اگر مشتریان از رابط کاربری و طراحی یک سیستم کارخانه خوششان نمی آید، گزینه پس از فروش نیز ممکن است یک قدم بالاتر باشد. به ،وان مثال، سوزوکی از اوا، سال 2021 مدلهایی مانند جیمنی را به یک هد یونیت 9.0 اینچی پسبازار مجهز میکند و ادعا میکند که این واحد سرعت و وضوح بهتری نسبت به سیستم 7.0 اینچی کارخانه نصب شده قبلی دارد.
اگرچه این واحد نسبت به واحد 7.0 اینچی قبلی که روی خودروهای سوزوکی نصب شده بود، نمایشگر بزرگتر و پردازنده سریعتری ارائه میدهد، اما فاقد ناوبری ماهوارهای داخلی آن سیستم است.
اگرچه سیستمهای اطلاعات سرگرمی معمولاً تحت ضمانت خودروی جدید خودرو قرار میگیرند، سیستمهای پس از فروش ممکن است به همان سطح کیفیت و دوام جایگزین OEM توسعه نیافته باشند، که باعث ایجاد شک و تردید در مورد قابلیت اطمینان طول، مدت سیستم پس از گارانتی میشود.
مزایای سیستم پس از فروش
در حالی که سیستمهای سرگرمی اطلاعاتی پس از فروش ممکن است قابلیتهای آینهکاری بیسیم گوشیهای هوشمند را ارائه دهند که ممکن است سیستم خود خودروساز فاقد آن باشد، ممکن است فاقد ویژگیهای خاصی باشند و ممکن است با سایر سیستمهای خودرو ادغام نشوند.
سری میتسوبیشی تریتون نیز اخیراً با کمبود قطعات مواجه بوده است و برای جبران این کمبود، انواع خاصی در محدوده MY22، مانند مدلهای GLX و GLX+، به سیستم اطلاعات سرگرمی «MiDisplay» 7.0 اینچی مجهز شدهاند.
اگر یک ،یدار آینده معتقد باشد که مالک خودرو را با یک واحد اطلاعات سرگرمی غیر کارخانه ای تغییر داده است، ممکن است اثر جری، بر ارزش های فروش مجدد داشته باشد.
گاهی اوقات، یک تولیدکننده وسایل نقلیه را بدون هیچ گونه سیستم اطلاعات سرگرمی وارد می کند و سپس این واحدهای اصلی پس از فروش را در محلی، قبل از رسیدن خودرو به نمایندگی، جا می دهد.
ا،ر تولیدکنندگان یونیت سر پس از فروش به توسعه سیستمهای اطلاعات سرگرمی با اندازه استاندارد صنعتی قبلی تک DIN یا اسلاتهای دو DIN بزرگتر در داشبورد ادامه میدهند، که ممکن است به طور یکپارچه برای همه مدلهای موجود در فروش من، نباشد.
با این حال، این سیستم از پخش کننده CD، قابلیت به روز رس، خارج از هوا (OTA) و تشخیص فرمان صوتی سیستم اطلاعات سرگرمی کارخانه، و همچنین کمی کوچکتر از صفحه نمایش 8.0 اینچی آن سیستم، حذف شده است.
از آنجایی که یونیت اصلی پس از فروش توسط سازنده خودرو توسعه نیافته است، یک نقطه ضعف کلیدی این است که ممکن است با طراحی سایر ،مت های داخلی مطابقت نداشته باشد و بنابراین ممکن است ظاهر یکپارچه یک سیستم اطلاعات سرگرمی کارخانه را ارائه ندهد.
بنابراین بهتر است منتظر بم،م تا خودروساز دوباره سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی خود را ارائه دهد یا به سراغ گزینه پس از فروش برویم؟