تویوتا MR2 Spyder – عملکرد، قیمت، و عکس

در مدل سال 2005، فروش اسپایدر به زیر 1000 دستگاه کاهش یافت. باعث تاسف بود که فروش خوبی نداشت. این اعداد منجر به مرگ سریع MR2 می شود که نشان دهنده پایان فروش ایالات متحده در سال 2005 است. در حال حاضر، میانگین قیمت MR2 Spyder در طول پنج سال گذشته 13929 دلار است. چند سال پیش، می‌توانستید یک دوجین سکه برای آنها کمتر از 10 هزار دلار پیدا کنید. هیچ ، آنها را نمی خواست. “دیگری” بود، یادت هست؟

برای مقایسه، SW20 Turbo کمیاب در بازار امروز به طور متوسط ​​قیمت های بالای 20000 دلار دارد.. SW20 های دستی تنفس طبیعی حدود 12 هزار دلار قیمت دارند. اگر می تو،د یک W30 با شرایط خوب با قیمت کمتر از 10 هزار دلار پیدا کنید، ،ید خوبی است. همانند بسیاری از خودروها، مدل های بعدی مدل های بعدی مطلوب ترین گزینه هستند.

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16212

بله، SMT در مقایسه با گیرب،‌های دوکلاچه مدرن کم‌درخشش است. حتی یک ZF 8 سرعته اتوماتیک هم از هر نظر بهتر است. اگر چه تعویض دنده ها واضح و سریع هستند، تعویض دنده ها فاقد سرعت هستند. در این مورد، کتابچه راهنمای من، در واقع سریعتر از SMT است.

شاید زیباترین رودستر نباشد اما جایگاه خاص خود را دارد. از آنجایی که Spyder دارای پانل های پیچ و مهره ای در سراسر خودرو است، تعویض و اصلاح هر دو آسان است. تعداد بسیار کمی از خودروها به شما اجازه می دهند تا پانل یک چهارم را کاملاً جدا کنید. Spyder یکی از آنهاست. با چند ارتقاء بیرونی، ممکن است بینندگان را گیج کنید. ا،ر مردم حتی مطمئن نیستند که چه نوع ماشینی است.

عملکرد و قابلیت تویوتا MR2 Spyder

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16105

MR2 Spyder یک ماشین سریع نیست، اما می تواند سریع حرکت کند. لو، نیست اما بادوام است. زیبا نیست اما جذابیت دارد. این ضرب المثل را در نظر بگیرید. من یک دوست دیرینه دارم که مالک هر نسل MR2 بوده است. بزرگترین هد MR2 که من می شناسم (ناگفته نماند، یک راننده جهنمی). او حداقل چهار یا پنج فروند AW11 و SW20 داشت. او همه آنها را فروخت و حالا یک اسپایدر دارد. او سال‌ها مالک آن است، آن را دوست دارد و قصد بازگشت ندارد. آیا او جلوتر از منحنی است یا فقط دیوانه است؟ گاهی اوقات باید خودتان متوجه شوید.


منبع: https://www.tops،d.com/cars/toyota-mr2-spyder-performance-price-and-p،tos-ar197039.html

در نتیجه، W30 به AW11 MR2 اصلی دهه 80 بازگشت. این بر سادگی و وزن کم به ،وان دستور العمل موفقیت خود تأکید داشت. قورباغه به میزان حیرت آور 700 پوند سبکتر از مدل قبلی خود بود. با وزن محدود 2195 پوند، حتی چند پوند از AW11 اصلی سبک تر است. بنابراین می تو،د بفهمید تویوتا در رابطه با طراحی روی چه چیزی تمرکز لیزری دارد.

علاقه مندان به MR2 تمایل دارند به خط تولید MR2 اینگونه اشاره کنند: AW11، SW20 و دیگری. چرا W30 همیشه عجیب بود؟ یکی از جنبه های بحث برانگیز MR2 Spyder ظاهر آن بود. همانند ا،ر خودروهای موتور وسط، این خودرو دارای کاپوت کوتاه و ،مت عقب بلندتری است. AW11 قطعی استایل جعبه ای دهه 80 بود. SW20 براق و گرد است. W30 ،یب عجیبی از هر دو است. نسبت آن بسیار مربع است و شما آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید. اعتراف خواهیم کرد که با گذشت زمان، زیبایی شناسی قورباغه در ما رشد کرده است.

اسپایدر دقیقاً شبیه تویوتای معمولی نیست. چراغ‌های جلوی عظیم قورباغه‌ای کاملاً با پاپ‌آپ‌های موجود در مدل‌های قبلی فاصله دارد. هنوز یکی از بزرگترین چراغ های جلو است که روی هر خودروی تولیدی قرار می گیرد. این پورشه با،تر عجیب به نظر می رسد، اما واضح است که این پورشه نیست. MR2 Spyder تقریباً در تمام جنبه های طراحی خودروی عجیب و غریب است. با یک ضربه نوستالژی، به جرات می گوییم که اکنون آن را دوست داریم. به جرات می توان گفت که دیگر هرگز خودرویی شبیه به اسپایدر طراحی نخواهد شد.

در مورد MR2 Spyder، ما مدل 2003+ را توصیه می کنیم. سیستم پیش گربه در مدل های اولیه یک مسئله شناخته شده است. سال های اولیه مدل نیز دارای برخی مشکلات روغن سوزی است. به دنبال یک تاپ سخت ی،ی یک رویه سخت قابل جابجایی برای اسپایدر هستید. سقف های سخت OEM حداقل 2500 دلار قیمت دارند اگر بتو،د یکی از آن ها را در رنگ خود پیدا کنید. حتی گزینه های پس از فروش هنوز حداقل حدود 2000 دلار است. مانند بسیاری از کانورتیبل‌های سقف‌های وینیل، با افزایش سن و استفاده مستعد ، خوردن هستند.

با این حال، مصالحه هایی صورت گرفت تا این سادگی کم وزن به واقعیت تبدیل شود. SW20 Turbo 200 ، بخار قدرت و 200 پوند فوت گشتاور داشت.. با این حال، تویوتا توسط قو،ن آلایندگی برای نسل جدید خفه شد. بنابراین، W30 یک پیکربندی موتور را دریافت می کند: 1.8 لیتری 1ZZ چهار سیلندر. 1ZZ در MR2 Spyder 138 ، بخار در 6400 RPM و 125 پوند فوت گشتاور در 4400 RPM تولید می کند..

در محافل MR2، نسل W30 با نام مستعار “قورباغه” نامیده می شود. به اندازه کافی به ،مت جلو خیره شوید، متوجه خواهید شد. این خودرو که بین سال های مدل 2000 تا 2005 فروخته شد، در مقایسه با MR2 قبلی بسیار متفاوت بود. نسل دوم MR2، معروف به SW20، فروش خود را در ایالات متحده در سال 1995 متوقف کرد. در ایالت های کالیفرنیا، شما حتی نمی تو،د یک مدل توربو پس از سال 1994 ب،ید.

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16209

این کاهش تهاجمی نسبت به SW20 Turbo بود. 1ZZ یک موتور همه جانبه بهتر از گزینه غیر توربو 5S-FE موجود در SW20 بود، اما این تنها انتخاب بود. در نتیجه، این طعم ترش برای بسیاری از علاقه مندان به MR2 باقی گذاشت. شما همیشه انتظار دارید که جدیدترین مدل سریعترین باشد، اما در مورد قورباغه اینطور نبود.

در حالی که توان ،وجی MR2 Spyder من، آن نیست، شاسی با شکوه است. Spyder شخصیت بزرگ هندلینگ موتور وسط نسل های قبلی را حفظ کرده است. با این حال، تمایل به بیش فرم، که توسط دو مدل قبلی بدنام شده بود، از بین رفته است. تا حد زیادی، W30 متعادل ترین MR2 های موجود است.

تویوتا MR2 Spyder مدل 2002 وقتی جدید بود به قیمت 24645 دلار فروخته شد. در همان سال NB مزدا میاتا به قیمت 21280 دلار فروخته شد. در اینجا یک تمایز بزرگ بین این دو وجود دارد، تویوتا کمتر از آنچه فکر می‌کنید W30s ساخته است. در بازه زم، پنج ساله خود تنها 27941 دستگاه در ایالات متحده فروخته شد. مزدا سه برابر NB Miatas در همان زمان فروخت.

ترمزها قادر به کنترل درایوهای اسپرت از هر نوع هستند. آنها به لطف وزن کم قورباغه احساس قوی می کنند. تا آنجایی که خودروهای اسپرت دو نفره راندن اسپایدر بسیار آسان است. با سرعت 70 مایل در ساعت صدای زمزمه ، را خوشحال می کند. این یک شاسی حساس است که اتصال به آن لذت بخش است. قطعا شخصیتی بیشتر از یک میاتا با همان اندازه و جذابیت.

مشخصات تویوتا MR2 Spyder
موتور 1ZZ 1.8 لیتری 4 سیلندر
، بخار 138 @ 6400 دور در دقیقه
گشتاور 125 پوند فوت @ 4400 دور در دقیقه
انتقال گیرب، 5 سرعته دستی
گیرب، دستی 6 سرعته متوالی
طرح بندی درایو دیفرانسیل عقب
0-60 مایل در ساعت 6.8 ث،ه (گیرب، دستی)

طراحی بیرونی

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16213

SW20 Turbo W30 را در یک خط مستقیم دود می کند، تقریبا یک ث،ه سریعتر در سرعت 60 مایل در ساعت. با این حال، به دلیل وزن کم قابل توجه W30، هنوز هم می تواند زمان 0 تا 60 6.8 ث،ه ای را مدیریت کند.

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16219

رنگ های بیرونی
رنگ های استاندارد سوپر سفید
میکای نقره ای
زرد خورشیدی
کاملا قرمز
میکا سبز برقی
میکای Spectra Blue
بهشت آبی متالیک
مشکی
ابعاد
طول 162.2. که در
عرض 68.9 اینچ
ارتفاع 48.8 اینچ
فاصله بین دو محور 96.5 اینچ
عرض آهنگ 58.1 اینچ (جلو) / 57.5 اینچ (عقب)
فضای بار 1.5 فوت مکعب

طراحی داخلی

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16135

فراموش نکنیم این فناوری مربوط به 20 سال پیش است. تعداد بسیار کمی W30 تولید شد. حتی کمتر با این انتقال. از آنجایی که این تنها خودرو در کل خط تولید تویوتا بود که تا به حال SMT دریافت کرد، یک واحد تخصصی و گران قیمت است. اگرچه امروزه جالب و به نوعی تازگی دارد، اما مطمئن‌تر این است که به جای آن از 5 سرعته دستی استفاده کنید.

قیمت، در دسترس بودن و مالکیت تویوتا MR2 Spyder

تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16211

قیمت تویوتا ام آر 2 اسپایدر
تویوتا ام آر 2 اسپایدر 24,645 دلار (،نی)
تویوتا ام آر 2 اسپایدر - عملکرد و قیمت و ع، - تصویر 16127

فضای داخلی اسپایدر برای یک خودروی اسپرت دو نفره راحت است. بالا،ه تویوتا هست و در روش تویوتا، در سادگی خود برتر است. اگرچه ساده است، اما در هیچ نقطه ای از راننده غفلت نمی شود. فرمان چرمی سوراخ دار در دستان شما فوق العاده است. دستگیره دنده چرمی و پدال های ف،ی برس خورده واحدهای با کیفیتی هستند. نه، این یک ماشین لو، نیست، اما هر دو گزینه صندلی های پارچه ای و چرمی خوب به نظر می رسند و ارگونومیک هستند.

فرض کنید می خواهید کروز کنترل را در Spyder خود داشته باشید. شما به SMT (گیرب، دستی متوالی) نیاز دارید. SMT برای سال های مدل 2002+ در دسترس بود. تعویض دنده از یک دستگیره مرکزی کرومی امکان پذیر بود. بدون کلاچ، اما همچنان یک “راهنما” است. این زمان قبل از تعویض دست و پا بود. اگر می‌خواهید هنگام تعویض دنده دستتان را روی چرخ نگه دارید، دو دکمه روی فرمان وجود داشت. یکی دیگر از ویژگی های جالب Spyder.

اگرچه SW20 یک خودروی راننده قانع کننده بود، اما برخی نادیده گرفتن های عمده داشت که در دراز مدت باعث مرگ آن شد. خیلی گران و سنگین بود زیرا از قطعات تویوتا سلیکا استفاده می کرد. این ماشین پیچیده ای بود که با ویژگی های عجیب و غریب زیادی که داشت گرفتار بود. بنابراین، زم، که تویوتا پنج سال بعد این مدل را با نسل جدید به ایالات متحده معرفی کرد، تغییرات عمده ای بود. Spyder پلتفرم Celica را برای پلتفرم ارزان‌تر و سبک‌تر کرولا ، کرد.

بنابراین آیا MR2 Spyder حتی در بازار امروز نیز یک دزدی است؟ شایعاتی وجود دارد که حتی ممکن است جانشین MR2 نیز در دست ساخت باشد. با این حال، می‌تو،م تضمین کنیم که مانند گذشته نخواهد بود. این احتمال وجود دارد که تویوتا دیگر هرگز یک موتور تنفس طبیعی را در پشت خودروهای اسپرت اقتصادی قرار ندهد. با خودروهای مدرن با میانگین دو تن، چگونه به وزن کم دیوانه وار دست خواهند یافت؟ استانداردهای ایمنی مدرن و طراحی چیز دیگری می گوید. بنابراین، می توان با اطمینان گفت که W30 یادگار زمان خود است.

جای تعجب نیست که MR2 Spyder کمبود فضای ذخیره سازی دارد. یک محفظه کوچک در پشت صندلی ها و در “جلو” وجود دارد. هرچند توقع زیادی نداشته باشید. یک مزدا میاتا قابل مقایسه سه برابر فضای ذخیره سازی دارد. ما حتی اغراق نمی کنیم. با این حال، Spyder هنوز دارای سه جا لیو، است. ی،ی بیش از یک نوشیدنی برای هر مسافر!