TRD Pro دارای 280 میلیمتر فاصله از زمین است و همچنین 76 میلیمتر عریضتر از ک، SR5 است. تویوتا ادعا می کند که زوایای ،وج 33.8 درجه، انحراف 23.5 درجه و زاویه ،وج 25.7 درجه دارد.
محدوده تاپ TRD Pro همچنین دارای سپر عقب فولادی ARB با نقاط بازیابی است، اما بر روی سیستم تعلیق قابل تنظیم فا، با توقف های ضربه گیر پیستون شناور داخلی سوار می شود.
تاکوهای دیفرانسیل عقب دارای دیفرانسیل لغزش محدود خودکار هستند، در حالی که مدل های چهار چرخ محرک دارای جعبه انتقال دو سرعته کنترل شده الکترونیکی، LSD خودکار و کنترل کشش فعال هستند. مدلهای مختلف TRD و گرید Trail،ter همچنین دارای دیفرانسیل قفل الکترونیکی عقب هستند، در حالی که نسخه هیب، نوع Limited دارای سیستم چهار چرخ متحرک تمام وقت و یک تفاوت قفل مرکزی است.
در مدل پایه SR این موتور می سازد 170 کیلو وات و 329 نیوتن متر. برای تمام تریمهای دیگر، موتور 2.4 لیتری توربو به کار میرود 207 کیلو وات و 430 نیوتن متر هنگامی که به یک جفت می شود هشت سرعته اتوماتیک.
همه این تج،ات ARB در کنار موتور هیب، استاندارد، جلوپنجره میراث با عبارت تویوتا، ریل های سنگی، صفحات بشکه ای متعدد ساخته شده از فولاد با استحکام بالا، میله نوری 20 اینچی، اینورتر AC 2400 وات، و هوای با ارتفاع بالا در کارخانه قرار می گیرند. مصرف
سیستم تعلیق عقب فنر برگ استاندارد در ک، های پایین تر است، در حالی که انواع گران قیمت تر دارای تنظیمات عقب چند اتصالی هستند. اکنون تمامی نسخه ها به صورت استاندارد دارای ترمزهای دیسکی چهار چرخ هستند.
پیشرانه پایه ارائه شده است موتور 2.4 لیتری i-Force توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی.
ARB، شرکت متخصص آفرود مستقر در استرالیا، برای توسعه اجزای کلیدی خط تریم جدید Trail،ter که برای ،، که دوست دارند از طریق زمین عبور کنند، استفاده شده است. قطعات ARB همچنین در TRD Pro متمرکز بر مسابقات بیاب، ظاهر می شوند. بیشتر در مورد هر دو بعدا.
به سمت بالا قدم بردارید آی فورس م، و شما با یک درمان می شوید ،یبی سیستم انتقال قدرت با نسخه ای از آن 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو همراه با یک موتور الکتریکی 36 کیلوواتی که در جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک تعبیه شده است و به باتری 1.87 کیلووات ساعتی نیکل هیدرید ف، (NiMH) متصل می شود.
تقریباً مشخص است که تاکوما جدید همچنان بر بخش پیکاپهای سایز متوسط در ایالات متحده تسلط خواهد داشت، اما سؤال این است که آیا میتواند پیشروی خود را افزایش دهد یا خیر.
اتصال استرالیا قوی ترین است تریل هانترکه به گفته تویوتا، با تیم مهندسی ARB که در محل کار در آمریکا کار می کنند، توسعه یافته است.
تعداد گیجکنندهای از سطوح تریم موجود است (SR، SR5، TRD PreRunner، TRD Sport، TRD Off Road، Limited، TRD Pro، و Trail،ter)، که بسیاری از آنها فو، آفرود قوی دارند.
گفته می شود در مجموع، i-Force Max تولید خواهد شد 243 کیلو وات و 630 نیوتن متر.
موجود شش سرعته دستی دارای تطبیق دور اتوماتیک، فناوری ضد س،، و قابلیت استارت در دنده است، اما موتور به طور خودکار تنظیم شده است. 201 کیلو وات و 420 نیوتن متر.
به این ترتیب Trail،ter بر روی ،تیک های R/T 33 اینچی Goodyear Territory سوار می شود. این خودرو دارای سیستم تعلیق آفرود Old Man Emu با کمک فنرهای مونو تیوب فورجی 2.5 اینچی حساس به موقعیت مجهز به مخازن کنترل از راه دور به سبک Piggyback خارجی است.
همچنین نقاط بازیابی عقب ARB، سپر عقب فولادی، و میله ابزار با پانل های قابل جابجایی MOLLE (تج،ات حمل بار سبک م،ار) در بستر سینی وجود دارد.
فضای داخلی جعبه ای با فضای داخلی مطابقت دارد. در ک، های پایین تر، یک صفحه نمایش 7.0 اینچی در ،مت ابزار دقیق و یک صفحه نمایش 8.0 اینچی اطلاعات سرگرمی لمسی وجود دارد، در حالی که مدل های با مشخصات بالاتر دارای یک مجموعه ابزار دقیق 12.3 اینچی و صفحه نمایش لمسی 14.0 اینچی هستند.
همانطور که انتظار می رفت، تاکوما جدید مبتنی بر معماری بدنه روی قاب TNGA-F است که در حال حاضر به ،وان پایه ای برای پیکاپ بزرگتر Tundra، سکویا SUV و سری 300 LandCruiser عمل می کند.
در سال 2022، تاکوما با فروش 215,853 در رقبای برتری قرار گرفت. شورولت ک،ادو (89,187) و جیپ گلادیاتور (77,855) جایگاههای سکو را به خود اختصاص دادند، در حالی که نیسان فرانتیر (76,185)، فورد رنجر (56,987)، هوندا ریجلاین (42,762) و GMC Canyon (27,821) رتبههای بعدی را به خود اختصاص دادند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/2024-toyota-tacoma-unveiled-with-a-dash-of-australian-engineering
دو گزینه کابین مسافر وجود دارد: کابین Xtra با دو در، دو صندلی و فضای ذخیره سازی بزرگ در پشت، و کابین دوگانه با چهار در و پنج صندلی. هر دو مدل Xtra و Double Cab می توانند دارای سینی پنج یا شش فوت (1.5 متر یا 1.8 متر) باشند.
در حالی که نسل چهارم تویوتا تاکوما در درجه اول برای ایالات متحده طراحی شده است، استرالیا نقش کوچکی در توسعه وانت جدید “متوسط” ایفا کرد.
تحویل تاکوما جدید اوا، امسال در ایالات متحده آغاز می شود، اگرچه مدل های هیب، i-Force Max تا اوایل سال 2024 به نمایشگاه ها نمی رسند.
در لیست گزینهها، قفسههای تخت ARB سبک و سنگین قرار دارند که میتوانند مواردی مانند چادر پشت بام، سایبانها یا دوش کمپ را پشتیب، کنند.
در مقایسه با تاکوما معمولی، ارتفاع سواری Trail،ter 51 میلی متر در جلو و 38 میلی متر در عقب بلندتر است.
برای راننده و سرنشین جلو، صندلیهای عملکرد ایزودینامیک وجود دارد که دارای سیستم کمک فنر قابل تنظیم هوا روی روغن است تا حرکت عمودی و جانبی صندلی را خنثی کند.