خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟

اگر مشتریان از رابط کاربری و طراحی یک سیستم کارخانه خوششان نمی آید، گزینه پس از فروش نیز ممکن است یک قدم بالاتر باشد. به ،وان مثال، سوزوکی از اوا، سال 2021 مدل‌هایی مانند جیمنی را به یک هد یونیت 9.0 اینچی پس‌بازار مجهز می‌کند و ادعا می‌کند که این واحد سرعت و وضوح بهتری نسبت به سیستم 7.0 اینچی کارخانه نصب شده قبلی دارد.

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    سوزوکی سویفت

اگرچه این واحد نسبت به واحد 7.0 اینچی قبلی که روی خودروهای سوزوکی نصب شده بود، نمایشگر بزرگ‌تر و پردازنده سریع‌تری ارائه می‌دهد، اما فاقد ناوبری ماهواره‌ای داخلی آن سیستم است.

معایب سیستم پس از فروش

اگرچه سیستم‌های اطلاعات سرگرمی معمولاً تحت ضمانت خودروی جدید خودرو قرار می‌گیرند، سیستم‌های پس از فروش ممکن است به همان سطح کیفیت و دوام جایگزین OEM توسعه نیافته باشند، که باعث ایجاد شک و تردید در مورد قابلیت اطمینان طول، مدت سیستم پس از گارانتی می‌شود.

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    میتسوبیشی تریتون با MiDisplay

مزایای سیستم پس از فروش

در حالی که سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی پس از فروش ممکن است قابلیت‌های آینه‌کاری بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را ارائه دهند که ممکن است سیستم خود خودروساز فاقد آن باشد، ممکن است فاقد ویژگی‌های خاصی باشند و ممکن است با سایر سیستم‌های خودرو ادغام نشوند.

سری میتسوبیشی تریتون نیز اخیراً با کمبود قطعات مواجه بوده است و برای جبران این کمبود، انواع خاصی در محدوده MY22، مانند مدل‌های GLX و GLX+، به سیستم اطلاعات سرگرمی «MiDisplay» 7.0 اینچی مجهز شده‌اند.

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    سوزوکی جیمنی لایت

اگر یک ،یدار آینده معتقد باشد که مالک خودرو را با یک واحد اطلاعات سرگرمی غیر کارخانه ای تغییر داده است، ممکن است اثر جری، بر ارزش های فروش مجدد داشته باشد.

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    سوزوکی سویفت

گاهی اوقات، یک تولیدکننده وسایل نقلیه را بدون هیچ گونه سیستم اطلاعات سرگرمی وارد می کند و سپس این واحدهای اصلی پس از فروش را در محلی، قبل از رسیدن خودرو به نمایندگی، جا می دهد.

ا،ر تولیدکنندگان یونیت سر پس از فروش به توسعه سیستم‌های اطلاعات سرگرمی با اندازه استاندارد صنعتی قبلی تک DIN یا اسلات‌های دو DIN بزرگتر در داشبورد ادامه می‌دهند، که ممکن است به طور یکپارچه برای همه مدل‌های موجود در فروش من، نباشد.

با این حال، این سیستم از پخش کننده CD، قابلیت به روز رس، خارج از هوا (OTA) و تشخیص فرمان صوتی سیستم اطلاعات سرگرمی کارخانه، و همچنین کمی کوچکتر از صفحه نمایش 8.0 اینچی آن سیستم، حذف شده است.

از آنجایی که یونیت اصلی پس از فروش توسط سازنده خودرو توسعه نیافته است، یک نقطه ضعف کلیدی این است که ممکن است با طراحی سایر ،مت های داخلی مطابقت نداشته باشد و بنابراین ممکن است ظاهر یکپارچه یک سیستم اطلاعات سرگرمی کارخانه را ارائه ندهد.

چه خودروهایی در حال حاضر مجهز به یونیت های اصلی پس از فروش هستند؟

بنابراین بهتر است منتظر بم،م تا خودروساز دوباره سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی خود را ارائه دهد یا به سراغ گزینه پس از فروش برویم؟

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    سوزوکی جیمنی

در برخی موارد، سازندگان سیستم اطلاعات سرگرمی بومی را با یک واحد مرکزی پس از فروش تعویض کرده اند. این یک سیستم اطلاعات سرگرمی است که توسط خودروساز توسعه یا طراحی نشده است.

سوبارو می‌گوید Forester 2.5X صرفاً یک نسخه ویژه است و در پاسخ به کمبود تراشه نیست – هرچند شایان ذکر است که سیستم اطلاعات سرگرمی بازار پس از فروش تنها تفاوت قابل‌توجه است.

از آنجایی که خودروسازان مجبور نیستند هزینه های توسعه طراحی سیستم خود را جبران کنند، یکی دیگر از مزایای بالقوه برای مشتریان این است که یک سیستم شخص ثالث با منبع مقرون به صرفه ممکن است ویژگی ها و مزایای عملکردی که در بالا توضیح داده شد را با جریمه قیمت ناچیز ارائه دهد.

بیشتر مدل‌های سوزوکی، از جمله جیمنی، ایگنیس، سویفت و ویتارا، مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی بدون مارک 9.0 اینچی هستند که به نظر می‌رسد مشابه واحدهایی است که معمولاً از ،ده‌فروش‌های آنلاین مانند AliExpress در دسترس هستند.

از آنجایی که سیستم پس از فروش توسط شخص ثالثی توسعه یافته است که به برنامه تولید OEM و سایر عوامل محدود کننده وابسته نیست، چنین سیستمی ممکن است ویژگی های بیشتری نسبت به معادل OEM داشته باشد. این می‌تواند شامل قابلیت‌های آینه‌کاری پیشرفته‌تر گوشی‌های هوشمند مانند Apple CarPlay بی‌سیم و/یا Android Auto باشد.

به ،وان مثال، یونیت سر Alpine مورد استفاده در سوبارو ،تر 2.5X، در اسلات دوگانه DIN قرار می‌گیرد و به طرز عجیبی یک فضای خالی بالاتر از فضایی که معمولاً توسط واحد اطلاعات سرگرمی کارخانه گرفته می‌شود، باقی می‌گذارد.

برای خودروسازان و مشتریان، نصب یک واحد مرکزی پس از فروش در نهایت به اطمینان از عرضه ثابت خودروها و حفظ موجودی کالا کمک می‌کند و به کاهش زمان انتظار طول، برای مشتریان کمک می‌کند.

  • خودروهای جدید با یونیت های اصلی: آیا باید صبر کنم؟
    سوبارو ،تر 2.5X

از آنجایی که سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو برای مصرف‌کنندگ، که اندازه صفحه‌نمایش، سرعت، سهولت استفاده و وجود ویژگی‌هایی مانند آینه‌دهی گوشی هوشمند را ارزیابی می‌کنند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است، کیفیت یک سیستم می‌تواند تصمیم ،ید را بگیرد یا ،اب کند.

به ،وان مثال، سوبارو فورستر 2.5 ای، که اخیراً معرفی شده است، قیمتی مشابه با مدل پایه 2.5i دارد، اما ویژگی هایی مانند اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو را برای اولین بار با استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی با برند آلپاین به مجموعه Forester می آورد.

سوزوکی استرالیا این ایده را به مادر جه، خود ارائه کرد تا سیستم های شخص ثالث را به صورت محلی نصب کند، زیرا متوجه شد که تولید در کارخانه های آسیایی و اروپایی خود را تا حدی به دلیل فقدان واحدهای اصلی عرضه شده توسط بوش در زنجیره تامین خود کند کرده است.

این شرکت همچنین از یک هد یونیت ساده تر، بدون صفحه نمایش لمسی، در Jimny Lite استفاده کرده است.

بیشتر: سوزوکی استرالیا چگونه خودروهای بیشتری را با نصب صفحه نمایش لمسی خود فرود آورد




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/new-cars-with-aftermarket-head-units-s،uld-i-wait

به ،وان مثال، برخی از سیستم‌های پس از فروش ممکن است ناوبری ماهواره‌ای داخلی یا توانایی نمایش جهت‌های گام به گام در دسته ابزار را نداشته باشند. این سیستم‌ها همچنین ممکن است فاقد توانایی نمایش و تنظیم عملکردهای خودرو مانند کنترل‌های آب و هوا، حالت‌های رانندگی و ویژگی‌های کمک راننده باشند.

با کمبود مداوم تراشه، بسیاری از خودروسازان مجبور شدند ویژگی های موجود را برای ادامه فروش خودرو تنظیم کنند.

مدیریت محلی سوزوکی پس از اطمینان از چراغ سبز مادر ژاپنی خود برای انجام معامله من،، با توزیع‌کننده لوازم الکترونیکی مصرفی استرالیایی، توسعه‌دهنده و تامین‌کننده OEM Directed که با شرکت‌هایی مانند Fuso Trucks و Sony کار می‌کند، معامله کرد.

ا،ر خودروهایی که در حال حاضر مجهز به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی پس از فروش هستند، ک،‌های پایین‌تری از وسایل نقلیه رایج رایج هستند. این شامل نسخه ویژه Subaru Forester 2.5X با قیمت 37890 دلار (همانند نسخه معمولی Forester 2.5i)، مجهز به نمایشگر 7.0 اینچی اطلاعات سرگرمی آلپاین با Apple CarPlay بی‌سیم و Android Auto است.

به ،وان مثال، سوزوکی با پذیرش یک واحد اصلی پس از فروش، هیچ افزایش قیمتی را از دست نداده است.

در عوض، خودروساز ممکن است سیستمی از برندی مانند آلپاین (مشابه مدل‌های موجود در فروشگاه‌هایی مانند Supercheap Auto یا Repco) ب،د و سپس با کمترین تغییر در خودرو نصب کند.