داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

بیشتر: همه چیز هیوندای آیونیک 5




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/hyundais-،ttest-electric-car-is-almost-here

Ioniq 5 N دارای یک منطقه خنک کننده بزرگ با بسته بندی رادیاتور مخصوص N و خنک کننده روغن موتور و چی، باتری پیشرفته است.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

در پشت نیز یک برف پاک کن عقب من، وجود دارد، برخلاف Ioniq 5 معمولی که اصلاً ندارد، و همچنین چراغ ترمز سوم مثلثی N که با پوشش استتاری پوشانده شده است.

حالت‌های N Battery Preconditioning و N Race برای به حدا،ر رساندن عملکرد و طول عمر طراحی شده‌اند.

Ioniq 5 N قرار است دارای یک سیستم ترمز احیا کننده منحصر به فرد باشد که می تواند حدا،ر 0.6 G نیروی کند کننده را ارائه دهد. حتی تحت فعال‌سازی ABS، ترمز Regen می‌تواند حدا،ر 0.2 G نیروی کاهش سرعت ایجاد کند.

این نمونه اولیه Ioniq 5 N نسبت به نمونه‌های اولیه قبلی با استتار کمتری پوشیده شده است و به ما این امکان را می‌دهد تا نگاه بهتری به ظاهر خودرو داشته باشیم.

پیش از رونمایی از Ioniq 5 N در جشنواره سرعت گودوود 2023، هیوندای N مجموعه‌ای از ویدئوهای تیزر منتشر کرده است که ،اصر مختلف این کراس اوور الکتریکی داغ را به نمایش می‌گذارد.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، Ioniq 5 N دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های عملکردی جدید، از جمله حالت دریفت اختصاصی، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، حالت تعویض دستی با دنده‌های شبیه‌سازی شده و صداهای مصنوعی موتور خواهد بود.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

هیوندای می‌گوید با Ioniq 5 N مراقبت ویژه‌ای در مدیریت گرما داشته است زیرا خنک‌، آن نسبت به خودروهای N احتراق داخلی چالش‌برانگیزتر است.

به نظر می رسد Ioniq 5 N با رنگ قهرمان N Performance Blue در بخش عملکرد در دسترس خواهد بود زیرا روی سقف، دستگیره درها و ورودی های هوای جانبی دیده می شود.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

هیوندای قبلاً نسخه ای با عملکرد بالا از Ioniq 6 را با کانسپت RN22e معرفی کرده بود.

عملکرد N Battery Preconditioning به دو حالت Drag و Track ت،یم می شود. اولی برای بهینه سازی دما برای استفاده فوری از حدا،ر توان تنظیم شده است، در حالی که دومی دمای باتری را برای تعداد دور بیشتری بهینه می کند.

Ioniq 5 N اولین خودروی الکتریکی بخش N است. خط تولید در حال حاضر شامل i20 N، i30 N، i30 Sedan N و Kona N بنزینی است.

جدیدترین تیزر نشان می‌دهد که تیم هیوندای N در حال انجام کارهای پای، بر روی Ioniq 5 N در پیست نوربرگ رینگ است که از آن برای اعتبارسنجی فناوری‌های «موتور اسپرت» در خودروهای N استفاده کرده است.

حالت رانندگی N Race به رانندگان کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خودرو داشته باشند و مسابقه‌های «Sprint» یا «Endurance» را در اولویت قرار دهند.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است

مسیر آماده است هیوندای آیونیک 5N کراس اوور الکتریکی در حال انجام آزمایشات لحظه آ،ی قبل از رونمایی در جشنواره سرعت گودوود امسال که از 13 تا 16 جولای برگزار می شود، مشاهده شده است.

Ioniq 5 N برای اطمینان از اینکه از سه ستون هیوندای N پیروی می کند توسعه داده شده است – این که یک “راست گوشه” باشد، دارای قابلیت مسیر مسابقه باشد و در عین حال یک “اسپورت روزمره” باشد.

  • داغ ترین خودروی الکتریکی هیوندای تقریباً در راه است
این باتری از یک بسته باتری نسل بعدی با ظرفیت حدود 80 کیلووات ساعت استفاده می‌کند که چگالی انرژی بالاتری را نسبت به Ioniq 5 معمولی ارائه می‌کند. دارای معماری الکتریکی 800 ولتی است و از شارژ تا 350 کیلووات در DC و 11 کیلووات با برق سه فاز AC پشتیب، می‌کند. .

با توجه به اینکه Ioniq 5 N یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) است، علاوه بر ترمزهای هیدرولیک سنتی، با در نظر گرفتن ترمز احیا کننده نیز طراحی شده است.

در مقایسه با Ioniq 5 معمولی، این مدل داغ‌تر دارای یک نمای جلوی بازسازی‌شده با تعدادی ورودی هوا، قوس چرخ‌های پهن‌تر، چرخ‌ها و ترمزهای آلیاژی بزرگ‌تر و سپر عقب اصلاح‌شده است.

در این مرحله هیوندای تایید نکرده است که Ioniq 5 N چه ،وجی هایی خواهد داشت، اما می تواند بیشتر از کیا EV6 GT که 430 کیلووات قدرت تولید می کند، تولید کند.