با این وجود، این تاکتیکی متفاوت از تاکتیکی است که تویوتا بر روی گودال در نیوزیلند، جایی که مدل آژانس را اجرا می کند، استفاده می کند.
این بدان م،ا نیست که تویوتا به دنبال توسعه روش فروش خودرو نیست. این شرکت قبلاً اتومبیلهای خود را بهصورت آنلاین میفروشد – چیزی که در میان کمبودهای مداوم عرضه از بین رفته است – و در حال راهاندازی سرویس اشتراک خودرو Kinto است. همچنین اولین خودروی برقی خود را در سال 2023 به بازار عرضه می کند، bZ4x تاخیری.
تویوتا قبلاً نسبت به قیمتهای گزافی که توسط برخی از نمایندگیهای فرنچایز تبلیغ میشد، دیدگاه ضعیفی داشت – به ،وان نمونههایی از لندکروزرهای تقریباً جدید سری 300 که با نشانهگذاریهای انبوه در فهرستبندیها در اوایل سال منتشر شد.
بزرگترین شرکت خودروسازی استرالیا قصد ندارد همان مسیر مدل نمایندگی با قیمت تعیین شده را مانند مرسدس بنز یا هوندا طی کند و میگوید نمایندگیهای فرنچایز همچنان زیربنای تجارت آن هستند.
ما تا چه حد عمیق می رویم. این رابطه ای است که ما با شبکه فروش خود داریم، درست است؟ بنابراین من می توانم این را بگویم زیرا همه چیز واقعیت دارد و شما حتی می تو،د بروید و از آنها بپرسید. ما در مورد مدل آژانس صحبت می کنیم. ما در مورد این صحبت می کنیم زیرا در حال حاضر در بازار استرالیا با برخی از مارک ها اتفاق می افتد.
آقای هانلی گفت: «همانطور که ما به یک شرکت حملونقل و یک شرکت برقی، دیجیتال و متصل پیشرفت میکنیم… آینده به طور بالقوه با نقشهای ما در 10 سال پیش متفاوت است.
سوئیچ مدل نمایندگی – که موجودی را به دست OEM برمیگرداند و با قیمتگذاری تعیینشده ارائه میشود، و هزینههای فروشنده را رفع میکند – در حال حاضر، مرسدس بنز و نمایندگیهایش در دادگاه فدرال بر سر موضوع غرامت برای جابجایی، بحثی است.
متمرکز ، موجودی در این زمانهای کمبود میتواند نکات مثبتی داشته باشد، اگرچه در مقیاس تویوتا این امر بسیار دشوار است.
«بنابراین شما این بحث ها را دارید و ما به آنها توضیح دادیم. ما برای تویوتا و استرالیا مدل نمایندگی برنامه ریزی نمی کنیم. ما این را خیلی واضح بیان کردیم.»
با این حال، ما خوشحالیم که یک رابطه اعتماد بسیار قوی با شبکه فروشنده خود داریم، درست است؟ و شبکه نمایندگی ما تا حد زیادی بخشی از برنامه های ما برای آینده است.
در حالی که شان هانلی، معاون فروش، بازاریابی و عملیات حق رای دادن شرکت – که خود فروشنده سابق خودرو در کوئینزلند است – اذعان دارد که مدلهای ،ب و کار با قیمت تعیینشده در مد روز یک نقطه بحث هستند، او معتقد است که روشهای قدیمی هنوز برای شرکتش بهترین هستند.
“شورای نمایندگی ما تا حد زیادی بخشی از برنامه 10 ساله ما است. به عبارت دیگر، ما با فروشندگان خود می نشینیم، در مورد برنامه 10 ساله خود صحبت می کنیم و با شورای فروشندگان خود در مورد اینکه اولویت های استراتژیک آنها چیست و چگونه آنها را با اولویت های استراتژیک خود هماهنگ می کنیم صحبت می کنیم.
آقای هانلی به ما گفت: “ما اخیراً در هفته گذشته تعهدات بسیار محکمی داده ایم، دوباره مدل نمایندگی تویوتا در استرالیا و نمایندگی های ما در برنامه نیست.”
بیشتر: تویوتا استرالیا در حال بررسی نگر،های افزایش قیمت LandCruiser 300 است
بیشتر: تویوتا استرالیا میخواهد اسکالپرهایی را که خودروهای پرتقاضا را با قیمتگذاریها میفروشند، متوقف کند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-australia-rules-out-fixed-price-agency-dealer-model
بنابراین در حالی که ما یک مدل نمایندگی را برنامه ریزی نمی کنیم، به نمایندگی های خود – که اتفاقاً موافق هستند – می گوییم که نقش ما، نقش توزیع کننده تویوتا و نمایندگی تویوتا، باید تغییر کند.
تویوتا که بازتابی از تسلط بر بازار و سهم بازار شمال 20 درصدی خود است، بزرگترین شبکه نمایندگی فروش حق رای در کشور را در مناطق شهری و منطقه ای دارد.