تویوتا گیربکس دستی را برای پیشرانه های هیبریدی ثبت کرد
انتشار: اردیبهشت 14، 1402
بروزرسانی: 01 خرداد 1404

تویوتا گیربکس دستی را برای پیشرانه های هیبریدی ثبت کرد

از طرف دیگر، ECU می تواند هر زمان که بخواهد موتور را بریده و از چرخ ها جدا کند، که برای خودروهای هیب، که ممکن است نیاز به انجام این کار در ساحل داشته باشند، مهم است.

مانند یک گیرب، دستی معمولی عمل می کرد و دارای "مراحل" دنده مانند بود.

این پتنت اولین بار در آگوست 2021 در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شد، اما تنها در سال جاری به صورت عمومی منتشر شد.

این سیستم به راننده اجازه می دهد تا با فشردن پدال کلاچ و اعمال فشار بیشتر از آنچه که ECU انجام می دهد، کاری را که ECU می خواهد انجام دهد، نادیده بگیرد. ثبت اختراع این را به ،وان "حالت ورزشی" فهرست می کند.

همچنین مشخص نیست که آیا از آن در یک خودروی اسپرت هیب، استفاده می شود یا خیر.

بیشتر: تویوتا گیرب، دستی را برای خودروهای برقی با کلاچ تقلبی ثبت کرد



منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-patents-manual-transmission-for-hybrid-drivetrains

لازم به ذکر است که سیستم هیب، دستیار موتور یکپارچه (IMA) در کتابچه راهنمای CR-Z نمی تواند در حالت EV کار کند.

  • تویوتا گیرب، دستی را برای پیشرانه های هیب، ثبت کرد
    هوندا CR-Z

اگر تویوتا چنین چیزی را وارد بازار کند، پس از هوندا CR-Z این اولین بار خواهد بود که یک خودروی هیب، با گیرب، دستی عرضه می شود.

پتنت ثبت شده در ایالات متحده، کشف و منتشر شده توسط درایو، نشان می دهد که خودروساز ژاپنی در حال کار بر روی یک گیرب، دستی برای خودروهای هیب، خود است که دارای یک کلاچ است که می تواند توسط راننده یا واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) کنترل شود.

این اولین باری نیست که تویوتا با ایده پیاده سازی گیرب، دستی در یک خودروی برقی معاشقه می کند.

مشخص نیست که آیا این نوع فناوری هرگز به یک خودروی تولیدی تبدیل خواهد شد یا خیر.

  • تویوتا گیرب، دستی را برای پیشرانه های هیب، ثبت کرد

است تویوتا به دنبال این هستید که سرگرمی و تعامل بیشتری را برای خودروهای هیب، بنزینی-الکتریکی خود ایجاد کنید؟

در اصل، این یک سیستم کلاچ با سیم نیست که به صورت الکترونیکی توسط یک محرک کنترل می شود، بلکه سیستمی است که از یک سیلندر اصلی کلاچ با دو سیلندر ، استفاده می کند - یکی توسط راننده و دیگری توسط ECU.

  • تویوتا گیرب، دستی را برای پیشرانه های هیب، ثبت کرد

قبلاً برای یک گیرب، دستی شبیه سازی شده که مخصوصاً برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) طراحی شده است، علامت تجاری را در USPTO ثبت کرده است.