علاقه مندان ژاپنی مشتاق یک مسابقه رالی هستند تویوتا GR کرولا باید قبل از تحویل در اوایل سال 2023 در قرعه کشی ،ید شرکت کنید.
این شرکت قصد داشت جدیدترین هات هچ خود را از طریق نمایندگیهای سنتی بفروشد، اما «تداوم عفونتهای COVID-19 و کمبود نیمههادی» که زنجیره تأمین آن را تحت تأثیر قرار داد، باعث شد تا به قرعهکشی ،ید آنلاین روی بیاورد.
دسته اول شامل 500 دستگاه GR Corolla با مشخصات JDM ‘RZ’ و 70 دستگاه دیگر از نسخه وحشی Morizo Edition دو سرنشینه خواهد بود. TMC فروش اضافی را اضافه می کند [will] هنگام نظارت بر وضعیت تولید در نظر گرفته شود.
قیمت ورودی GR Corolla 5,250,000 ین (57,000 دلار استرالیا) و Morizo 7,150,000 ین (78,000 دلار استرالیا) خواهد بود. برای توضیح بیشتر این قیمت، قیمت ژاپنی یاریس GR 3,960,000 ین (43,000 دلار استرالیا) است که حدود 14,000 دلار ارزان تر از برادر بزرگ خود در ژاپن است.
GR یاریس دارای قیمت RRP در استرالیا 49500 دلار قبل از هزینه های داخل جاده ای است، بنابراین اگر این شکاف به صورت محلی منع، شود، GR Corolla ممکن است کمتر از 65000 دلار – کمتر از هوندا سیویک Type R- قیمت داشته باشد.
انتظار نداشته باشید که بخش محلی تویوتا همان شیرین کاری را انجام دهد که با 1000 دستگاه اول GR یاریس انجام داد، آنها را با تخفیف زیادی (39500 دلار) فروخت تا طرفداران را به دیوانگی بکشاند و آنها را به سفیران GR تبدیل کند.
تویوتا استرالیا که قرار است در سه ماهه اول سال 2023 عرضه شود – حداقل در این مرحله – تنها 500 دستگاه برای تخصیص سال اول کرولا 220 کیلوواتی، فقط دستی، تمام چرخ متحرک خود دریافت خواهد کرد تا در میان فروشندگانش ت،یم شود.
مانند ژاپن، عرضه GR Corollas برای استرالیا بسیار محدود است. هیچ اعلامیه محلی برای قرعه کشی وجود ندارد، اگرچه بازوی محلی تویوتا به خوبی از مشکلاتی که برای تخصیص سهام از طریق کانال های سنتی با آن روبرو خواهد بود آگاه است.
شان هانلی، معاون فروش، بازاریابی و عملیات امتیاز دهی تویوتا در استرالیا، زم، که با او در ماه سپتامبر صحبت کردیم، گفت: «رقابت برای خودرو در دنیای تویوتا دست کم پرشور است.
اگرچه این یک خودروی نسخه محدود نیست، بلکه تنها چیزی است که در سال اول میتو،م به دست آوریم… اکنون کاری که باید انجام دهیم این است که آن 500 را با دقت مدیریت کنیم.
آقای هانلی در پاسخ به این سوال که آیا نگران این است که چنین عرضه محدودی به سادگی طرفداران را به اشتباه از بین ببرد و تعداد زیادی از آنها را بدون ماشین از اولین دستهها رها کند، گفت: «فقط اگر از قبل شرایط را به آنها نگوییم، مردم را ناراحت خواهیم کرد. از دستور».
بیشتر: تویوتا از افراد سرسخت می خواهد تا GR کرولای پرتقاضا را ب،ند، نه اسکالپر
او گفت: «نمایندگیها در حال حاضر میدانند که شماره محدودی دریافت خواهند کرد.
ما میخواهیم مطمئن شویم که این ماشینها در دست علاقهمندان واقعی قرار میگیرند، افرادی که میخواهند این ماشینها را نگه دارند و میخواهند این ماشینها را برانند.
او گفت: «بنابراین ما در حال بررسی راههای مختلف در چارچوب قانون مصرفکننده و قانون رقابت استرالیا هستیم که ممکن است به ما امکان دهد مطمئن شویم که این قو،ن در دستان درست قرار میگیرند.
آقای هانلی وقتی در مورد اینکه آیا تویوتا میتواند کارمندان نمایندگیهای فرنچایز خود را از ،ید GR کرولا برای خود دور کند یا خیر، سؤال شد. وی افزود، علاوه بر این، هیچ کارمندی از تویوتا HQ وجود نخواهد داشت که هر مشتری را مورد بررسی قرار دهد یا نیت آنها را بررسی کند.
آقای هانلی گفت: «از نظر شبکه نمایندگیهایمان، البته ما کارکنان فروشندهای داریم که مشتاق هستند و البته نمیخواهیم این فرصتها را کاهش دهیم.
اما ما همه را واجد شرایط می کنیم که مشتاق باشند… و می خواهیم از هر نوع فروش مجدد جلوگیری کنیم. [or] دوچرخهسواری کوتاه… ما مطمئناً از فروشندگان خود میخواهیم که هر مشتری را به ،وان فردی که این خودرو را به دلایل درست میخواهد، واجد شرایط معرفی کنند.
اکنون ما باید به این روند در چارچوب قانون مصرف کننده استرالیا و قانون رقابت نگاه کنیم، اما ما واقعاً می خواهیم که این خودرو به افراد من، برسد.
هیچ یک از این پاسخها بهجز بیزاری از فروشندگان فرصتطلب، نشان نمیدهد که تویوتا استرالیا چه چیزی در آستین دارد.
سفته بازان (مثل اسکالپرهای خودرویی) در بازار خودرویی که کمبودها و تقاضای بالا همیشه باعث شده زمان انتظار به چندین سال پیش برود، رونق گرفته اند – به آنها اجازه می دهد مردم را کیلومترها عقب تر در صف شکار کنند.
همانطور که اخیراً توضیح داده شد، تویوتا استرالیا از ،یدار، که از کمبودها برای پول نقد در هزینه ،یداران واقعی استفاده می کنند، ناامید شده است، اما هنوز در حال بررسی است که چه اهرم هایی را می تواند بکشد.
“ما فکر می کنیم که عمیقاً مهم است که در این مورد به ویژه اکنون موضع رهبری بگیریم. ما دههها را صرف ایجاد اعتماد پیرامون برند خود کردهایم، و این کاملاً آزاردهنده است که فکر کنیم تعداد کمی داریم که برای ،ب درآمد با اتومبیلهای ما دوچرخهسواری میکنند.
“من فکر می کنم ما باید تا جایی که می تو،م از مشتریان خود در برابر این نوع رفتارها محافظت کنیم… من می خواهم تغییر کند. من می خواهم این وضعیت تغییر کند، جایی که مشتریان قیمت منصفانه و معقولی را بر اساس موقعیت قیمت ،ده فروشی سازنده می پردازند.
مشخصات فنی تویوتا GR کرولا:
- موتور: 3 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ
- قدرت: 220 کیلو وات در 6500 دور در دقیقه
- گشتاور: 370 نیوتن متر در 3000-5550 دور در دقیقه (400 نیوتن متر در 3250-4600 دور در دقیقه برای موریزو)
- گیرب،: دستی شش سرعته با عملکرد rev-match
- خط حرکت: AWD متغیر با سه تنظیمات ت،یم گشتاور
- ادعای 0-96 کیلومتر در ساعت: 4.99 ث،ه
- م،ن سوخت: 50 لیتر
بیشتر: بررسی تویوتا GR کرولا 2023
بیشتر: تویوتا GR کرولا فاش شد: عرضه استرالیا در سال 2022 تایید شد!
بیشتر: تویوتا استرالیا میخواهد اسکالپرهایی را که خودروهای پرتقاضا را با قیمتگذاریها میفروشند، متوقف کند.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/toyota-gr-corolla-purchase-lottery-for-،an-65k-aussie-price-expected