تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد

طول آن 4725 میلی متر، عرض 1835 میلی متر، ارتفاع 1475 میلی متر و فاصله بین دو محور 2880 میلی متر است، در حالی که ضریب درگ 0.218 ادعا شده است.

اگرچه این تنها دومین خودروی برقی تویوتا است که متهم به تاخیر در شارژ الکتریکی شده است، اما هدف آن فروش 3.5 میلیون خودروی برقی تا سال 2030 است که تقریباً یک سوم تولید فعلی آن است.

  • تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد
    bZ4x

علاوه بر این، تویوتا قصد دارد حتی پس از 10 سال استفاده، 90 درصد ظرفیت باتری را تضمین کند، که با استفاده از تخصص خود و BYD در برق‌سازی ممکن شده است.

در داخل، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و پرتره و یک دسته ابزار دیجیتال ایستاده وجود دارد.

  • تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد
  • تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد

همانطور که در bZ4x مشاهده می‌شود، هیچ یوک فرم، وجود ندارد، اما فرمان مربعی‌شده است، در حالی که یک شیفتر چرخشی از ،مت مشخصی از کنسول می، بلند می‌شود.

تویوتا خودروی بعدی را در محدوده الکتریکی bZ (فراتر از صفر) عرضه کرده است، اما این خودرو فقط برای بازار چین است.

باتری لیتیوم آهن فسفات برد ادعایی بیش از 600 کیلومتر را در چرخه تست ملایم تر CLTC فراهم می کند، اما جزئیات در مورد سرعت شارژ هنوز منتشر نشده است.

  • تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد

هیچ جزئیات قیمت رسمی برای bZ3 منتشر نشده است، اما رویترز ماه گذشته گزارش شد که قیمت آن حدود 200000 یوان (43700 دلار استرالیا) خواهد بود. تسلا مدل 3 در چین از 265900 یوان (57858 دلار استرالیا) شروع می شود.

bZ3 بر روی همان معماری e-TNGA bZ4X تنظیم شده است و اندازه آن بین سدان‌های کرولا و کمری است و آن را به یک تسلا مدل 3 نزدیک می‌کند.

تویوتا می گوید ،مت جلویی شبیه به ،ه سر چکشی است و شباهتی خانوادگی به bZ4x می دهد.

هدف این است که ل،وس، بازوی ممتاز تویوتا، تا سال 2035 کاملاً الکتریکی شود.

اولین مدل الکتریکی تویوتا، bZ4X SUV، برای عرضه در استرالیا تایید شده است، اما تا نیمه دوم سال 2023.

بیشتر: تویوتا طرح‌های خودروهای برقی را دوباره راه‌اندازی می‌کند و برخی مدل‌ها را به تأخیر می‌اندازد – گزارش
بیشتر: تویوتا: ما از قبل از “مد روز” بودن، CO2 را کاهش داده ایم




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-reveals-bz3-ev-sedan-for-،ese-market

تویوتا می‌گوید ساختار باتری bZ3، سیستم‌های خنک‌کننده، کنترل و نظارت بر ایمنی همگی به تازگی برای این خودرو طراحی شده‌اند.

در حالی که تویوتا مشخصات عملکرد دقیقی را به طور رسمی ارائه نکرده است، گزارش‌ها از چین نشان می‌دهند که انتخابی از پیشرانه‌های چرخ‌محرک تک موتوره 136 کیلووات و 182 کیلووات وجود خواهد داشت.

  • تویوتا سدان bZ3 EV را برای بازار چین معرفی کرد

این bZ3 سدان از طریق همکاری بین تویوتا، بازوی تولید چینی آن FAW تویوتا، و BYD که باتری را تامین می‌کرد، ایجاد شد.