برندان پندرگاست، بازپرس ویژه مدنز، در بی،های گفت: «اگر دادگاه تشخیص دهد که تویوتا از «دستگاههای ش،ت» استفاده میکند، به م،ای واقعی کلمه صدها هزار نفر در حال رانندگی خودرویی هستند که هرگز نباید در جادههای ما اجازه ورود به آن را میدادند.
این دستگاههای الکترونیکی سیستم کنترل آلایندههای خودرو را دستکاری میکنند، بنابراین در آزمایشهای آزمایشگاهی نسبت به جاده (یا خارج از آن) عملکرد متفاوتی دارند. نتیجه در مورد فول، واگن خودروهایی بود که در واقعیت بسیار بیشتر از آنچه ادعا می شد ا،ید نیتروژن منتشر می ،د.
کاملاً مشخص نیست که Maddens Lawyers ادعای خود را بر چه مبنایی قرار داده است، با توجه به اینکه در مکاتبات رسانه ای خود به یک مطالعه علمی در مورد انتشارات TMC استناد نمی کند. با این حال، بخش کامیون هینو تویوتا در خارج از کشور اخیراً اعتراف کرد که داده های عملکرد موتور را جعل کرده است.
در عوض، شرکت حقوقی Maddens Lawyers ادعا می کند که شرکت تویوتا موتور استرالیا محدود “صدها هزار وسیله نقلیه دیزلی را به مصرف کنندگان استرالیایی تولید و فروخت که دارای ویژگی های طراحی موتور هستند که معمولاً به ،وان “دستگاه های ش،ت” شناخته می شوند.
این شرکت ادعا میکند: «اتهامات مطرح شده در دعوای دسته جمعی Maddens در مورد استفاده از دستگاههای ش،ت، موضوعی بسیار گستردهتر است و بر طیف وسیعتری از خودروهای تویوتا تأثیر میگذارد».
وسایل نقلیه ادعایی تحت تأثیر قرار گرفته عبارتند از:
- خودروهای HiLux، Prado، Fortuner، Granvia و HiAce مجهز به موتور 2.8 لیتری 1GD-FTV
- HiLuxes مجهز به موتور 2.4 لیتری 2GD-FTV است
- LandCruiser 300s مجهز به موتور 3.3 لیتری F33A-FTV
- LandCruiser 70s مجهز به موتور 4.5 لیتری 1VD-FTV
- RAV4 مجهز به موتور 2.2 لیتری 2AD-FHV یا 2AD-FTV
ما در این مورد با Maddens Lawyers تماس گرفتیم و منتظر پاسخ هستیم.
این دعوای دسته جمعی ادعا می کند که تویوتا هنگام دریافت مجوز نظارتی برای فروش خودروهای دیزلی در بازار استرالیا، رفتاری گمراه کننده و فریبنده انجام داده است. همچنین گفته می شود خودروهای آسیب دیده استانداردهای تعیین شده توسط قانون مصرف کننده استرالیا را برآورده نمی کنند.
این سازمان افزود: «ما از اقدام دسته جمعی اعلام شده امروز با جدیت دفاع خواهیم کرد.
اطلاعات بیشتر در مورد آن: Toyota DPF cl، action، آ،ین مورد چیست؟
تویوتا استرالیا میگوید که اساس این ادعا را کاملا رد میکند و «از استانداردهای گزارشدهی، نظارت و ارزیابی خود در رابطه با آلایندههای همه خودروهایش پایبند است».
بیشتر: Toyota DPF cl، action، آ،ین مورد چیست؟
بیشتر: تویوتا از دادگاه فدرال درخواست استیناف میکند، زیرا DPF در حال نزدیک شدن است
بیشتر: تویوتا استرالیا با پرداختهایی مواجه میشود زیرا دادگاه فدرال DPFها را معیوب میداند
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-australia-in-court-over-diesel-emissions-defeat-device-claims
این می تواند رسوایی دیزل گیت فول، واگن را کاملا تحت الشعاع قرار دهد. این دعوای دسته جمعی یکی از بزرگترین ادعاها در تاریخ حقوقی استرالیا است. این می تواند منجر به دریافت ده ها هزار دلار غرامت برای هر شرکت کننده شود.
دعوای دسته جمعی مطرح شده به هیچ وجه به دعوای دسته جمعی سرفصل دیگری با محوریت فیلترهای ذرات معیوب دیزلی تویوتا (DPF) مربوط نمی شود، که مبنای قانونی آن از تصمیم اخیر دادگاه فدرال که علیه خودروساز تشخیص داده شده است – که از آن زمان به بعد درخواست تجدید نظر کرده است، نشات می گیرد. .
Maddens و آقای Rowe توسط شرکت حقوقی محیطی، اجتماعی و حاکمیتی Woodsford حمایت می شوند.
گفته میشود که مالکان وسایل نقلیه آسیبدیده که پس از فوریه ۲۰۱۶ ساخته شدهاند، واجد شرایط پیوستن به این دعوای دسته جمعی هستند که توسط شاکی اصلی، آدام رو، به نمایندگی از حدا،ر ۵۰۰،۰۰۰ مالک که گفته میشود تحتتأثیر قرار گرفتهاند، بپیوندند.
تویوتا استرالیا، که ظاهراً بیم،ا است، میگوید این ادعاها را رد میکند و از دعوای دسته جمعی در دادگاه عالی ویکتوریا “به شدت” دفاع خواهد کرد.
یک شرکت حقوقی استرالیایی به طرز هیجان انگیزی علیه شرکت خودروسازی پیشرو در بازار تویوتا به راه انداخته است و ادعا می کند که از همان نوع دستگاه های ش،ت دیزلی استفاده کرده است که حماسه “دیزل گیت” فول، واگن را در خودروهایی مانند هایلو، و لندکروزر به راه انداخته است.
در این بی،ه افزوده شده است که این شرکت از ادعای نامرتبط علیه تویوتا، که به نقص فیلتر ذرات دیزل مربوط میشود، آگاه بوده و گفته است که این ادعای جداگانه شامل استفاده تویوتا از دستگاههای ش،ت نمیشود.