اطلاعیه شب گذشته به دلیل “عدم پیشرفت” در بحث برای Stellantis برای ،ید ا،ریت سهام در عملیات GAC FCA است. Stellantis می گوید که سرمایه گذاری مش، GAC FCA “در سال های اخیر زیان ده بوده است”.
یک شبه Stellantis، شرکت مادر جیپ، فیات، پژو و بسیاری از برندهای دیگر، اعلام کرد که به سرمایه گذاری مش، خود با GAC در چین پایان می دهد.
همچنین Grand Commander، یک کراس اوور سه ردیفه بر اساس چروکی است که منحصراً در چین طراحی و تولید شده است.
تا حدی به دلیل بحران مالی جه، در اوا، دهه 2000، کرایس، برای حمایت از ورش،تگی فصل 11 ثبت نام کرد و به آرامی توسط فیات پذیرفته شد.
اخبار امروز نقطه عطف تاسف باری در تاریخ جیپ در چین است.
Stellantis به عملیات سرمایه گذاری مش، برای برندهای پژو و سیتروئن خود با دانگ فنگ ادامه می دهد. این امکان وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور جیپ بتواند از طریق این مشارکت به تولید چین بازگردد.
اقدام برای بستن GAC FCA حداقل 297 میلیون یورو (441 میلیون دلار) برای این خودروساز فرانسوی-ایتالیایی-آمریکایی هزینه خواهد داشت.
به گفته جیپ، تاکید بر خودروهای برقی خواهد بود. احتمالاً این به برند توجیهی برای قیمتهای بسیار بالاتری میدهد که باید برای مدلهای اصلی بپردازد، زیرا اکنون تعرفههای واردات بالایی را متحمل میشوند.
با گذشت زمان، جیپ پکن برخی از مدل های توسعه یافته محلی را اضافه کرد. پس از «ادغام برابریها» در سال 1998 بین دایم، و کرایس،، این فهرست افزایش یافت و شامل خودروهای مرسدس بنز، کرایس، و میتسوبیشی شد.
هنگامی که تولید در GAC FCA متوقف شد، جیپ به سمت “رویکرد سبک دارایی” تغییر خواهد کرد و به یک برند فقط وارداتی تبدیل خواهد شد.
GAC FCA در حال حاضر دو کارخانه دارد، یکی در چانگشا و دیگری در گوانگژو و در حال حاضر جیپ رنگید، کامپس و چروکی را تولید می کند.
جیپیکی از پیشگامان تولید خودرو در چین، به زودی با کارخانه های تولیدی خود در پادشاهی میانه خداحافظی خواهد کرد.
در سال 2016 بود که تولید محلی خودروهای جیپ دوباره آغاز شد. اکنون تنها شش سال بعد جیپ به وضعیت فقط واردات باز می گردد.
پس از اینکه دایم، در سال 2007 کرایس، را به شرکت سرمایه گذاری خصوصی سربروس واگذار کرد، این خودروساز آلم، جیپ پکن را – از آن زمان به Beijing Benz تغییر نام داد – برای خود نگه داشت. تولید چینی مدل های جیپ، کرایس، و میتسوبیشی تا حد زیادی در همین زمان متوقف شد.
فیات با درک نیاز به افزایش حضور خود در چین، در سال 2010 با GAC همکاری کرد. GAC فیات در سال 2012 شروع به تولید فیات ویاجو، یک دوج دارت جدید کرد.
از سال 1985، جیپ پکن تولید چروکی را که اخیراً بازطراحی شده بود، آغاز کرد.
مانند فول، واگن با شریک خود SAIC، جیپ یکی از اولین خودروسازان خارجی در چین بود و این شرکتکنندگان اولیه موفقیت زیادی با طبقات متوسط و کارآفرین در حال ظهور داشتند.
در اوایل تا اواسط دهه 80، این برند سرمایهگذاری مش، جیپ پکن را با شرکت خودروسازی پکن (BAW) راهاندازی کرد و به آن اجازه داد در کشوری که به آرامی به روی جهان باز میشد و آغوش سرمایهداری خود را آغاز میکرد، خودرو تولید کند.