توسعه فناوری موتور احتراق داخلی با نیروی هیدروژن از طریق لنز موتوراسپرت ادامه می دهد، اما اکنون جدیدترین مفهوم جاده ای خود را نشان داده است.