رئیس BMW می گوید خودروهای هیدروژنی روند بعدی خواهند بود
استفاده بیشتر از سلولهای سوختی برای خودروهای BMW میتواند به کاهش نیاز آن به مواد خام مانند لیتیوم و کبالت کمک کند. سیستم پیل سوختی هیدروژنی آن از آلومینیوم، فولاد و پلاتین استفاده می کند که همگی قابل بازیافت هستند.
این دستگاه دارای دو م،ن ساخته شده از پ،تیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) است که تا 6 کیلوگرم هیدروژن را با فشار زیر 700 بار ذخیره می کند، یک سلول سوختی که 125 کیلووات تولید می کند، یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری.
سیستم FCEV BMW برای اولین بار در سال 2020 با کانسپت iX5 رونمایی شد.
با این حال، قصد دارد تا سال 2030، 50 درصد از فروش در سراسر گروه BMW، که شامل BMW و رو،رویس است، خودروهای الکتریکی باشد.
گریت وال موتور سال گذشته اعلام کرد 3 میلیارد ین (626 میلیون دلار استرالیا) در طول سه سال در تحقیق و توسعه برای وسایل نقلیه هیدروژنی سرمایه گذاری خواهد کرد و تا سال 2025 به سه نفر برتر در بازار جه، هیدروژن خواهد رسید.
آقای زیپس در پاسخ به انتقادات رایج در مورد نبود زیرساخت سوختگیری هیدروژنی، گفت که راهحل سادهای وجود دارد.
طرح توسعه 2035 ،ت چین که در اوایل سال جاری اعلام شد، با هدف قرار دادن 50000 FCEV در جاده های چین تا سال 2025 با اعطای یارانه به خودروسازان، تحریک شده است.
هوندا یک نسخه FCEV از Clarity خود را ارائه کرد اما این کار متوقف شده است و خودروساز ژاپنی هنوز برنامه ای برای جایگزینی آن اعلام نکرده است.
“برای مشتریان، برای صنعت، برای اشتغال، برای آب و هوا، از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید، این مسیر خطرناکی است.”
BMW همچنان یکی از برندهایی است که بیشتر به فناوری سلول سوختی هیدروژنی متعهد است، چیزی که شرکت هایی مانند تسلا و فول، واگن از آن انتقاد کرده اند.
بیامو میگوید مجموع توان ،وجی سیستم 275 کیلووات است.
ب ام و نه تنها FCEV ها را عرضه می کند، بلکه رو، رویس نیز ممکن است.
لندرور نمونه اولیه Defender FCEV را توسعه داده است، در حالی که اینئوس گفته است که نسخه FCEV از Gre،ier خود را خواهد ساخت.
این در تضاد با سایر برندهای لو، مانند آلفارومئو، کادیلاک، جگوار، مازراتی و ولوو است، در حالی که حتی مرسدس بنز و آئودی تاریخهای پای، ستارهدار را اعلام کردهاند – اولی در سال 2030 «در جایی که شرایط بازار اجازه میدهد»، دومی 2033 به استثنای چین. .
هنگامی که مقیاس پذیرتر باشد، هیدروژن هیجان انگیزترین چیز برای رانندگی خواهد بود.
قبل از iX5، BMW تعداد محدودی سدان هیدروژن 7 را در اواسط دهه 2000 ساخت. به جای پیل های سوختی، اینها به موتورهای V12 مجهز شدند که از هیدروژن به ،وان سوخت استفاده می ،د.
ب ام و چندین خودروی باتری دار را معرفی کرده است که در کنار طیف وسیعی از مدل های بنزینی، دیزلی و هیب، پلاگین فروخته می شود.
مزایای ذاتی FCEV ها نیز وجود دارد، مانند زمان شارژ/پر ، بسیار سریعتر نسبت به BEV ها – بی ام و می گوید سه تا چهار دقیقه برای پر شدن کامل، حتی در شرایط یخبندان – و آلایندگی صفر، و تنها بخار آب از اگزوز خارج می شود.
الیور زیپس، رئیس بیامو میگوید که خودروهای الکتریکی با سلول سوختی هیدروژنی به زودی به ،وان جایگزین من،ی برای خودروهای الکتریکی با باتری شناخته خواهند شد.
ب ام و نه تنها همچنان به FCEV ها متعهد است، بلکه به طور مشخص از اعلام تاریخ پایان فروش خودروهای موتور احتراقی نیز اجتناب کرده است.
هیدروژن 7
BMW یکی از معدود خودروساز، است که هنوز به طور فعال در خودروهای الکتریکی با سلول سوختی هیدروژنی سرمایه گذاری می کند و به زودی iX5 FCEV را وارد تولید در مقیاس کوچک خواهد کرد.
هیوندای و تویوتا با ن،و و میرای خود که به ترتیب در بازارهای مختلف در سراسر جهان از جمله استرالیا عرضه می شوند، مسلماً پیشروان در این زمینه هستند. بی ام و سلول هایی را از تویوتا تامین کرده است.
هیوندای ن،و
تویوتا میرای
این خودروساز آلم، معتقد است که این پیشرانه برای مشتری، من، است که «به زیرساخت های شارژ الکتریکی دسترسی ندارند، اغلب مسافت های طول، را طی می کنند یا تمایل به انعطاف پذیری بالایی دارند».
“شما می تو،د استدلال کنید، خوب شما همچنین به زیرساخت هیدروژن دسترسی ندارید، اما انجام این کار بسیار ساده است…”
بلومبرگ طبق گزارشها، کمتر از 100 دستگاه BMW iX5 از پایان سال جاری به «شریکهای منتخب» در اروپا، ایالات متحده و آسیا تحویل داده میشود.
آقای زیپس گفت: «در بریت،ا در مورد سال 2030 یا در بریت،ا و در اروپا در سال 2035، تنها یک پیشرانه وجود دارد، این یک چیز خطرناک است.
وجود خواهد داشت [soon] آقای زیپس گفت: بازارهایی باشید که باید بدون آلایندگی رانندگی کنید، اما به زیرساخت های شارژ عمومی دسترسی ندارید.
باتری های پیل سوختی: چرا که نه؟ تورستن مو، اوتووس، مدیرعامل رو،رویس گفت: من این موضوع را رد نمی کنم. بلومبرگ.
این باور در گروه وجود دارد که شاید این آینده بلندمدت باشد.
او گفت: «بعد از خودروی برقی که حدود 10 سال است ادامه دارد و به سرعت در حال افزایش است، روند بعدی هیدروژن خواهد بود. بلومبرگ.