این بدان م،است که در موقعیت هایی مانند دور برگردان یا پیچ های سه نقطه ای، راننده نیازی به تغییر گیره یا استفاده از حرکات دست روی دست برای کنترل خودرو ندارد.
تویوتا همچنین با استفاده از فرمان One Motion Grip مزایای دیگری از جمله انعطافپذیری بیشتر در طراحی داخلی، اقتصاد حرکتی بیشتر و کنترل آسانتر، و همچنین احساس هماهنگی فرمان و واکنشهای رانندگی بهتر را مدعی است.
مدل S و مدل X تسلا که اخیراً بهروزرس، شدهاند، برخی از اولین خودروهایی بودند که با فرمانهای سبک یوکی عرضه شدند. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، این تصمیم را با این ادعا که چرخ دید خوشه ابزار دیجیتالی پیش رو را بهبود بخشیده است، و “به نظر جالب به نظر می رسد” توجیه کرد.
این دستگاه از «سنسور نیروی فرمان» استفاده میکرد که ورودیها را به یک موتور الکتریکی کوچک که مستقیماً به چرخها متصل است، ترجمه میکرد. سیستم اینفینیتی دارای یک موتور الکتریکی پشتیبان و همچنین یک اتصال مک،کی بود که در صورت ،ابی موتورهای الکتریکی اولیه و پشتیبان میتوانست (به طور خودکار) از طریق کلاچ فعال شود.
بر خلاف سیستمهای الکتروهیدرولیک و برقی قبلی، هیچ ارتباط مک،کی مستقیمی بین فرمان و چرخهای جلویی که خودرو را میچرخانند، وجود ندارد.
این بدان م،است که هرگونه پیشرفت در فناوری فرمان این پتانسیل را دارد که به طور اساسی احساس یک خودرو را برای راننده تغییر دهد. سیستمهای Steer-by-wire، از جمله کاربرد آنها در ارتباط با چرخهای فرمان یوغی به سبک هواپیما، یکی از این فناوریها است.