در داخل تامین کنندگان: Renesas | CarExpert

این اتکا به نیمه‌رساناها، همراه با کمبود جه، ناشی از کووید و جنگ در اوکراین، به همین دلیل است که برخی از خودروها با مجموعه‌ای از ویژگی‌های پشتی فروخته می‌شوند، یا با تاخیرهای طول، برای رسیدن به محلی مواجه می‌شوند.

نوع محصولات تولید شده

Renesas یک شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار توکیو است که ارزش بازار آن تقریباً 17.8 میلیارد دلار است.

  • در داخل تامین کنندگان: Renesas

شرکت ژاپنی Renesas یکی از بزرگترین تامین کنندگان نیمه هادی برای صنعت خودروسازی جه، است و در نتیجه یکی از شرکت هایی است که در مرکز نیمه هادی های فعلی قرار دارد.

خودروهای امروزی (و آینده) با نمایشگرهای بزرگ، و فناوری‌های پیشرفته‌تر رانندگی خودکار و ایمنی فعال، چندان دور از ابررایانه‌های روی چرخ نیستند.

در حالی که Renesas یک شرکت نسبتا جوان است که در آوریل 2003 تأسیس شد، می تواند میراث خود را به میتسوبیشی و هیتاچی ردیابی کند.

جدا از MCU و SoC، Renesas نوسانگرهای الکترونیکی (دستگاه‌هایی که سیگنال ساعت تولید می‌کنند) مانند ژنراتور ساعت خودرو VersaClock که برای همگام‌سازی سیگنال‌های سیستم‌های مختلف خودرو، و همچنین سایر دستگاه‌های مدیریت انرژی و پردازنده‌های نمایشگر خودرو استفاده می‌شود، تولید می‌کند.

خودروهایی که از محصولات رنساس استفاده می کنند

هیتاچی در ابتدا 55 درصد از سهام شرکت جدید را در اختیار خواهد داشت و میتسوبیشی کنترل 45 درصد باقی مانده از سهام را در اختیار خواهد داشت.

رواج نیمه هادی ها در خودروهای مدرن، همراه با مجموعه محصولات خودروسازی رنساس، به این م،است که خودروهای بی شماری که امروزه فروخته می شوند، حداقل از یک نیمه هادی رنساس استفاده می کنند و بسیاری از خودروها احتمالاً از چندین تراشه استفاده می کنند.

به ،وان مثال، Renesas ادعا می کند R-Car V4H SoC آن برای خودروهای مجهز به ویژگی های رانندگی خودکار سطح 3 من، است و حدا،ر عملکرد آن 34 تریلیون عملیات در ث،ه فعالیت هایی مانند تشخیص تصویر با سرعت بالا و پردازش اشیاء شناسایی شده را تسهیل می کند. توسط دوربین های دید فراگیر، رادار و سیستم های LiDAR.

Renesas پورمانتو از رنآیسانکه اسامی هادی برای آپیشرفته اسراه‌حل‌هایی که چیز زیادی در مورد دلیل وجود آن نمی‌گوید – ایجاد صرفه‌جویی در مقیاس با ،یب عملیات مشابه، بهبود سودآوری در این فرآیند.

Renesas ادعا می‌کند که SoC خودروی «R-Car» آن برای «نسل بعدی مح،ات خودرو برای عصر وسایل نقلیه خودمختار» طراحی شده است و می‌تواند همه چیز را از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته گرفته تا دسته‌های ابزار دیجیتال را تامین کند.

Renesas در قلب کمبود جه، نیمه هادی ها قرار گرفته است. هیدتوشی شیباتا، مدیرعامل این شرکت مدعی شده است که در حالی که ظرفیت تولید کافی برای ساخت نیمه هادی های کافی وجود دارد، یکی از دلایل این مشکل کمبود در معدن و تامین مواد خام است.

خودروهای مدرن از نیمه هادی ها استفاده می کنند تا نه تنها فناوری های پیشرفته ای مانند آنچه در بالا توضیح داده شد، بلکه همه چیز از تهویه مطبوع گرفته تا نشانگرهای اسکرول را فعال کنند.

Renesas شرکت‌های OEM بزرگ از جمله همه از تویوتا گرفته تا تسلا را به‌،وان مشتریان کلیدی به حساب می‌آورد که اولی نیز سهامدار شرکت است.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/inside-the-suppliers-renesas

در سال 2002، میتسوبیشی الکتریک و هیتاچی تصمیم گرفتند تا تجارت نیمه هادی خود را (به استثنای DRAM یا ،ب و کار حافظه با دسترسی تصادفی پویا که به طور جداگانه ادغام شدند) را در شرکتی به نام Renesas ادغام کنند.

مانند بسیاری دیگر از خودروسازان و تامین کنندگان ژاپنی، ز،له ژاپن در سال 2011 به شدت Renesas را تحت تاثیر قرار داد. اگرچه کارخانه این شرکت در ناکا (استان ایباراکی) به گونه‌ای طراحی شده بود که در برابر ز،له مقاوم باشد، چندین قطعه از تج،ات ارزشمند آسیب دیدند و برآوردها حاکی از آن است که شش ماه طول می‌کشد تا کارخانه بتواند به بازده قبل از ز،له بازگردد.

  • در داخل تامین کنندگان: Renesas

این امر باعث ایجاد یک اثر جریان در تولید انواع خاصی از نیمه هادی ها شده است، به ویژه آنهایی که از ترانزیستورهای 40 نانومتری استفاده می کنند (پردازنده ها در گوشی های هوشمند مدرن معمولاً از 5 نانومتر استفاده می کنند) مانند تراشه های مدیریت انرژی و تراشه هایی که سیگنال های دیجیتال و آنالوگ ،یبی را پردازش می کنند.

Renesas ادعا می کند که خانواده V4H از SoCها همچنین به مشتریان (تولیدکنندگان خودرو) امکان می دهد تا خودروهایی را توسعه دهند که ا،امات پیش بینی شده Euro NCAP را تا سال 2025 برآورده کنند.

تاریخچه مختصر

،ب و کار Renesas فراتر از صنعت خودرو است و به لوازم الکترونیکی مصرفی، همراه با بخش‌های صنعتی و بهداشتی می‌رسد. با این حال، در فضای خودرو، Renesas اساساً واحدهای میکروکنتر، خودرو (MCU) و محصولات سیستم روی تراشه (SoC) تولید می کند.

سایر کاربردهای MCU و SoC های آن شامل کنترل همه چیز از شیشه های برقی و سیستم های HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) گرفته تا واحدهای چراغ جلو LED و فرمان برقی و سیستم های نظارت بر فشار باد ،تیک است.

Renesas با درآمد فروش سالانه حدود 7 میلیارد دلار در سال مالی 2003، بلافاصله به یکی از بزرگترین شرکت های نیمه هادی در جهان تبدیل شد. در سال 2010، Renesas با عملیات نیمه هادی شرکت ژاپنی NEC Electronics ادغام شد تا جای پای خود را بیشتر گسترش دهد، که باعث تغییر نام جزئی به Renesas Electronics Corporation (از شرکت فناوری Renesas سابق) شد.

با این حال، با کمک مهندسان تویوتا که “روش اتاق بزرگ” را ابداع ،د که به روشنی چگونگی پیشرفت تلاش‌های بازیابی را نشان می‌داد و سایر کمک‌های خارجی، این شرکت توانست تولید را زودتر از موعد مقرر آغاز کند.

مهمتر از آن، Renesas ادعا کرد که یک طرح تداوم ،ب‌وکار بهبودیافته را ایجاد کرده است که به آن امکان می‌دهد شرایط بهتری را در برابر بلایای طبیعی (مانند ز،له‌های سال ۲۰۱۶) تحمل کند و آن را برای مدیریت ،ب‌وکار خود در طول همه‌گیری COVID-19 راه‌اندازی کند.