تویوتا می گوید که با عرضه دو کراس اوور با اندازه مشابه با فناوری پیشرانه متفاوت در bZ Compact SUV آینده و نسل بعدی C-HR، یک “مولتی فناوری” را به نمایش گذاشته است. [sic] رویکرد کاهش انتشار کربن.
علاوه بر این، عرضه اولین مدلهای e-TNGA، تویوتا bZ4X و سوبارو سوبارو، بهدلیل توقف سه ماهه تولید بهطور قابلتوجهی با مشکل مواجه شد، زیرا این شرکت در تلاش برای رفع مشکلی بود که میتواند منجر به افتادن چرخها شود.
پلتفرمهای e-TNGA فقط برای EV و بنزینی/هیب، TNGA اشتراکات زیادی دارند که زمان توسعه قبلی را تسریع میکند و به خودروهای هر دو معماری اجازه میدهد در خطوط تولید ی،ان ساخته شوند.
در حالی که این امر تویوتا را در کوتاهمدت عقبتر میگذارد، اما به غول ژاپنی این امکان را میدهد که بر روی توسعه معماری جدید خودروهای برقی زمینی تمرکز کند، که ممکن است تا پنج سال طول بکشد.
کانسپت bZ Compact SUV شباهت خانوادگی به کانسپت Prologue دارد که این هفته معرفی شد، که پیش نمایش نسل بعدی C-HR را نشان می دهد، اگرچه واضح است که این دو خودروی متفاوت هستند – و در واقع، تویوتا می گوید کانسپت الکتریکی به ،وان یک طراحی طراحی شده است. EV اختصاصی
ظاهراً این نسخه تولیدی bZ Compact SUV نخواهد بود، که در عوض برای عرضه در سال 2025 در نظر گرفته شده است و می تواند از پلاک bZ3x استفاده کند.
در هر گوشه یک چرخ با کمترین اورهانگ وجود دارد و همانطور که تویوتا میگوید، “طراحی کابین باریک” است تا ظاهری چابکتر به آن بدهد.
کایلی جیمنز، معاون ارشد مردمی، فناوری و امور شرکتی تویوتا موتور اروپا گفت: «ما این را «قدرت و» می نامیم، زیرا به ندرت یک اندازه برای همه من، است، به خصوص وقتی تنوع نیازهای مشتری و آمادگی زیرساخت را در نظر بگیرید. .
یک صفحه نمایش لمسی عریض و یک دسته ابزار دیجیتال ایستاده وجود دارد و هر دو دارای صفحه نمایش شیشه ای منحنی غیرعادی هستند.
در حالی که به صراحت این را بیان نمی کند، این مفهوم احتمالاً از معماری e-TNGA زیربنای bZ4x استفاده می کند.
طول این کراس اوور الکتریکی 4538 میلیمتر، ارتفاع آن 1560 میلیمتر و بدون احتساب آینهها، 1888 میلیمتر است. برای زمینه، C-HR فعلی دارای طول 4390 میلی متر، ارتفاع 1565 میلی متر و عرض 1795 میلی متر است.
bZ تویوتا گستره خودروهای الکتریکی همچنان در حال رشد است و بازوی اروپایی این شرکت تایید کرده است که تا سال 2026 شش وسیله نقلیه با برند bZ را در آن بازار عرضه خواهد کرد.
یکی از طرحهایی که در حال بررسی است این است که تویوتا فناوریهای جدید را در پلتفرم e-TNGA به منظور طول،تر ، عمر کاری خود و رقابتیتر ، آن بکار گیرد.
نسخه تک موتوره دارای برد رانندگی ادعایی 516 کیلومتر در چرخه سختگیرانه WLTP است، در حالی که نسخه دو موتوره دارای 470 کیلومتر است.
در حالی که هنوز هیچ ارقامی از قدرت، گشتاور، باتری یا برد منتشر نکرده است، تویوتا میگوید این کانسپت «محافظه رانندگی، عملکرد هیجانانگیز» و «فناوری پیشرو» را ارائه میکند.
تویوتا میگوید یک دستیار شخصی داخل خودرو به نام یوی «راننده و سرنشینان را با وسیله نقلیه متصل میکند» و به درخواستها و دستورات سرنشینان با نشانههای نور صوتی و تصویری که در اطراف کابین حرکت میکنند پاسخ میدهد.
طبق گزارش ها، تویوتا چندین پروژه خودروهای الکتریکی را که در پایان سال 2021 اعلام کرده بود، متوقف کرده است. رویترز می گویند کار روی نسخه EV Crown و کراس اوور Compact Cruiser که ظاهری شبیه به FJ Cruiser داشت متوقف شده است.
یک فرمان عریض جلوتر از راننده مینشیند، در حالی که انتخابگر دنده روی یک سکوی غیرمعمول متصل به کف کابین مینشیند. همچنین دو پد شارژ بی سیم و دکمه استارت خودرو نیز در این سکو قرار گرفته اند.
این نشریه همچنین گزارش میدهد که چهار مدل باقیمانده میتواند شامل دو خودرو بزرگتر از bZ4x، احتمالاً یک SUV و یک ute، بهعلاوه خودرویی مشابه اندازه bZ4x باشد.
یکی دیگر از گزینههای شدیدتر باعث میشود تویوتا معماری e-TNGA EV را خیلی زودتر از زمان مورد انتظار کنار بگذارد و بسیاری از مدلها لغو شوند.
بیشتر: تویوتا طرحهای خودروهای برقی را دوباره راهاندازی میکند و برخی مدلها را به تأخیر میاندازد – گزارش
بیشتر: تویوتا: ما از قبل از “مد روز” بودن، CO2 را کاهش داده ایم
بیشتر: صلح سبز، تویوتا را به شستشوی سبز و لابی ضد EV متهم می کند
بیشتر: تویوتا استرالیا با این ادعا که کمبود خودروهای برقی آن را به یک ناهنجار CO2 تبدیل کرده است