پروژه خودرویی اپل همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. طبق گزارشها، این خودرو از باتریهایی استفاده میکند که از ژاپن و نه چین تهیه میشوند و توسط هیوندای ساخته نخواهد شد.
اخیراً گزارش شده است که اپل یک مهندس سابق لامبورگینی را برای کار روی این پروژه استخدام کرده است.
طبق گزارشها، هیوندای نگران این بود که صرفاً یک سازنده قراردادی برای اپل باشد تا یک شریک استراتژیک.
بلومبرگ گزارش می دهد که این شرکت “در حال برنامه ریزی یک طراحی کم جاه طلبانه است که شامل فرمان و پدال می شود و فقط از قابلیت های کامل مستقل در بزرگراه ها پشتیب، می کند”.
در حالی که به نظر می رسد بیشتر تمرکز غول فناوری بر روی پیشرانه های الکتریکی و فناوری رانندگی خودران بوده است، این استخدام نشان می دهد که تاکید بیشتری بر پویایی رانندگی دارد و نشان می دهد که اولین خودروی اپل ممکن است به عرضه نزدیک تر شود.
این واقعیت که خودران نخواهد بود نشان دهنده انحراف قابل توجهی از برنامه های قبلی است. قبلاً گزارش شده بود که اپل یک ماشین بدون پدال یا فرمان می خواهد.
بلومبرگ گزارش می دهد که این خودرو که حداقل از سال 2018 در دست ساخت است، در زمان عرضه قیمت اولیه آن زیر 100 هزار دلار خواهد بود و از فناوری خودران استفاده نمی کند.
خودروی مورد انتظار اپل هنوز در دست ساخت است، اما تا سال 2026 عرضه نخواهد شد.
لوئیجی تارابورلی از ایتالیا به منطقه خلیج سانفرانسیسکو نقل مکان کرده است اخبار خودرو گزارشی از منابعی که او به برنامه خودروهای مخفی اپل پیوسته است.
آقای تارابورلی یک کهنه سرباز 20 ساله لامبورگینی است و به مدت 14 سال رئیس بخش دینامیک خودرو بوده است.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/apple-car-delayed-until-2026-wont-be-fully-autonomous-report