دیجیتال مارکتینگ چیست معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
با توجه به حساسیت بسیار بالای این بخش پیشنهاد میشود در صورتی که تخصص کافی در حوزه استراتژی و برندینگ دیجیتال ندارید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید و خطاهای احتمالی در آینده را به سمت صفر میل دهید. در صورتی که اصرار دارید خودتان این مهم را انجام دهید میتوانید از بخش مقالات وبسایت نوکارتو دیدن کنید و مقالههای مرتبط با حوزه نگارش بیزنس پلن را مطالعه کنید، همچنین میتوانید از وبسایتهای تخصصی در این زمینه مثل vtldesign دیدن کنید. این افراد اغلب تقویم تولید محتوای شرکت را تهیه و مدیریت می کنند و استراتژی محتوای شرکت را تعیین می کند. این متخصصان اغلب با افراد سایر دپارتمان ها در ارتباط اند تا مطمئن شوند که محتوای تبلیغاتی و یا غیرتبلیغاتی هر یک از کانال های دیجیتالی با محصولات و کمپین های ارائه شده از سوی کسب و کار همسو باشند. شبکههای اجتماعی یکی از آن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که بر میزان آگاهی از برند، تولید لید و بالا بردن ترافیک وبسایت آثار مثبتی دارد. یک دیجیتال مارکتر وظیفه دارد تا از میان شبکههای اجتماعی موجود بهترین، مناسبترین و پربازدهترین رسانهها را برای فعالیت کسبوکار خود انتخاب کند.
تبلیغات
بازاریابی درونگرا به این مفهوم است که مخاطب در ابتدای سفر مشتری و آشنایی با برند شما، احساس کند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مخاطب و کسب و کار با تصمیم خود مخاطب انجام شود. در واقع بازاریابی درونگرا یک استراتژی کامل برای جذب لید و تبدیل آن به مشتری است. در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که می توانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان میشود. شرکتها از سرویس ایمیل برای برقراری ارتباط با کارکنان یا مشتریان خود استفاده میکنند اما ایمیلها پتانسیل بیشتری دارند و میتوانند در بازاریابی نیز موثر باشند.
مشاوره توسعه کسب و کار اینترنتی
هدف از این نوع بازاریابی جذب و نگهداری مشتریان احتمالی است نه به این صورت که آنان را مجبور به خرید محصول یا خدمات خود کنیم بلکه صرفاً به آنها کمک کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و چه بسا ما در میان گزینههای آنها سی یو وب قرار بگیریم. گیمیفیکیشنها همان تبلیغاتی هستند که در میان بازیهای موبایلی به شما نشان داده میشوند و شما در ازای دیدن یا کلیک بر روی آنها میتوانید سکه بازی هدیه بگیرید، این روش از تبلیغات هم جزو روشهای نوین و خوشبازده محسوب میگردد. به این نکته توجه کنید که محتوای هر شبکهاجتماعی با هر شبکهاجتماعی دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ادبیات محتوای فیسبوک، با ادبیات محتوای لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است.
- طبعا زمانی که میخواهید از بازاریابی محتوایی در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، بسترهای انتشار دیجیتال و دیتای دیجیتال را به کار خواهید گرفت.
- حال که بهطور کلی دریافتید دیجیتال مارکتینگ چیست، به بررسی لزوم استفاده از آن میپردازیم.
- حتی اگر یک متخصص حرفهای در این زمینه نیستید، باز هم میتوانید با استمرار فعالیت و تجربه جایگاه خود را در این حوزه پیدا کنید.
- تجربه دیجیتال مارکترهای موفق نشان داده است که ایمیل مارکتینگ یک شیوه بیدردسر و مناسب برای حفظ ارتباط با مخاطب است.
در برنامههای افیلیت مارکتینگ ، اهداف و شاخصهایی برای سنجش میزان نتیجهبخش بودن تبلیغات در نظر گرفته میشود. این شاخصها میتواند کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات، خریداری محصول یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر باشد. اگر تبلیغ در آن سایت نتیجه بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا با روشهای دیگر به صاحب سایت مبلغی پرداخت میشود.
چه کسبوکارهایی از دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنند؟
مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید. با ورود موبایل به دنیای روزمره مردم، استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسبوکارها دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. کسبوکارهای محلی و کوچک، میتوانند بودجه محدود خود را فقط برای کسانی که در محدوده جغرافیایی آنها حضور دارند خرج کنند و برندهای بزرگ میتوانند با داشتن اطلاعات جغرافیایی، مشتری بالقوه هر شعبه خود در هر محلهای از شهرها را به درستی بیابند. تبلیغات عملکردی به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که در آنها تبلیغادهندگان تنها به ازای انجام فعالیت خاصی، به شبکههای تبلیغاتی هزینه پرداخت خواهند کرد. روشی که در آن نظارت بر روند پیاده سازی تبلیغات و بهینهسازی کانالهای تبلیغاتی راحتتر است، ریسک پایینتری دارد و بازگشت سرمایه در آن قطعیتر از تبلیغات سنتی است.