رکورد رسمی گینس پس از تجزیه و تحلیل و تایید اطلاعات زمانسنجی و دادههای تلهمتری خودرو توسط تیمی از کارشناسان، به ثبت خواهد رسید.
مدیر تیم، پروفسور ریچارد هاپکینز، در سمت قبلی خود به ،وان رئیس عملیات در ردبول، چهار ،وان فرمول 1 را به دست آورد. با این حال، او این رکورد را به همان اندازه رتبه بندی می کند.
دانش آموزان از دانشگاه نیو ساوت و، (UNSW) خود را گرفته اند سانسویفت 7 وسیله نقلیه برقی خورشیدی (EV) و رکورد موقت جه، گینس را به دست آورد سریعترین EV بیش از 1000 کیلومتر با یک بار شارژ.
آندریا هولدن، مدیر تیم Sunswift و دانشجوی مهندسی مک،ک UNSW سیدنی، گفت: “این بسیار عجیب است که فکر کنیم ما به ساخت چیزی که بهترین در کل جهان است کمک کرده ایم.”
“این یک دسته از آماتورهای بسیار باهوش است که همه مواد را برداشته و به روشی درخشان کنار هم قرار داده اند.
این تیم برای ش،تن این رکورد جه، روی کارایی نهایی تمرکز کرده است. پروفسور هاپکینز افزود: آنها نشان دادهاند که اگر روی آیرودینامیک، مقاومت غلتشی و استفاده از مواد هوشمند تمرکز کنید، در نهایت چه چیزی قابل دستیابی است.
Sunswift 7 240 دور از مدار بزرگراه AARC را تکمیل کرد و به میانگین مصرف انرژی دست یافت. 3.8 کیلووات ساعت / 100 کیلومتر. برای زمینه، تسلا مدل 3 RWD دارای مصرف انرژی ،یبی 13.4 کیلووات ساعت در 100 کیلومتر است.
Sunswift 7 جدیدترین خودروی برقی خورشیدی طراحی و ساخته دانشآموزان UNSW است که قدمت آن به سال 1996 بازمیگردد.
این تیم توانست 1000 کیلومتر را طی کند 11 ساعت و 53 دقیقه و 32 ث،ه با سرعت متوسط 85 کیلومتر بر ساعت در طی تلاش برای ثبت جه، خود در مرکز تحقیقات خودرو استرالیا (AARC) در ویکتوریا.
قو،ن این رویداد بیان می کرد که Sunswift 7 نمی تواند بیش از 15 دقیقه در یک زمان ثابت بماند. تیم 14 دقیقه و 52 ث،ه طول کشید تا این مشکل را برطرف کرده و دوباره به پیست بازگرداند.
دو سال پیش، زم، که ما شروع به ساخت این ماشین کردیم، همه چیز در حال تعطیل شدن بود و لحظات سخت زیادی وجود داشت.
اما دیدن اینکه کل تیم گرد هم می آیند و پیشرفت زیادی می کنند و ما را به این نقطه شگفت انگیز می رسانند بسیار لذت بخش بود. کار زیاد و ساعت های زیاد و استرس زیاد بود، اما همه چیز ارزشش را داشت.»
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/australian-solar-powered-ev-sets-unofficial-world-record
پروفسور هاپکینز گفت: «به یاد داشته باشیم که اینها بهترین خودروسازان حرفه ای در اشتوتگارت نیستند که برای مرسدس بنز کار می کنند.
این آ،ین تکرار حدود 500 کیلوگرم وزن دارد، طراحی بیرونی فوق آیرودینامیک و مقاومت غلتشی “فوق العاده کم” دارد. این خودرو قانونی در جاده نیست و ویژگی هایی مانند کیسه هوا یا تهویه هوا ندارد.
EV فقط برای تعویض راننده هر چند ساعت یکبار و همچنین یک بار برای تعویض ،تیک به دلیل پنچری متوقف می شد. تیم همچنین در یک لحظه در طول تلاش برای ثبت رکورد با مشکل مدیریت باتری مواجه شد که باعث توقف کامل خودرو شد.