آقای ماسک میگوید که این شرکت نسخه گستردهای از نسخه بتا به اصطلاح Full Self-Driving خود را در این سه ماهه در سراسر آمریکای شمالی برای هر ،یداری که آن را سفارش داده است، تکمیل خواهد کرد.
هر دو سیستم Autopilot و Full Self-Driving سیستم های سطح 2 در نظر گرفته می شوند که در آن راننده باید همیشه توجه داشته باشد حتی اگر وسیله نقلیه کنترل شتاب، ترمز و فرمان را در دست بگیرد.
آقای ماسک تا حدودی مشخص نبود که تسلا دقیقاً چه سطحی از خودمختاری را هدف قرار داده است، و دو پاسخ ظاهراً متفاوت را در یک نفس ارائه کرد.
تسلا میگوید وسایل نقلیهاش میتوانند به خودمختاری کامل خودران دست یابند، اما امسال تأییدیه نظارتی دریافت نمیکنند.
«فرآیندی طول،تر به نام «مارش نهها» وجود دارد، مثلاً برای اینکه بتو،د واقعاً راحت بگویید که ماشین میتواند بدون هیچ،ی رانندگی کند، به چند عدد از قابلیت اطمینان نیاز دارید.
در این سطح از خودمختاری است که طبق تعریف، راننده نیازی به توجه به اتفاقات اطراف خود ندارد، اگرچه همچنان باید بیدار و هوشیار باشد تا اگر وسیله نقلیه نتواند از عهده چیزی برآید یا سفر با مشکل مواجه شود. به پایان می رسد.
وسایل نقلیه سطح 5، همانطور که توسط انجمن مهندسین خودرو تعریف شده است، برای نصب فرمان یا پدال نیازی ندارند و می توانند خود را در همه موقعیت ها و همیشه رانندگی کنند.
در اوایل سال جاری، این سازمان اعلام کرد که تاکنون 16 تصادف را بررسی کرده است و دریافته است که Autopilot تنها “کمتر از یک ث،ه قبل از اولین برخورد” کنترل خودرو را رها کرده است – چند ث،ه پس از برخورد احتمالی توسط هواپیما قابل مشاهده بود. راننده.
او گفت خودروهای دارای بتای Full Self-Driving “می توانند شما را با دست زدن به چرخ از خانه به محل کارتان، خانه دوستتان، به خواربارفروشی ببرند”.
مطالعه بر روی 600 کاربر فعال Autopilot، به همراه سوپر کروز جنرال موتورز و نیسان و اینفینیتی ProPilot Assist نشان داد که 42 درصد از کاربران Autopilot گفتند که “در برخورد با وسایل نقلیه خود به ،وان کاملا خودران” راحت هستند.
اما من فکر میکنم که ما به 9 عدد کافی نزدیک میشویم که تا پایان امسال ،ی در ماشین نباشد. و مطمئناً، بدون سؤال، هر چه در ذهنم باشد، سال آینده.»
اظهارات آقای ماسک مدت کوتاهی پس از آن بیان شد که موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، یک نهاد آمریکایی با بودجه صنعتی که ایمنی خودرو را آزمایش می کند، نتایج یک نظرسنجی را در مورد کاربران خودکار تسلا منتشر کرد.
سیستم های سطح 3 به آرامی از خودروسازان خارج می شوند، هوندا این فناوری را در بازار ژاپن Legend و مرسدس بنز آن را در آلمان در ک، S و EQS معرفی کرد.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده به تحقیقات خود در مورد تصادفات ترافیکی مربوط به تسلا که مظنون به استفاده از خلبان خودکار است، ادامه می دهد.
بسته کامل Tesla Vision هنوز آماده نشده است، اما تسلا در حال حاضر شروع به حذف سنسورها کرده است، به این م،ی که برای مدت نامشخصی در طول انتقال، بسیاری از خودروهای جدید تسلا تولید شده فاقد ویژگیهای کمک پارک، Autopark، Summon و Smart Summon خواهند بود.
تسلا به کاهش روند رو به رشد به سمت پیادهسازی LiDar برای فناوری کمک راننده خود ادامه داده است و حتی در حال کنار گذاشتن حسگرهای رادار و اولتراسونیک با راهاندازی یک مجموعه فقط دوربین به نام Tesla Vision است.
بیشتر: ماشین من چقدر مستقل است؟ سطوح خودر، توضیح داده شده است
زم، که وسیله نقلیه در این حالت رانندگی می کند سازنده نیز مسئول است.
در مقابل، سیستمهای سطح 4 بهطور پیشفرض رانندگی میکنند، اما میتوانند به چرخ و پدال مجهز شوند و میتوانند در تمام موقعیتهای جادهای که برای کار ، در آن طراحی شدهاند، رانندگی کنند.
ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، در یک تماس مالی گفت که بهروزرس، سال آینده «میتواند به قانونگذاران نشان دهد که خودرو، بسیار بیشتر از یک انسان معمولی، ایمنتر است».
بیشتر: تس، با حذف سنسورها به طور موقت عملکرد خود را از دست می دهد
بیشتر: نسخه بتا «خودران کامل» تسلا برای 60000 آزمایش کننده دیگر باز می شود
بیشتر: طرح دعوای دسته جمعی علیه خلبان خودکار تسلا، ادعاهای خودران کامل
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/tesla-vehicles-not-ready-to-be-approved-as-fully-autonomous
“ما به خودمختاری کامل خودران دست خواهیم یافت – به نظر من 100 درصد این اتفاق می افتد. و من فکر می کنم ما تقریباً به آنجا رسیده ایم. و سپس، البته، ما باید آن را به رگولاتورها ثابت کنیم و تأییدیه های نظارتی را دریافت کنیم، که خارج از کنترل ما است.»
اما هر،ی که ماشینهای خودران کامل را رانندگی میکند – بتا کامل خودران را در ماشین دارد، میتو،د میزان پیشرفت را ببینید. شما فقط می تو،د خودتان تجربه کنید که ما در واقع داریم به آنجا می رسیم. در واقع، ما تقریباً آنجا هستیم. و بنابراین، ما احتمالاً در حال دستیابی به آن 100 درصد هستیم.»
“مثل اینکه ما نمی گوییم که کاملاً آماده است که ،ی پشت فرمان نباشد. این فقط این است که تقریباً هرگز مجبور نخواهید شد که کنترل، کنترل کننده های خودرو را لمس کنید.» آقای ماسک گفت.
53 درصد از کاربران Super Cruise که مورد بررسی قرار گرفتند، همین را گفتند، اما تنها 12 درصد از کاربران ProPilot Assist موافق بودند.