صرف نظر از زمان عرضه پرادو بعدی، تویوتا با یک شاسی بلند هیب، بدنه روی فریم به بازار ش،ت خورده است زیرا GWM تانک 300 خود را برای استرالیا آماده می کند.
تقریبا 14 سال از آن زمان می گذرد تویوتا نسل فعلی را راه اندازی کرد لندکروز پرادو، و طبق آ،ین گزارش های ژاپنی، دیگر نیازی نیست برای نسخه جدید منتظر بم،م.
تویوتا ایالات متحده همچنین اخیراً لندکروزر آینده خود را که شایعه شده است اساساً یک نسل جدید پرادو با نشانهای جدید است، به اشتراک گذاشته است.
یک توربو 2.4 لیتری غیرهیبرید نیز در مجموعه ای از محصولات تویوتا و ل،وس، از جمله کراس اوور کلوگر، یافت می شود.
در این گزارش همچنین به یک توربو 3.5 لیتری V6 بنزینی اشاره شده است. تویوتا دارای یک موتور 3.4 لیتری توئین توربو V6 بنزینی هیب، در مدل فول سایز توندرا به نام i-Force Max است که 326 کیلووات قدرت و 790 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
پرادو کنونی علیرغم قدمتش در اینجا و خارج از کشور محبوبیت خود را حفظ کرده است و می تواند ،وان شاسی بلند مورد علاقه استرالیا را در سال جاری حفظ کند – مشروط بر اینکه تویوتا بتواند عرضه خود را افزایش دهد.
پیش از این شایعه شده بود که یک پیشرانه هیب، دیزلی ،یبی از یک موتور 4 سیلندر 2.8 لیتری توربو دیزل، دو موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یونی است.
انتظار می رود تانک 500 با اندازه پرادو نیز به دنبال آن باشد و می تواند گزینه های هیب، و پلاگین هیب، را ارائه دهد.
طبق گزارشات، پرادو از نظر ابعاد، با طول 4825 میلیمتر، عرض 1885 میلیمتر و ارتفاع 1850 میلیمتر روی فاصله بین دو محور 2790 میلیمتری – مشابه خودروی فعلی، البته 40 میلیمتر کمتر، از نظر ابعاد تغییر خواهد کرد.
این احتمال وجود دارد که پرادو جدید بر اساس نسخهای از معماری بدنه روی قاب TNGA-F ساخته شود که نه تنها زیربنای ل،وس GX جدید است، بلکه ل،وس LX، تویوتا لندکروز 300، تویوتا توندرا و تویوتا تاکوما را تشکیل میدهد.
برای زمینه، ل،وس GX دارای طول 5004 میلیمتر، عرض 2114 میلیمتر (از جمله آینهها) و قد تا 1935 میلیمتر با فاصله بین دو محور 2850 میلیمتر است.
با توجه به اینکه تویوتا دارای یک موتور 2.4 توربو با قدرت هیب، است – مجموع ،وجی های 197 کیلووات / 450 نیوتن متر در Crown – به نظر می رسد این یک گنجایش احتمالی برای پرادو باشد.
رسانه های ژاپنی قبلاً نشان داده بودند که پرادو جدید در دسامبر امسال در ژاپن عرضه خواهد شد.
با توجه به محبوبیت مداوم شاسیبلندهای دیزلی در بازارهایی مانند استرالیا، انتظار میرود که یک توربو دیزل همچنان ادامه داشته باشد. هنوز مشخص نیست که آیا این نسخه 2.8 لیتری چهار سیلندر موجود است یا 3.3 لیتری V6 لندکروزر سری 300.
انتظار میرود نسل بعدی تویوتا پرادو با اسم رمز لندکروزر 250 بر اساس ل،وس GX جعبهای ساخته شود که اکنون تایید شده است که در نیمه اول سال 2024 عرضه خواهد شد.
تویوتا اخیراً تأیید کرده است که برخی از نسخههای 4×4 دو کابین HiLux فناوری هیب، ملایم 48 ولتی را در نیمه اول سال 2024 دریافت میکنند.
بیشتر: همه چیز تویوتا لندکروز پرادو