تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

بیشتر: تویوتا توندرا هیب،: راه اندازی استرالیا در چشم است، توسعه آغاز می شود




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-tundra-a-history-of-،ans-ford-f-150-rival

این برای تایید راه اندازی محلی متوقف شده است، اما به نظر می رسد تقریبا یک واقعیت انجام شده است. این بدان م،است که استرالیایی‌ها بالا،ه پس از 20 سال انتظار، باید دستان خود را به توندرا برسانند.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

فروش سالانه در حدود 37000 دستگاه در سال‌های 1995 و 1996، ،ری از صدها هزار دستگاهی بود که رقبای مستقیم در آن فروختند، اما T100 با این حال به دلیل هندلینگ، کیفیت و قابلیت اطمینان خود مورد تحسین قرار گرفت و شرکت تحلیلی JD Power چندین نسخه اولیه را به آن ارائه کرد. جوایز کیفیت

با این حال، نکته کلیدی این بود که تویوتا برای برتری در فضای پیکاپ‌های سایز کامل، باید این کیفیت و قابلیت اطمینان را حفظ کند، اما به فضا، قدرت و توانایی ب،ل بیشتری اضافه کند.

نسل سوم Tundra که در سپتامبر 2021 رونمایی شد، مدلی است که در حال حاضر در استرالیا به فروش می رسد و در مقایسه با مدل های قبلی خود جهشی قابل توجه در طراحی، فناوری و عملکرد را نشان می دهد.

علیرغم این پیشرفت ها، میانگین فروش سالانه تا حد زیادی قابل مقایسه با نسل قبلی باقی ماند و در سال 2007 به 196000 دستگاه رسید، اما همچنین در طول بحران مالی جه، به 80000 دستگاه در سال 2009 کاهش یافت.

از نظر ایمنی، تویوتا ادعا کرد که نسل دوم توندرا همچنین اولین خودرو در سگمنت است که دارای دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (A-LSD) و کنترل پایداری خودرو (VSC) به صورت استاندارد در خط تولید و همچنین اولین در ک، است. دارای پشتی سر قابل تنظیم و کمربند ایمنی سه نقطه ای برای همه سرنشینان.

قبل از تاندرا، T100 1993 وجود داشت، اولین تلاش تویوتا برای ورود به بازار پیکاپ‌های بزرگ آمریکا.

نسل اول توندرا جایگزین T100 شد و با توجه به اینکه تویوتا اکنون به اندازه کافی به نیروی کار آمریکایی خود اطمینان دارد تا آن را با کیفیتی مشابه مدل ژاپنی بسازد، توندرا در می 1999 در کارخانه ایندیانا این شرکت وارد تولید شد.

تویوتا برای حفظ راندمان نیز پیشرانه خود را فراموش نکرد، زیرا این شرکت ادعا می‌کند که موتور بزرگ‌تر اولین بادامک 32 سوپاپ V8 دو سر بالا است که در بخش پیک‌آپ فول سایز ارائه می‌شود، در حالی که به رتبه «خودروی کم آلایندگی» نیز دست یافته است. از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA).

تویوتا با تولید 284 کیلووات نیرو و 544 نیوتن متر گشتاور و جفت شدن به یک گیرب، شش سرعته اتوماتیک جدید، ادعا کرد که V8 بزرگترش یکی از قدرتمندترین موتورهای ک، خود است. برای تکمیل 5.7 لیتری V8 جدید، موتورهای 4.0 V6 و 4.7 لیتری V8 از نسل قبلی نیز با پیشرفت هایی همراه شدند.

تویوتا سعی کرد این مشکل را در مدل‌های MY1995 با معرفی یک موتور 3.4 لیتری V6 اختیاری که قدرت رقابتی 140 کیلووات را تولید می‌کرد، حل کند. با این حال، آن را نیز جایگزین استاندارد 3.0 لیتری V6 با 2.7 لیتری خطی چهار سیلندر.

توندرا که اکنون در سومین نسل خود قرار دارد، همچنان بالاتر از تاکوما سایز هایلو، در خط تولید وانت پیکاپ های تویوتا در آمریکای شمالی قرار دارد و مستقیم ترین رقیب ژاپنی نیسان تایتان و سایر رقبای کلیدی از جمله شورولت سیلورادو 1500 و رم است. 1500.

همه مدل‌ها به مجموعه ایمنی فعال Toyota Safety Sense 2.5 مجهز شده‌اند که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، کمک حفظ بین خطوط و نوربالای خودکار، از جمله دیگر ویژگی‌های ایمنی استاندارد است.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

موتور پایه در حال حاضر یک V6 توئین توربو 3.5 لیتری است که تا 290 کیلووات و 649 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این حال، جالب تر، معرفی نسخه هیب، از همان موتور به نام i-Force Max است که می تواند تا 325 کیلووات و گشتاور 790 نیوتن متر را ارائه دهد، که قابل مقایسه با ،وجی های موتورهای V8 رقبا اما بازدهی بیشتر است.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

تویوتا نسل دوم توندرا را در اوا، سال 2006 به ،وان خودروی مدل سال 2007 معرفی کرد که بعداً تولید آن به طور انحصاری به کارخانه کامیون سازی تگزاس این شرکت در سال 2008 تغییر یافت.

جدای از افزایش اندازه و طراحی مدرن، شاید ویژگی اصلی تاندرای جدید افزایش حدا،ر ظرفیت ب،ل بیش از 4.5 تن (ش،تن سد 10000 پوندی آمریکا) با مجهز شدن به یک موتور 5.7 لیتری V8 جدید بود.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150
نسل دوم

نسل اول توندرا نسل سوم

برخلاف فورد، T100 برای نشستن راحت سه بزرگسال کنار هم در ردیف جلو تلاش می‌کرد، و این با فقدان آپشن «کابین اضافی» در دو سال اول تولید تشدید شد، به طوری که خودرو نمی‌توانست هیچ‌، را در عقب بنشیند. مسافران

Tundra و همچنین Sequoia جدید به همان معماری TNGA-F که زیربنای LandCruiser سری 300 است، رفته اند.

Tundra در بیش از 30 پیکربندی موجود بود که ،یداران می‌توانستند بین پیشرانه‌های 4×2 و 4×4، و بسیاری از سبک‌های کابین، طول تخت و فاصله بین دو محور یکی را انتخاب کنند.

تولیدات محلی همچنین مزایای حذف 25 درصدی تعرفه واردات را که T100 با آن مواجه شده بود، به همراه داشت. در واقع، تویوتا آنقدر به محصول جدید خود اطمینان داشت که ابتدا آن را T150 نامید، قبل از اینکه تهدیدات قانونی فورد، برند را مجبور به تغییر نام خودرو به Tundra کرد.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

این شامل وسایل نقلیه ای می شود که نه تنها برای بازار ایالات متحده توسعه یافته اند، بلکه در آنجا نیز ساخته شده اند، مانند توندرا، رقیب تویوتا فورد F-150.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

مسائل مربوط به خودرو از ابعاد آن شروع شد. با وجود اینکه T100 به ،وان یک کامیون با اندازه کامل به بازار عرضه شد، از رقبای مستقیم خود مانند فورد F-150 کوچکتر بود و این عواقب برای کاربردی بودن و فضای کابین داشت.

در حالی که موفقیت تویوتا در بازار ایالات متحده در ابتدا ناشی از خودروهای کوچکتر و جه، مانند کرولا بود، در دهه های 1990 و 2000 غول ژاپنی خودروهای بیشتری را معرفی کرد که با بازار ایالات متحده و جغرافیا و سلیقه های متفاوت آن به طور قابل توجهی در جلوی ذهن بود.

تویوتا در این مرحله فاقد تجربه قابل توجهی در ساخت پیکاپ‌های به سبکی بود که آمریکایی‌ها انتظار داشتند، بنابراین در حالی که این خودرو در ژاپن ساخته شد و نشان تویوتا داشت، تویوتا بخش زیادی از مهندسی و طراحی را به هینو، زیرمجموعه خودروهای تجاری خود، برون سپاری کرد.

اگرچه نسل اول توندرا نیز با افزایش سایز به رقبایی مانند شورولت سیلورادو نزدیک‌تر شد، اما شاید چشمگیرترین آن، خط موتور بود. در حالی که موتور 3.4 لیتری V6 از T100 منتقل شد، تاندرا با موتور 4.7 لیتری V8 رقابتی نیز در دسترس بود که 183 کیلووات قدرت و 427 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد.

تویوتا همچنین ادعا کرد که توندرا جدید دارای استفاده بیشتر از فولاد ضخیم تر، با استحکام بالا، مناطق تقویت شده تر و پایه های تعلیق سفت تر برای سواری و هندلینگ بهتر و حتی دوام بیشتر است.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

در حالی که ما به اندازه بازارهایی مانند ایالات متحده و کانادا وانت های سایز کامل نمی ،یم، تویوتا به تقاضای فزاینده برای مدل هایی مانند سیلورادو و رم 1500 پاسخ داده و اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک خودروی فرمان راست محلی بازسازی شده است. توندرا

با رفع بسیاری از اشتباهات T100 بدون ارائه هیچ گونه مصالحه جدیدی، فروش Tundra به همان نسبت رشد کرد، به طور متوسط ​​به بالای 100000 دستگاه رسید و به 126000 فروش در سال 2005 رسید. واحدهای آن در سال 2005 فروخته شد، اما گامی قابل توجه نسبت به نسل قبلی خود بود.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

با ارائه حدا،ر ظرفیت ب،ل 3266 کیلوگرم، V6 و V8 هر دو بهبود تدریجی در عملکرد (و افزایش حجم به 4.0 لیتر برای V6) دریافت خواهند کرد، در حالی که نسخه «کابین اضافی» AccessCab از ابتدای تولید در دسترس بود. . یک کابین دوبل برای سال 2004 اضافه شد.

این خودرو همچنین شاسی بلند سکویا کامل را تولید کرد که به ،وان پرچمدار این برند در بازار آمریکای شمالی پس از حذف لندکروزر کوچکتر اما انحصاری تر عمل می کند.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150
    سکویا 2023
  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150
    2022 توندرا

یکی از دلایلی که خودروسازان ژاپنی در بازارهایی مانند ایالات متحده، استرالیا و اروپا به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند، توانایی آنها برای انطباق با ترجیحات محلی بدون به خطر انداختن ارزش‌ها و ایده‌آل‌های اساسی شرکت است.

برای برخی از مشتریان بالقوه، کمبود عملی را می توان در عملکرد جبران کرد، اما متأسفانه T100 نیز در این زمینه کوتاهی کرد. در آن زمان، کامیون‌های سایز کامل آمریکایی معمولاً به موتورهای بزرگ‌تر، به‌ویژه V8 مجهز بودند، اما T100 در ابتدا تنها با موتور 3.0 لیتری V6 عرضه می‌شد که تنها 112 کیلووات قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150

در حالی که موتور چهار سیلندر دارای ،وجی های مشابه و ارزان تر و کارآمدتر بود، از نظر بسیاری جایگزینی برای جابجایی وجود نداشت.

T100 را می توان به ،وان یک ش،ت تجاری توصیف کرد، اما یک تجربه یادگیری برای برند ژاپنی.

  • تویوتا توندرا: تاریخچه رقیب ژاپنی فورد F-150
خاستگاه: T100

تویوتا به جای انتقال موتورهای نسل های قبلی، دو موتور کاملاً جدید را برای نسل سوم توندرا معرفی کرد.

پیشرفت‌های دیگر عبارتند از جایگزینی سیستم تعلیق قبلی با فنرهای سیم پیچ چند پیوندی مستقل، در دسترس بودن سیستم تعلیق تطبیقی، و یک مجموعه داخلی و فناوری بسیار پیشرفته‌تر، دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 14 اینچی، خوشه ابزار دیجیتال 12 اینچی. و همچنین به‌روزرس،‌های بی‌سیم Apple CarPlay، Android Auto و به‌روزرس،‌های هوایی برای سیستم ناوبری ماهواره‌ای داخلی.