خودروهای برقی جدید آئودی می توانند قطعات MG را در زیر خود داشته باشند – گزارش
خودروهای موجود بر روی پلت فرم EV توسعه یافته توسط SAIC شامل سدان IM Motor L7 و LS7 SUV هستند. هر دو وعده داده شده اند که در سال 2025 به صورت محلی با نشان MG عرضه شوند.
آئودی در رقابت برای عرضه خودروهای برقی به بازار از مرسدس بنز و بی ام و و همچنین شرکت های چینی عقب افتاده است.
IM L7
سدان IM Motor L7 دارای 5098 میلیمتر طول، 1960 میلیمتر عرض و 1485 میلیمتر ارتفاع است که تقریباً به اندازه BMW i5 است. شاسی آن نیز با مشارکت ویلیامز پیشرفته تیونینگ شد.
IM Motors در سال 2020 به ،وان یک شرکت سرمایه گذاری مش، بین SAIC Motor، Zhangjian Hi-Tech و Alibaba Group تاسیس شد.
بیشتر: آئودی برای خودروهای الکتریکی خود دانش چینی می خواهد – گزارش
این به دنبال گزارشی است که نشان میدهد آئودی در حال مذاکره با BYD و BAIC در مورد استفاده از یکی از پلتفرمهای EV آنها بوده است.
به ،ه خود، Caddy فول، واگن به ،وان پایه ای برای جدیدترین Transit Connect عمل می کند، و پلت فرم MEB فول، واگن در زیر فورد ا،پلورر فقط یورویی و یک کراس اوور کوپه هنوز فاش نشده است.
سدان L7 دارای بسته باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی است، در حالی که LS7 SUV تا بسته باتری 100 کیلووات ساعتی دارد. برد ادعا شده در چرخه تست ملایم CLTC به ترتیب تا 675 کیلومتر و 660 کیلومتر است.
IM LS7
اگر آئودی تصمیم بگیرد از یک پلتفرم EV توسعه یافته خارجی استفاده کند، احتمالاً برای یک کلاچ از مدل های مبتنی بر مفاهیم “Sphere” استفاده خواهد شد.
مفهومی آئودی Activesphere
مفهومی آئودی Grandsphere
مفهوم شهری آئودی
مفهوم آسمان کره آئودی
در حال حاضر فول، واگن و فورد شراکت گسترده ای دارند و فورد پلتفرم را برای Amarok و Ranger و همچنین Transit Custom و وانت های T7 Transporter آینده توسعه می دهد.
در چین نیز یک Q2L e-tron وجود دارد که یک موتور الکتریکی 100 کیلووات/290 نیوتن متری را با یک بسته باتری 38 کیلووات ساعتی CATL جفت می کند.
از سوی دیگر، شاسی بلند LS7 دارای طول 5049 میلی متر، عرض 2002 میلی متر و ارتفاع 1731 میلی متر است. همچنین وزن آن 2630 کیلوگرم است.
از آنجایی که گروه فول، واگن برندها را از اشکودا و سئات گرفته تا پورشه، بنتلی و بوگاتی در بر می گیرد، این شرکت به اشتراک گذاری پلت فرم را برای کاهش هزینه ها و بهبود صرفه جویی در مقیاس پذیرفته است.
پلت فرم IM Motors EV
علاوه بر این، فول، واگن بوگاتی را در یک معامله پیچیده که در آن پورشه سهام اقلیت بزرگی را در سازنده سوپراسپرت کرواسی تصاحب کرده است، به رقیب ریماک منتقل کرده است.
آئودی بنا بر گزارش ها، قرار است حقوق پلت فرم خودروی الکتریکی (EV) را از برند لو، SAIC موتور چین تضمین کند. در موتور.
مشخص نیست که آیا مدلهای مبتنی بر معماری خارجی در سراسر جهان در دسترس خواهند بود یا محدود به چین.
محدوده این شرکت در حال حاضر به سه مدل محدود شده است. Q4 e-tron پرفروش است که بر اساس معماری MEB مش، با فول، واگن ID.4 و Cupra Born، سدان اسپرت e-tron GT که اساساً یک پورشه تایکان در لباس تجاری است، و Q8 e- است. tron، که از معماری MLB که در اصل برای خودروهای بنزینی و دیزلی توسعه یافته بود، استفاده می کند.
تا همین اوا،، همه این معماری ها – از جمله پلت فرم MEB EV، پلت فرم ICE جلو و تمام چرخ متحرک MQB و پلت فرم ICE طولی MLB – در داخل توسعه داده شده اند. افزایش هزینه های توسعه باعث شده است که گروه شروع به جستجوی دورتر کند.
آنها با پیشرانههای تکموتور عقب یا دو موتوره چهارچرخ محرک در دسترس هستند – دومی 425 کیلووات و 725 نیوتن متر تولید میکند.
همانطور که توسط اتوموبیلاین خودروساز آلم، لو، از تاخیر در ساخت پلت فرم سیستم های مقیاس پذیر (SSP) که توسط گروه فول، واگن توسعه می یابد، رنج می برد.