بردن آن به سطح بعدی یک سیستم رانندگی ایستاده جدید است که فورد در حال توسعه است. برای همین یک پتنت ثبت شده است. مشخص نیست که فورد به زودی یا اینکه حتی قصد دارد این سیستم رانندگی جدید را در مقیاس تجاری عرضه کند یا خیر. بر اساس برداشت های اولیه، به نظر می رسد که می تواند به ،وان یک ویژگی اختیاری ارائه شود.

سیستم رانندگی ایستاده فورد – چگونه کار می کند؟
خودروهای امروزی به طیف گسترده ای از ویژگی های پیشرفته از جمله عملکردهای از راه دور و ADAS مجهز هستند. این امر آشکار می کند که صنعت خودرو به طور فعال ارتقاء فناوری را در هر کجا که ممکن است به کار گرفته است.

چیزی که اکنون یک ایده رادیکال به نظر می رسد، پتانسیل آن را دارد که در آینده رایج تر شود
سیستم رانندگی در حالت ایستاده فورد را می توان با وسایل نقلیه تاپلس مانند برونکو استفاده کرد. این می تواند به ویژه در مسیرهای خارج از جاده مفید باشد. ممکن است موقعیتهای زیادی پیش بیاید که راننده مجبور باشد برای مشاهده بهتر زمین، موانع، و غیره بایستد. خطرات ایمنی نیز دارد.
به نظر می رسد سیستم رانندگی ایستاده فورد راه حل من،ی باشد. این پتنت وجود کنترلهای لمسی خازنی را نشان میدهد که روی هدر شیشه جلو نصب شدهاند. با استفاده از این کنترل ها، راننده می تواند به صورت ایستاده سوار خودرو شود. کاربران می توانند عملکردهای اساسی مانند دریچه گاز، ترمز و فرمان را کنترل کنند.

فورد از دوربین ها، حسگرهای لمسی و سنسورهای اولتراسونیک با سیستم رانندگی ایستاده برای اطمینان از ایمنی کاربران استفاده خواهد کرد. هنگامی که کنترل های ثانویه فعال هستند، ترمز، شتاب و سرعت به طور خودکار تنظیم می شوند. این امر برای اطمینان از تجربه و ایمنی کاربران در هنگام رانندگی ایستاده بسیار مهم است. محدودیت های زمین نیز وجود خواهد داشت. به ،وان مثال، سیستم رانندگی ایستاده فورد برای مذاکره در یک صعود تند من، نخواهد بود.
سیستم رانندگی ایستاده فورد ضمن افزودن قابلیت، میتواند برای کاربران سرگرمکننده باشد. رانندگی در حالت ایستاده، منظره 360 درجه بدون مانع از محیط را فراهم می کند. هنگام نشستن در کابین خلبان چنین مناظر پانورامایی امکان پذیر نخواهد بود.
در حالی که یک پتنت ثبت شده است، تضمینی برای راه اندازی سیستم رانندگی ایستاده نیست. توسعه این فناوری آسانتر خواهد بود، اما این سیستم ممکن است در آزمایشهای واقعی خارج از جاده با مشکلات عملی مواجه شود. محدودیت های سیستم می تواند مانع از تبدیل آن به جریان اصلی شود. اگر فورد آن را راهاندازی کند، سیستم رانندگی ایستاده را میتوان با نسخههای بعدی مدلهای رپتور و وایلدتراک ارائه کرد. امکان دیگر کامیون هایی با سانروف من، است.
منبع: https://www.rushlane.com/driving-an-suv-while-standing-ford-working-on-making-it-possible-12473695.html
یکی دیگر از جنبه های جالب این است که سیستم رانندگی ایستاده به طور خودکار بر اساس موقعیت راننده در داخل کابین فعال می شود. از حسگرها برای تشخیص اینکه راننده کاملاً نشسته، نیمه نشسته یا ایستاده است استفاده می شود. به محض اینکه سیستم وضعیت نیمه نشسته یا ایستاده را تشخیص دهد، کنترل های ثانویه روی هدر شیشه جلو به طور خودکار فعال می شوند. این یک انتقال یکپارچه و سریع از سیستم های رانندگی اولیه به کنترل های ثانویه را تضمین می کند.