دوباره کاری؟ فرمان به سیم و یوغ توضیح داد

من، برای فرمان های یوکی

این بدان م،است که در موقعیت هایی مانند دور برگردان یا پیچ های سه نقطه ای، راننده نیازی به تغییر گیره یا استفاده از حرکات دست روی دست برای کنترل خودرو ندارد.

تویوتا همچنین با استفاده از فرمان One Motion Grip مزایای دیگری از جمله انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی داخلی، اقتصاد حرکتی بیشتر و کنترل آسان‌تر، و همچنین احساس هماهنگی فرمان و واکنش‌های رانندگی بهتر را مدعی است.




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/reinventing-the-wheel-steer-by-wire-and-yokes-explainedمدل S و مدل X تسلا که اخیراً به‌روزرس، شده‌اند، برخی از اولین خودروهایی بودند که با فرمان‌های سبک یوکی عرضه شدند. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، این تصمیم را با این ادعا که چرخ دید خوشه ابزار دیجیتالی پیش رو را بهبود بخشیده است، و “به نظر جالب به نظر می رسد” توجیه کرد.

  • دوباره کاری؟  فرمان به سیم و یوغ توضیح داد

این دستگاه از «سنسور نیروی فرمان» استفاده می‌کرد که ورودی‌ها را به یک موتور الکتریکی کوچک که مستقیماً به چرخ‌ها متصل است، ترجمه می‌کرد. سیستم اینفینیتی دارای یک موتور الکتریکی پشتیبان و همچنین یک اتصال مک،کی بود که در صورت ،ابی موتورهای الکتریکی اولیه و پشتیبان می‌توانست (به طور خودکار) از طریق کلاچ فعال شود.

بر خلاف سیستم‌های الکتروهیدرولیک و برقی قبلی، هیچ ارتباط مک،کی مستقیمی بین فرمان و چرخ‌های جلویی که خودرو را می‌چرخانند، وجود ندارد.

این بدان م،است که هرگونه پیشرفت در فناوری فرمان این پتانسیل را دارد که به طور اساسی احساس یک خودرو را برای راننده تغییر دهد. سیستم‌های Steer-by-wire، از جمله کاربرد آن‌ها در ارتباط با چرخ‌های فرمان یوغی به سبک هواپیما، یکی از این فناوری‌ها است.

  • دوباره کاری؟  فرمان به سیم و یوغ توضیح داد

(نظرسنجی از CarExpert آفیس هیچ طرفدار سیستم فرمان Q50 و Q60 را در بین ،، که آن را تجربه کرده بودند پیدا نکرد – Ed.)

در حالی که این سیستم ممکن است در جاده‌های عریض‌تر کار کند، برخی از مالکان و بررسی‌کنندگان استدلال می‌کنند که نسبت فرمان ثابت، کنترل خودرو را در پیچ‌های سه نقطه‌ای و سایر مانورهایی که نیاز به حرکات دست روی دست دارند، غیرعملی می‌کند.

اینفینیتی Q50 و Q60 اولین خودروهای تولید انبوهی بودند که استانداردهای فرمان به سیم را در خط تولید خود ارائه ،د. اینفینیتی گفت که با ورودی های راننده F1 سباستین فتل توسعه یافته است و سیستم هدایت تطبیقی ​​مستقیم (DAS) را نامگذاری کرده است.

متأسفانه برای اینفینیتی، ا،ر ،یداران از DAS در Q50 و Q60 استفاده ن،د، و شکایت داشتند که این DAS غیرطبیعی است و یک تجربه بازی ویدیویی را ارائه می دهد. این استقبال نامطلوب عمومی باعث شد که اینفینیتی از این سیستم در مدل های آینده استفاده نکند.

مشکل اصلی در رویکرد تسلا این است که این شرکت به جای هرگونه سیستم فرمان به سیم یا متغیر/پیشرو پیشرو برای کاهش تلاش چرخشی در سرعت کم، نسبت فرمان ثابت 14.0:1 خود را حفظ کرده است.

سایر طرفداران سیستم های فرمان به سیم ادعا می کنند که مزایایی در بسته بندی و کاهش وزن دارند، زیرا موتورها فضای کمتری را نسبت به اتصالات مک،کی اشغال می کنند، که ممکن است برای درک کامل مزایای بسته بندی ارائه شده توسط وسایل نقلیه الکتریکی مفید باشد.

  • دوباره کاری؟  فرمان به سیم و یوغ توضیح داد

سیستم steer-by wire تویوتا را قادر می سازد تا وزن و سرعت فرمان را به طور مداوم و مستقل تغییر دهد، بنابراین فرمان در طول 10-20 درجه آ، سفر به طرز چشمگیری سریعتر می شود و زاویه قفل به قفل 150 درجه را تسهیل می کند. به عبارت دیگر، اساساً می تو،د همیشه دستان خود را روی چرخ نگه دارید.

در عوض، ورودی‌های راننده توسط یک کامپیوتر تفسیر می‌شوند، که به ،ه خود دستورالعمل‌هایی را به موتورهایی ارسال می‌کند که می‌توانند سیستم فرمان رک و پینیون را دستکاری کنند تا چرخ‌های جلو را به میزان لازم بچرخانند.

اینفینیتی استدلال می‌کند که سیستم آن مزایای زیادی دارد، از جمله عایق‌سازی رانندگان در برابر شوک‌های ناخواسته مانند چاله‌های جاده. اینفینیتی ادعا کرد که این سیستم در هنگام جابجایی در حالت های رانندگی نسبت به سیستم های فرمان معمولی، تنوع بیشتری از “احساس” را ارائه می دهد.

اینها ،مت بالا، پایین یا هر دو بخش را از لبه فرمان معمولی برش می دهند، اندازه را کاهش می دهند و به طور بالقوه دید ابزارها را افزایش می دهند … به بهای سهولت در انجام حرکات دست روی دست مانند چرخش های سه نقطه ای.

در عصر فرمان برقی با کمک برقی (EPAS)، فرمان همچنین به ،وان مجرای عمل می کند که سیستم های کمک راننده مانند هشدار ،وج از خط (LDW)، کمک حفظ خطوط (LKA) و مرکز خطوط از طریق آن کار می کنند.

فرمان یکی از ضروری ترین بخش های رانندگی است، و احساس فرمان و وزن، و همچنین بازخورد از طریق تی، در مورد آنچه که چرخ های جلو انجام می دهند، نقش مهمی در برداشت راننده از توانایی های دینامیکی کلی وسیله نقلیه خود دارند.

این را می توان با سیستم yoke توسعه یافته توسط تویوتا و ل،وس که به صورت اختیاری در بازارهای خاص در bZ4X و Lexus RZ جدید موجود است، مقایسه کرد. این یوغ که با نام “One Motion Grip” شناخته می شود، در ارتباط با سیستم فرمان به سیم، شبیه به DAS نیسان است.

  • دوباره کاری؟  فرمان به سیم و یوغ توضیح داد
  • دوباره کاری؟  فرمان به سیم و یوغ توضیح داد

بسیاری از تولیدکنندگان ارتعاشات را از طریق چرخ برای LDW ارسال می‌کنند و LKA اغلب به خودرو اجازه می‌دهد تا وقتی متوجه شد خودرو در شرف انحراف به خط دیگری است، موتورهای فرمان را کنترل کند.

توانایی کالیبره ، سیستم های پیشرفته کمک راننده نیز به ،وان یک مزیت مطرح شده است که می تواند گامی ضروری در مسیر رانندگی خودران باشد.