جیپ و رم بیش از 400 میلیون دلار به دلیل تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای جریمه شدند
FCA US در دادرسی های دادگاه استفاده از “تپش چرخه” را توضیح داد، که به آن اجازه می داد نه تنها مراحل تست آلایندگی فدرال را بگذراند، بلکه رتبه بهره وری سوخت را نیز دریافت کند که می تواند به ،وان بهترین در ک، خود به فروش برساند.
همچنین اظهارات نادرست و گمراهکنندهای به مشتریان ارائه میدهد، از جمله ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات و بر،بهای پنجرهها مبنی بر اینکه خودروها با ا،امات آلایندگی ایالات متحده مطابقت دارند، بهترین راندمان سوخت در ک، خود را بر اساس استانداردهای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده دارند، و دارای «موتور EcoDiesel تمیز هستند.[s]که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد.
این مورد آ،ین مورد از یک ردیف طول، از ادعاهای تقلب در آلایندگی توسط خودروسازان است که اقدامات فول، واگن – که معمولاً به ،وان دیزل گیت شناخته می شود – شاید بدنام ترین آنها باشد.
Stellantis اقداماتی را برای کنار گذاشتن خودروهای دیزلی به ویژه در استرالیا انجام داده است.
طبق گفته و، دادگستری، FCA US این سیستمهای کنترل آلایندگی را به گونهای کالیبره کرد تا در چرخههای رانندگی فدرال، کمتر از این که این وسایل نقلیه در رانندگی معمولی تولید میکنند، NOx کمتری تولید کنند.
این شرکت به جرم خود اعتراف کرد و به پرداخت جریمه 96.14 میلیون دلاری (133.88 میلیون دلار استرالیا) و 203.57 میلیون دلار آمریکا (294 میلیون دلار استرالیا) محکوم شد و دادگاه نیز یک دوره سه ساله مشروط سازم، را تعیین کرد.
در حالی که موتورهای دیزلی را می توان در بسیاری از محصولات برندهای Stellantis در خارج از کشور یافت، برخی از مارک های آن در حال جابجایی هستند. به ،وان مثال، مازراتی دیگر هیچ مدل دیزلی نمی فروشد، زیرا همچنان به عرضه خودروهای هیب، ملایم و الکتریکی با باتری ادامه می دهد.
طبق شرایط اقرار مجرمیت خود که توسط دادگاه تأیید شده است، FCA US به اجرای برنامه انطباق و اخلاقیات ادامه خواهد داد و در مورد اصلاح، اجرا و آزمایش برنامه انطباق و کنترل های داخلی خود به و، دادگستری ایالات متحده (DOJ) گزارش می دهد.
سه کارمند FCA – امانوئل پالما، سرجیو پاسینی و جیانلوکا سابیونی – به اتهام توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده و نقض قانون هوای پاک متهم شده اند. آنها در انتظار محاکمه هستند.
Stellantis می گوید که ادعاهای مصرف کنندگان مربوط به خودروهای موضوع قبلاً حل شده است و نیازی به فراخوان اضافی نیست.
جیپ و رم هر دو با یک موتور 3 لیتری توربو دیزل V6 EcoDiesel عرضه شدند که طبق اسناد دادگاه دارای ویژگی های نرم افزاری نصب شده توسط FCA US بود که برای کمک به آنها در بازی تست آلایندگی فدرال طراحی شده بود.
در مجموع 101482 وسیله نقلیه از مدل سال 2014 تا 2016 مجهز به موتورهای نسل دوم EcoDiesel V6 تحت تأثیر قرار گرفتند.
FCA US LLC، یک شرکت تابعه از ستاره ایدادگاه فدرال ایالات متحده به دلیل استفاده از دستگاه های تقلب کننده انتشار گازهای گلخانه ای بیش از 400 میلیون دلار دریافت کرده است. جیپ گرند چروکی و رام 1500.
در حالی که ،یداران استرالیایی هنوز خودروهای دیزلی و SUV را دستهجمعی می،ند، دیگر نمیتو،د Ram 1500 مجهز به اکو دیزل را در اینجا ب،ید و فقط یک جیپ دیزلی باقی مانده است: Comp، Trailhawk.
،ی استارفیلد، دستیار سرپرست دفتر اجرای و تضمین انطباق EPA، گفت: «حکم امروز به وضوح نشان میدهد که EPA و شرکای فدرال ما، شرکتهای بزرگی مانند FCA را مسئول رعایت استانداردهای آلایندگی خودرو میدانند.
داون ان. آیسون، دادستان ایالات متحده، این حکم را “مجازاتی من، برای شرکتی خواند که قصد کلاهبرداری از تنظیم کننده ها و مصرف کنندگان را دارد”.
موتورهای توربو دیزل V6 علیرغم جذابیت ویژه روغنکارها، همچنان در خط تولید بازار آمریکای شمالی Stellantis باقی میمانند. در ایالات متحده، می تو،د نسخه های V6 توربو دیزل رم 1500، جیپ گلادیاتور و جیپ ر،ر را ،یداری کنید. دو مورد اخیر هرگز در اینجا ارائه نشده است.
توقف نقض قو،ن زیستمحیطی و کلاهبرداری از مصرفکنندگان برای حفاظت از هوای پاک و سلامت انسان مهم است.»
WL Grand Cherokee جدید جیپ در هیچ کجا با موتور V6 توربو دیزل مانند مدل قبلی خود موجود نیست – چیزی که باعث شده است مدیر جیپ استرالیا بگوید ،یداران مشتاق گرند چروکی توربو دیزلی برای ظرفیت ب،ل آن باید در نیازهای خود تجدید نظر کنند.
Jeep Comp، Trailhawk
FCA US به ،ه خود “درگیر رفتار فریبکارانه و متقلبانه برای پنهان ، تأثیر انتشار و عملکرد سیستم کنترل آلاینده ها از تنظیم کننده های ایالات متحده و مشتریان ایالات متحده”، از جمله ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده به تنظیم کننده های ایالات متحده است.
همچنین به همکاری با و، دادگستری در هر گونه تحقیقات مربوط به این رفتار ادامه خواهد داد.
خانم ایسون گفت: “همه شرکت ها باید در برخورد با ،ت فدرال و مردم شفاف و صادق باشند.”