جنرال موتورز پاک ترین کبالت جهان، نیکل را از استرالیا تهیه می کند
جنرال قصد دارد تا سال 2025 ظرفیت تولید سالانه EV 1 میلیون دستگاه را در ایالات متحده داشته باشد که با استفاده از معماری باتری جدید به نام Ultium ساخته می شود.
جی ام سی هامر
شورلت اکینو،
ما از جنرال موتورز به خاطر اعتقادشان به پروژه فناوری ما تشکر می کنیم و مشتاقانه منتظر هستیم تا بخشی از زنجیره تامین مواد خام با منبع پایدار GM شویم.
استفان گروکوت، مدیرعامل QPM، گفت: “سرمایه گذاری جنرال موتورز در شرکت ما و عملیات مربوط به آن، ما را یک قدم به ساخت پروژه TECH نزدیک تر می کند، جایی که روزی هدف ما ارائه تمیزترین نیکل و کبالت تولید شده در جهان خواهد بود.”
جنرال موتورز مجموعه ای از خودروهای الکتریکی اختصاصی را در برندهای بیوک، کادیلاک، شورلت و جی ام سی خود عرضه می کند که با GMC هامر EV و کادیلاک لیریک مبتنی بر Ultium شروع کرده است.
QPM تا 69 میلیون دلار (110 میلیون دلار) از جنرال موتورز سرمایه گذاری خواهد کرد تا به “تسریع تولید نیکل” در مرکز پیشنهادی تاونزویل انرژی شیمیایی (TECH) در تاونسویل کمک کند. ساخت و ساز قرار است در سال 2023 آغاز شود.
جف موریسون، جنرال موتورز، گفت: «همکاری با کوئینزلند پسیفیک متا، به جنرال موتورز عرضه ای امن، مقرون به صرفه و بلندمدت نیکل و کبالت از یک شریک قرارداد تجارت آزاد برای کمک به حمایت از نیازهای رو به رشد تولید خودروهای برقی ما ارائه خواهد کرد.» معاون رئیس جمهور در بخش ،ید و زنجیره تامین جه،.
با همکاری جدید جنرال موتورز و کوئینزلند پسیفیک مواد (QPM) از مواد خام استرالیایی برای ساخت بستههای باتری لیتیوم یونی Ultium استفاده میشود که در همه چیز از شورولت اکوئینو، EV گرفته تا کامیون برقی GMC هامر استفاده میشود.
قرارداد با QPM پس از امضای قرارداد ،ید کبالت از یک معدن گلنکور در استرالیای غربی صورت گرفت.
نسل بعدی جنرال موتورز خودروهای الکتریکی (EVs) دارای نیکل و کبالت از کوئینزلند در بسته باتری خود خواهند بود.
هنگامی که شروع به کار کرد، پروژه TECH سنگ معدن نیکل لاتریت را از کالدونیای جدید می گیرد و با استفاده از یک “فرایند پالایش و بازیافت به نام فرآیند DNi” ثبت شده، “نیکل، کبالت و سایر ف،ات گرانبها را از لاتریت است،اج می کند”.