ده بهترین موتور خودروهای عضلانی کلاسیک

وقتی یک فرد معمولی به بیوک فکر می کند، احتمالاً به جای ماشین های عضل،، سدان های خوش ساخت را تصور می کند. با این حال، تمام بخش‌های جنرال موتورز برای بخشی از بازار خودروهای عضل، رقابت ،د و بیوک با موتور حیرت‌انگیز 455 خود به این تماس پاسخ داد. جابجایی 455 اینچ مکعبی، جدید برای 1970 455 پیشرفتی از موتورهای 400 و 430 قبلی است. در حرکتی برای سبک ، موتور، بیوک از یک بلوک جدار نازک جدید با 455 استفاده کرد. بیوک 455 در فرم استاندارد 360 ، بخار از کارخانه با گشتاور حیرت انگیز 510 پوند فوت، بیشتر از هر V-8 دیگری تولید کرد. زمان.

بهترین موتورهای ماشین عضل، ک،یک - تصویر 1099239

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099238

AMC در تلاش خود برای به دست آوردن سهمی از بازار خودروهای عضل،، مدل‌های جالبی را ارائه کرد و در کنار آن، تعدادی نیروگاه با عملکرد جامد نیز عرضه شد. توسعه موتورهای امریکن موتورز که سرمایه تحقیق و توسعه «سه بزرگ» را در اختیار نداشت، در پایان دوران با 401 اینچ مکعب V-8 خود به اوج رسید. بر اساس مدل کوچکتر 390 سال 1970، 401 تقریباً همان ، بخار 390 قبلی را با برتری جزئی در گشتاور ارائه می دهد. میل لنگ جعلی و میله های اتصال را ارائه دهید. 401 335 ، بخار قدرت و 435 پوند فوت گشتاور ارائه می کرد. AMC 401 عرضه‌های محبوب Javelin و AMX از AMC را تامین می‌کرد و قدرتی مشابه بلوک بزرگ معروف 428 فورد FE در آن دوران تولید می‌کرد.

بیوک 455

خانواده کرایس، LA Small Block در مدل سال 1964 با نسخه 273 اینچ مکعبی وارد بازار شد. در حالی که عملکرد خوبی نسبت به اندازه خود داشت، شروع جنگ های ، بخاری در آن سال به این م،ی بود که تا سال 1967، 273 با جابجایی کوچک دیگر نمی توانست با رقبا همراهی کند. بنابراین، مهندسان کرایس، یک نسخه عملکرد محور بزرگتر از بلوک کوچک LA را برای سال مدل 1968 توسعه دادند. به این ترتیب 340 افسانه ای متولد شد که اغلب از آن به ،وان “قاتل غول پیکر” یاد می شود. 340 از میل لنگ فورج و میله‌های اتصال، سرهای پر جریان با سوپاپ‌های بزرگ و کاربراتور استفاده می‌کرد تا امکان چرخش‌های بالا و حدا،ر قدرت را فراهم کند. کرایس، عمداً پتانسیل قدرت بسیاری از موتورهای خود را در این زمان کم فروخت تا مقررات و شرکت های بیمه را از خود دور نگه دارد. از این رو، قوی ترین 340 دارای ادعای رسمی 290 ، بخار بود.

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099235

کرایس، LA Small Block 340

هنگامی که شورلت در سال 1965 موتورهای قدیمی سری 409 W خود را با بلوک بزرگ جدید 396 اینچ مکعبی Mark IV در سال 1965 جایگزین کرد، دنیای کاملاً جدیدی از عملکرد را به روی علاقه مندان شورلت گشود. موتور جدید Mark IV دارای سرسیلندرهای با جریان بالاتر با فناوری سوپاپ کچ شده است. موتور جدید Chevy که در ابتدا به ،وان موتوری برای NASCAR طراحی شد، دقیقاً به موقع برای عصر ماشین عضل، وارد شد و خود را در برابر بهترین کرایس، و فورد که می توانستند جمع آوری کنند، تبرئه کرد. از 396 اینچ مکعب، پلت فرم موتور Marv IV به زودی به 427 اینچ مکعب در سال 1966 افزایش یافت و به شکل نهایی خود به ،وان 454 در سال 1970 رسید.

389 که تا 368 ، بخار قدرت تولید می کرد، یکی دیگر از موتورهای اوا، دهه 1950 بود که به خوبی برای عصر خودروهای عضل، من، بود. پونتیاک V8 که با ویژگی‌های سازگار با عملکرد مانند بلوک موتور اصلی چهار پیچ و سینی بادگیر کارخانه برای کنترل روغن‌کاری در دسترس است، با افزودن القایی بهتر، تراکم بالاتر و میل بادامک تهاجمی‌تر، به راحتی به یک نیروگاه خودروی عضل، تبدیل شد. 389 موتور پرفورمنس این شرکت بود که موتورهای گرند پری و GTO را در سال مدل 1966 تقویت می کرد، قبل از اینکه توسط 400 بزرگتر تحت الشعاع قرار بگیرد. مطلوب در میان کل،یونرها، نسخه “سه نیرو” با سه کاربراتور رو،تر دو بشکه است. ، معروف ترین نوع 389 است. بدون 389، عصر ماشین عضل، وجود نخواهد داشت. این نیروگاه به ،وان یک نیروگاه با عملکرد خوب و تغییر الگو در لیست جایگاهی ،ب می کند.

کرایس، 426 همی

خانواده بلوک های بزرگ کرایس، RB نیز به دوران ماشین عضل، برمی گردد و ریشه در اوا، دهه 1950 و جنگ های سوپر استوک در اوایل دهه 1960 دارد. کرایس، با درک اینکه پیروزی در درگ استریپ روز یکشنبه منجر به فروش در روز دوشنبه شد، موتور 440 مکعبی را از موتورهای قبلی 413 و 426 ، ای ساخت که در مسابقات درگ بی شماری از سال 1962 تا 1964 پیروز شدند. 440، در اوج خود با سیستم القایی معروف “6 پک” از سه کاربراتور هالی دو بشکه، 390 ، بخار قدرت و 490 پوند فوت گشتاور تولید می کرد.

بهترین موتورهای ماشین عضل، ک،یک - تصویر 1099234

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099237

بزرگ، سنگین و پیچیده، نسخه خیاب، 426 همی یک گزینه بسیار گران بود. 426 Hemi با تولید 425 ، بخار قدرت و 490 پوند فوت گشتاور، در واقع به خوبی یا بهتر از هر موتوری در این لیست عمل کرد. با این حال، این یک گزینه گران قیمت بود که ا،ریت قاطع ،یداران به جای آن بلوک بزرگ 440 را انتخاب ،د. زم، که کرایس، مجدداً همی را در سال 1971 متوقف کرد، تنها حدود 9100 موپارس با 426 زیر کاپوت سفارش داده شد. این باعث می شود 426 Hemi یکی از کمیاب ترین و کل،یونی ترین موتورهای این لیست باشد. موپارس با کارخانه Hemis امروز در حراجی های معتبر به فروش هفت رقمی رسید. همراه با نادر بودن، محبوبیت 426 Hemi و رکورد پیست پیست در مسیرهای مسابقه، آن را به افسانه امروزی تبدیل کرده است.


منبع: https://www.tops،d.com/cars/the-best-cl،ic-muscle-car-engines-ar197420.html

440 بلوک بزرگ خودروهای عضل، نمادین Mopar مانند دوج چارجر، پلیموث باراکودا، پلیموث GTX و دوج چلنجر را تامین می‌،د. 440 که از سال 1965 تا 1978 تولید شد، در مقایسه با بسیاری از موتورهای موجود در این لیست، از عمر تولید طول،‌تری برخوردار بود و تا روزهای تاریک دوران ناخوشایند خودروهای آمریکایی زنده ماند. 440 که امروزه مورد علاقه علاقه مندان به خودروهای عضل، است، از لیست بلندبالایی از پشتیب، عملکرد پس از فروش بهره می برد که به موتور اجازه می دهد تا با تغییرات جزئی به سرعت بیش از 500 ، بخار قدرت داشته باشد.

شورلت Mark IV Big Block 454 LS6

نسخه LS6 454، Chevelle SS 1970 را به یک افسانه در دنیای خودروهای عضل، تبدیل کرد. با تولید 450 ، بخار قدرت و 475 پوند فوت گشتاور، LS6 با عملکرد بالا، Chevelles را در 13 ث،ه در یک چهارم مایل به حدا،ر رساند. زم، که LS6 Chevelle SS در مقابل Plymouth Road Runners با موتور 440 و فورد تورینوس با موتور 429 قرار گرفت، آنها را در درگ استریپ قرار داد. این بلوک بزرگ با عملکرد بالا در پایان یک دوره به وجود آمد، اما LS6 تنها در کوروت در سال بعد عرضه شد. Chevelles در سال 1971 با گزینه LS5 هنوز قوی و با عملکرد پایین تر عرضه شد.

پونتیاک 389

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099236

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099240

این اعداد دقیق بودند، اما کرایس، عمدا از ارقام RPM کمتر استفاده کرد. وقتی دور موتورهای MOPAR بالاتر رفت، بسیاری از موتورهای MOPAR ، بخار بیشتری از آنچه گفته شد تولید می ،د. 340 تفاوتی ندارد، با بسیاری از آزمایش‌های دینو نشان می‌دهد که موتور بین 45 تا 70 ،‌بخار بیشتر از ارقام رسمی کرایس، در RPM بالاتر تولید می‌کند. 340 همچنین به تغییرات عملکرد پس از فروش مانند هدرهای اگزوز واکنش خوبی نشان داد و به سرعت خودروهای آن دوران را در محدوده 14 تا 13 ث،ه ای پایین در ربع مایل قرار داد.

شورلت بلوک کوچک 350 LT1

بیشتر علاقه مندان به خودرو با معرفی پکیج GTO به ،وان یک آپشن برای Pontiac Tempest 1964، به پونتیاک برای شروع عصر خودروهای عضل، اعتبار می دهند. بسته فکری جان دلورین، بسته GTO موتور برتر پونتیاک، موتور قدرتمند 389 اینچ مکعبی V-8 را در طوفان مقرون به صرفه ارائه کرد. آمار فروش انتظارات را از آب درآورد و به زودی هر خودروساز محصولی را برای رقابت مجدد با GTO تولید کرد. بنابراین هنگام انتخاب یک موتور برای پونتیاک، 389، اگرچه به اندازه نسخه های بعدی 400 و 455 موتور قدرتمند نیست، اما در اینجا انتخاب می شود.

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099243

تا آنجایی که شورلت‌های بلوک کوچک کارخانه‌ای پیش می‌روند، این یک جابه‌جایی واقعی بین 327 و 350 بود. هر دو در دوران ماشین‌های عضل، به شکل‌های بسیار قدرتمندی عرضه شدند، اما به مدل 350 در قالب LT1 اشاره می‌کنیم. نسخه LT1 350 که در سال 1970 معرفی شد، راه خود را به کوروت و کامارو باز کرد. LT1 با تولید 370 ، بخار قدرت در کوروت و 360 ، بخار در کامارو، مانند MOPAR 340 برای عملکرد بالا ساخته شده است. LT1 با پیستون های تراکم بالا، مجموعه چرخشی کاملا فورج شده، میل بادامک تهاجمی، و بلوک اصلی چهار پیچ (دو پیچ بیشتر از استاندارد)، برای حدا،ر ،وجی و RPM بالا مونتاژ شد. در سال 1970 LT1 اوج نسل اول شورلت بلوک کوچک بود، اما شکوه آن کوتاه مدت بود.

بیوک یک کارخانه اختیاری Stage 1 را ارائه کرد و فروشنده کیت عملکرد Stage 2 را برای 455 نصب کرد. در حالی که موتور فوق العاده قدرتمند است، نقاط ضعف خود را دارد. سیستم‌های روغن‌کاری بیوک تا حدودی پایین‌تر از سطح هستند و بلوک‌های سبک وزن بیشتر از اجداد 430 اینچ مکعبی قبلی خود ، می‌خورند.

فورد FE بیگ بلوک 427

راز واقعی قدرت ،وجی سرسیلندرهای پر جریان است که دارای سوپاپ های خمیده هستند. سرسیلندرها برای موتور 351 کلیولند که به زودی معرفی می شود طراحی شده اند اما با بلوک قدیمی ویندزور سازگار هستند. فورد اعداد رسمی 290 ، بخار و 290 پوند فوت گشتاور را منتشر کرد، اما آزمایش دینو نشان می دهد که موتورها می توانند نزدیک به 375 ، بخار قدرت و 324 پوند فوت گشتاور تولید کنند. این موتورها راه خود را به موستانگ های زیبای 1969 و 1970 که توسط ،ی شینودا و برخی از مرکوری کوگار حذف کننده طراحی شده بودند، پیدا ،د.

AMC 401

بهترین موتورهای ک،یک ماشین عضل، - تصویر 1099242

در سال 1971، فشرده سازی کاهش یافت و عملکرد نیز کاهش یافت. LT1 در پایان مدل سال 1972 متوقف شد. نکته قابل توجه برای کل،یونرها، گزینه کمتر شناخته شده سفارش LT1 در نوا در سال 1970 از طریق سفارش تولید دفتر مرکزی است. دون ینکو از ینکو شورلت 175 دستگاه از این نواها را تهیه کرد تا مدل های «Yenko Deuce» خود را تغییر دهد، خودرویی که امروزه در بازار کل،یونرها بسیار مورد توجه است.

فورد باس 302

نمی توان لیستی مانند این ایجاد کرد و نسل دوم همی کرایس، را شامل نشد. وقتی 426 Hemi در سال 1964 روی صحنه آمد، رقابت را تکان داد. پس از پنج سال قبل از کنار گذاشتن Hemi برای تمرکز بر موتورهای ،‌ای، کرایس، این طراحی گران قیمت را برای رقابت نه برای فروش خودرو، بلکه برای برنده شدن در نسکار به ارمغان آورد. پس از شکایت فورد از عدم فروش موتور کرایس، به مردم در خودروهای تولیدی، همی برای فصل 1965 ممنوع شد و کرایس، را تحت فشار قرار داد تا موتور را برای سال مدل 1966 به عموم عرضه کند.

در اوا، دهه 1960، سری مسابقات اتومبی،، Trans-Am محبوبیت زیادی پیدا کرد و همه خودروسازان بزرگ آمریکایی موتورهایی را ساختند که برای پیروزی در این سری طراحی شده بودند. نتیجه این رقابت در مسیر یکی از بهترین بلوک‌های کوچک تولید شده، BOSS 302 افسانه‌ای است. با استفاده از بلوک اصلی چهار پیچ قوی‌تر، مجموعه چرخان فورج شده، میل بادامک تهاجمی و طراحی جدید سرسیلندر، BOSS. 302 به مراتب از ویندزور 302 استاندارد آن زمان پیشی گرفت.

بلوک بزرگ افسانه ای فورد FE شش سال قبل از عصر ماشین عضل، است. با شروع به ،وان یک موتور 352 اینچ مکعبی، جابجایی FE با افزایش عطش مصرف کنندگان برای قدرت افزایش یافت. جنگ‌های سوپر استوک در سال‌های 1961-1964، توسعه و جابجایی را به 427 اینچ مکعب در سال 1964 رساند. فورد جدید 427 با بلوک بزرگ 426 اینچ مکعبی م، وج کرایس، در آن سال به ،ه خود رسید و در صدر قرار گرفت. بنابراین هنگامی که مد ماشین عضل، شروع شد، فورد یک بلوک بزرگ اثبات شده، هرچند گران قیمت، آماده برای مق، با بقیه دیترویت داشت. 427 FE با استفاده از نمادهایی مانند Shelby Mustang GT500 و R-Code Galaxies، بین 410 تا 425 ، بخار قدرت تولید می کرد که بسته به کاربوراسیون بود.

ساخت 427 پرهزینه بود زیرا معماری موتور FE را با حفره عظیم خود به حد خود رساند. بنابراین، بسیاری از بلوک ها برای دیوارهای نازک از کارخانه دور ریخته شدند و سفارش 427 به یک گزینه گران تبدیل شد. یکی از کمیاب ترین موتورهای موجود در این لیست، این موتور نه تنها در درگ استریپ بلکه در مسیرهای جاده ای به جایگاهی افسانه ای دست یافت، موتوری که فورد GT را به پایان معروف 1-2-3 خود در 24 ساعت لمانز در سال 1966 رساند. .

کرایس، RB Big Block 440

بهترین موتورهای ماشین عضل، ک،یک - تصویر 1099241