صندلیهای مشبک قرمز، برجستههای زرد و صفحه نمایش لمسی منحنی، احتمالاً OLED، ویژگیهای برجستهای در فضای داخلی مینیمالیستی این خودروی مفهومی هستند.
bZ Sport Crossover Concept و bZ FlexSpace Concept پیش نمایش خودروهای جدیدی هستند که در سال 2024 در چین عرضه خواهند شد.
دو مورد از این 10 خودروی برقی جدید، مدلهای مخصوص چین خواهند بود که به طور خاص برای «من، با نیازهای محلی» طراحی شدهاند. این امکان وجود دارد که کراس اوور اسپورت و FlexSpace این دو مدل فقط چینی را مشاهده کنند.
با بدن راست تر خود، bZ FlexSpace مخاطبان مسنتری را هدف قرار میدهد که نیاز به حمل و نقل خانواده و وسایل با اولویت «فضای بزرگ کابین» دارند. [and] راحتی در استفاده”. نشانههای سبک آفرود این کانسپت به خوبی میتواند نیات مردمی آن را پنهان کند.
از طراحی داخلی و بیرونی که بگذریم، اطلاعات کمی در مورد این خودروهای جدید داریم، به جز این واقعیت که آنها به طور مش، با دو شریک ساخت چینی تویوتا توسعه یافته اند.
در زمان عرضه، bZ3 با دو پیشرانه، 136 کیلووات یا 183 کیلووات، و هر دو دارای طرح دیفرانسیل عقب تک موتوره در دسترس است.
برای رسیدن به مرز 1.5 میلیون، تویوتا قصد دارد تا سال 2026 10 مدل تمام الکتریکی جدید، از جمله یک خودروی برقی، احتمالا بر اساس هایلو،، روانه بازار کند.
برخلاف Sport Crossover، FlexSpace بدون کمک BYD توسعه داده شد.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-previews-electric-people-mover-suv-coupe-for-،،
در اوایل این ماه، مدیرعامل جدید تویوتا به طور عمومی هدف جاهطلبانه این شرکت را برای تولید 1.5 میلیون خودرو برقی الکتریکی در سال تا سال 2026 اعلام کرد. در زمینه، تویوتا در سال 2022 تنها 24466 خودروی برقی خالص در سراسر جهان فروخت و تسلا در سال گذشته 1.3 میلیون خودرو تولید کرد.
یک ترتیب توسعه و ساخت مشابه برای bZ3، یک سدان EV فقط در چین که اوا، سال 2022 عرضه شد، استفاده شد. bZ3 از معماری e-TNGA تویوتا استفاده می کند، اما دارای یک بسته باتری لیتیوم آهن فسفات ساخته شده توسط BYD است.
نسخه تولیدی FlexSpace توسط GAC، شریک تولیدی دیگر تویوتا، که در گوانگژو در نزدیکی هنگ کنگ مستقر است، تولید خواهد شد.
کراس اوور اسپرت با همکاری BYD و FAW، یک خودروساز چینی مستقر در چانگچون، نه چندان دور از مرز با کره شمالی، ساخته شده است. FAW یکی از دو سرمایه گذاری مش، تولیدی با تویوتا را اداره می کند.
مانند مفهوم دیگر، FlexSpace دارای یک فضای داخلی مینیمالیستی با فرمان مربعی است. تزئینات مخمل مانند روی درها و داشبورد، صندلیهای صاف جلو، کنسول مرکزی کشویی، و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ایستادهتر معمولی وجود دارد.
را کراس اوور اسپرت bZ Gen Z را هدف قرار داده و “استایل فعال و نمادین” را با “عملکردها” ،یب کرده است [that] پس از ،ید به تکامل خود ادامه خواهد داد»، احتمالاً از طریق بهروزرس،های هوایی و ،یدهای فروشگاه آنلاین.
تویوتا از دو جدید رونمایی کرده است مفاهیم bZ EV در نمایشگاه موتور شانگهای، اما نسخه های تولیدی آنها ممکن است مدل های فقط چینی باشد.