“همه اینها در تکامل طراحی زیبای کودو ما گنجانده شده است، و همانطور که به معرفی محلی این وسیله نقلیه معتبر واقعی نزدیک تر می شویم، بیش از 14500 ابراز علاقه ای که قبلا دریافت کرده ایم، نشانه روشنی از سطح انتظاری است که قبلا مزدا CX-60 را احاطه کرده است.
مزدا نیز جزئیات جدید خود را اعلام کرده است موتور 3.3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی، اولین بار در CX-60 که تولید می کند 209 کیلو وات قدرت در 5000 دور در دقیقه و 450 نیوتن متر گشتاور از 2000 تا 3500 دور در دقیقه جالب اینجاست که این موتور متفاوت از موتور اروپا و ژاپن است که یک واحد 3.0 لیتری e-Skyactiv X است که از فناوری بنزین با احتراق تراکمی با سوزاندن بدون چربی و سوپرشارژ مزدا استفاده می کند.
مزدا تاکنون چهار نام SUV جدید CX-60، CX-70، CX-80 و CX-90 را تایید کرده است. CX-60 و CX-80 به ترتیب مدل های دو و سه ردیفه خواهند بود که عمدتاً در بازار اروپا هدف قرار می گیرند، در حالی که CX-70 و CX-90 گسترده تر هستند و آمریکای شمالی را هدف قرار می دهند.
ماه گذشته، مزدا یک جفت CX-60 پیش تولید را به استرالیا آورد تا “برنامه فشرده آزمایش محلی” را آغاز کند.
بیشتر: بررسی مزدا CX-60 2023
بیشتر: همه چیز مزدا CX-60
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/mazda-cx-60-initial-details-here-in-2023-with-three-electrified-powertrains
چرا استرالیا؟ مزدا میگوید بازار ما به دلیل «،یب جادهای منحصربهفرد و شرایط آب و هوایی»، یک بستر آزمایشی کلیدی است.
گیرب، جدید با نام Skyactiv-Drive از کلاچ چند صفحه ای با موتور/ژنراتور الکتریکی یکپارچه بهره می برد که نویدبخش راندمان بالا و تعویض سریع است.
در مورد اینکه چه خودروهای دیگری به استرالیا خواهند آمد؟ بازوی محلی مزدا نشان داده است که تمام گزینه های موجود را بررسی می کند.
مزدا جدید خود را راه اندازی نمی کند CX-60 به هر حال با یک موتور چهار سیلندر پایه تنفس طبیعی، در حالی که پلاگین هیب، که قبلا تایید شده بود با شش های خطی جدید ملحق خواهد شد.
با توجه به نامگذاری مشابه، مشخص نیست که آیا CX-80 و CX-90 در نهایت جایگزین CX-8 و CX-9 موجود در سطح جه، خواهند شد یا خیر. مزدا قبلا گفته بود که این خطوط در آینده قابل پیش بینی در کنار یکدیگر فروخته خواهند شد.
محدوده CX-60 اکنون به زودی عرضه می شود نیمه اول سال 2023همانطور که قبلاً مشخص شده بود نه اوا، سال 2022 و قیمت و مشخصات کامل آن در سه ماهه چهارم سال جاری اعلام خواهد شد.
به آن ملحق خواهد شد 3.3 لیتری e-Skyactiv D توربو دیزل خطی شش با 187 کیلو وات قدرت در 3750 دور در دقیقه و 550 نیوتن متر گشتاور بین 1500 تا 2400 دور در دقیقه
این شرکت میگوید خودروهای توسعهیافته بیش از 30000 کیلومتر را طی حدا،ر شش ماه آزمایش طی خواهند کرد و دادهها باید جمعآوری شوند و سپس برای تجزیه و تحلیل با مرکز جه، تحقیق و توسعه مزدا در هیروشیما به اشتراک گذاشته شوند.
مزدا استرالیا روند پیش از راه اندازی خود را برای مدل جدید شرح داده است، که “داده های کلیدی را در یک سری سناریوهای بار بالا و کم که شامل تست استرس پیشرانه، قابلیت یدک کشی و تضمین کیفیت می شود” اندازه گیری می کند. همچنین محدوده رانندگی الکتریکی در دنیای واقعی را برای نسخه هیب، پلاگین پرچمدار آزمایش خواهد کرد.
این یک موتور غیرمعمول برای بخشی از بازاری بود که CX-60 در آن رقابت خواهد کرد، زیرا در میان شاسی بلندهای متوسط پریمیوم، تنها ل،وس NX250 موتور چهار اتمسفر را ارائه می دهد.
مزدا قبلاً اشاره کرده بود که CX-60 با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با 138 کیلووات و گشتاور 250 نیوتن متر عرضه خواهد شد که قبل از هیب، پلاگین خواهد بود.
موتورهای شش سیلندر جدید به پلاگین هیب، تایید شده قبلی، اولین پیشرانه مزدا خواهند پیوست. جفت می شود a موتور 2.5 لیتری چهار خطی Skyactiv-G با یک 100 کیلو وات موتور برق و الف 17.8 کیلووات ساعت باتری لیتیوم یون.
هر دو موتور دارای سیستمهای هیب، ملایم M Hybrid Boost 48V، سیستم چهارچرخ محرک i-Activ مزدا در عقب و گیرب، هشت سرعته اتوماتیک هستند. به نظر می رسد مزدا CX-60 دیفرانسیل عقب را به اینجا نمی آورد.
سایز رینگ های آلیاژی از 18 تا 20 اینچ خواهد بود و رنگ سفید متالیک رودیوم جدید در سراسر این محدوده موجود خواهد بود.
اندازه گیری طول 4740 میلی متر، عرض 1890 میلی متر و قد 1685 میلی متر با یک فاصله بین دو محور 2870 میلی مترCX-60 190 میلی متر طول، تر، 50 میلی متر عریض تر و 10 میلی متر بلندتر از CX-5 است و فاصله بین دو محور آن 170 میلی متر بیشتر است.
همچنین 32 میلیمتر بلندتر، 1 میلیمتر باریکتر و 9 میلیمتر بلندتر از BMW X3 است و فاصله بین دو محور 6 میلیمتر بیشتر است.
علاوه بر این، دو نمونه اولیه CX-60 به ،وان سوژه های آموزشی برای شبکه ملی نمایندگی 140 نفره در پیشبرد فروش این مدل در ماه های آینده خدمت خواهند کرد.
CX-60 اولین خودرو از چندین خودروی است که بر اساس معماری بزرگ مزدا ساخته شده است که دارای موتورهای چهار چرخ متحرک عقب و شش سیلندر است.
CX-60 نمایانگر فصل کاملاً جدیدی برای مزدا است و مجموعهای از اولینها را برای این برند معرفی میکند: یک پلتفرم کاملاً جدید. فن آوری کامل پلاگین هیب،؛ وینش بهیندی، مدیر عامل مزدا استرالیا، گفت: سیستم چهار چرخ محرک عقب و نیروگاه های طولی پیشرفته.
مجموع ،وجی های سیستم هستند 241 کیلو وات از قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور، آن را به قدرتمندترین خودروی جاده ای مزدا تبدیل کرده است.
در حالی که CX-5 آن را با خودروهایی مانند تویوتا RAV4 عرضه میکند، CX-60 بیشتر رقیب ل،وس NX و آئودی Q5، در میان سایر مدلهای با برند ممتاز است.
CX-60 در سطوح Evolve، GT و Azami با تج،ات استاندارد در طیف وسیعی از جمله اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو، شارژ بیسیم تلفن، درب عقب برقی، ورودی بدون کلید پیشرفته و تاشو برقی و آینههای بیرونی گرم شونده ارائه خواهد شد. با کم نور خودکار