حدود 1.3 میلیون کمری تنها در ژاپن از زمان عرضه آن در سال 1980 فروخته شده است. بازار ژاپن در دریافت مدل نسل اول، یک سدان دیفرانسیل عقب که رسماً سلیکا کمری نامیده می شود، تنها بود.
این شرکت 9538 نمونه از کمری را فروخت که بسیار بالاتر از مزدا 6 رتبه دوم (1511 فروش، 11.2 درصد سهم بخش) است.
تسلا مدل 3 موفق شد در سال گذشته با فروش 10877 خودرو، به ،وان پرفروشترین سدان استرالیا از آن عبور کند و سهم 44.2 درصدی از سگمنت خود را به خود اختصاص دهد.
ایالات متحده با فروش 13 میلیون کمری در این بازار، سهم بزرگی از این فروش را به خود اختصاص داده است.
دایهاتسو همچنین تأیید کرده است که Altis آن، کمری تغییر یافته ای که در بازار ژاپن فروخته می شود، نیز در ماه دسامبر از تولید خارج می شود.
به گفته ارائه دهنده اطلاعات خودرو مارک لاینزاین خودروساز از زمان معرفی آن در دهه 1980 تا پایان سال 2022 بیش از 21 میلیون دستگاه کمری در سراسر جهان فروخته است.
نیکی آسیا گزارش می دهد که تولید کمری در ژاپن برای بازارهای صادراتی از جمله استرالیا ادامه خواهد یافت. این سدان سایز متوسط نیز در آمریکا و چین تولید می شود.
نسل دهم کنونی کمری در سال 2017 معرفی شد و آ،ین فیس لیفت خود را در سال 2021 دریافت کرد.
تویوتا تائید کرده است که به تولید خود پایان می دهد کمری برای بازار ژاپن در دسامبر 2023.
در استرالیا، کمری در سال گذشته 70.5 درصد از سهم ک، سدانهای سایز متوسط را در اختیار داشت.
سخنگوی تویوتا استرالیا گفت: “قطعاً هیچ برنامه ای برای توقف فروش کمری در استرالیا وجود ندارد.” CarExpert اوا، ماه گذشته
فروش کمری در ژاپن در سال گذشته با کاهش تولید تحت تأثیر کمبود نیمه هادی ها کاهش یافت و تویوتا کمتر از 6000 دستگاه فروخت.
تویوتا 15269 نمونه از نسل کنونی کمری را در سال 2018 فروخت که اولین سال فروش کامل آن بود. این رقم در سال 2019 به 16768 افزایش یافت، اما از آن زمان هر سال کاهش یافته است، در سال های اخیر مشکلات زنجیره تامین کمکی نکرده است.
با کشته شدن کمری در ژاپن، تویوتا در عوض بر روی جدیدترین Crown تمرکز خواهد کرد که دیگر یک سدان نیست، بلکه یک کراس اوور لیفت بک است.
هیوندای i30، کیا سراتو و تویوتا کرولا همگی در سال گذشته از کمری بزرگتر فروش داشتند، اگرچه آمار فروش آنها شامل مدل های هاچ بک نیز می شود.
بر اساس چرخه عمر محصول از نظر تاریخی، کمری جدید باید در چند سال آینده ظاهر شود.
با این حال، این خودروساز ژاپنی گفته است که به کمری در استرالیا متعهد است.
سدان ها در سال های اخیر در ژاپن پراکنده شده اند و در چند سال گذشته پلاک های قدیمی مانند نیسان فوگا، سیما و تیانا و هوندا ،د حذف شده اند.
بیشتر: همه چیز تویوتا کمری
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-axes-camry-in-،an-will-live-on-in-australi،