در زمینه به روز رس، سافاری و هریر، تاتا موتورز احتمالاً بر روی معرفی ویژگی های بیشتر برای این شاسی بلندها تمرکز خواهد کرد. مواردی مانند صفحه نمایش لمسی بزرگتر، دوربین 360 درجه و ویژگی های ADAS می توانند نتایج بهتری را در مقایسه با اضافه ، گزینه بنزینی ارائه دهند. مورد دوم برای افرادی که به دنبال نسخه مقرون به صرفه Safari و Harrier هستند، مطلوب خواهد بود.
روی خودروهای برقی تمرکز کنید
دادههای فروش به خودی خود صحبت میکنند، زیرا هریر در حال حاضر دومین خودروی پرفروش در بخش SUV/UV سایز متوسط است. پرفروش ترین ماهیندرا XUV700 است، اما ،یب فروش هریر + سافاری هنوز بسیار نزدیک است. و محبوبیت XUV700 را نمی توان صرفاً به این واقعیت نسبت داد که گزینه های موتور دیزلی و بنزینی را ارائه می دهد. XUV700 با طیف گستردهای از بهترین ویژگیهای ک، و بخش اول خود از جمله ADAS و همچنین رتبهبندی ایمنی 5 ستاره جه، NCAP به شهرت رسید.

تاتا موتورز برای اینکه خود را برای آینده آماده کند، تمرکز خود را بر بخش خودروهای برقی افزایش داده است. در حالی که Nexon EV در حال حاضر پرفروش است، این شرکت خودروی Tiago EV را تا چند روز دیگر عرضه خواهد کرد. تیاگو EV قرار است به مقرون به صرفه ترین خودروی الکتریکی در کشور تبدیل شود که قیمتی بین 9 تا 13 میلیون روپیه دارد. انتظار می رود که از همان پلتفرم Tigor EV استفاده کند. انتظار می رود برد حدود 300 کیلومتر باشد.
بعداً، تاتا موتورز سبد خودروهای برقی خود را به کوپههای SUV الکتریکی Curvv گسترش خواهد داد. انتظار می رود تاتا Curvv یک محصول درجه یک، برد 500 کیلومتری را ارائه دهد. حدود 2 سال طول می کشد تا Curvv EV به مرحله تولید برسد. Curvv بالاتر از Nexon EV قرار می گیرد و از یک پلت فرم کاملاً جدید استفاده می کند. به احتمال زیاد Curvv نسخه های بنزینی و دیزلی نیز خواهد داشت.
راجان آمبا، معاون فروش، بازاریابی و خدمات مشتری تاتا موتورز گفت که معرفی سافاری و هریر با موتور بنزینی در حال حاضر اولویتی برای این شرکت نیست. وی خاطرنشان کرد که موتور دیزلی قابلیت رانندگی خوبی دارد و انتظاراتی را که کاربران از یک SUV دارند برآورده می کند. از آنجایی که سافاری و هریر در حال حاضر بسیار محبوب هستند، این شرکت ممکن است نیازی به معرفی نسخه های بنزینی این شاسی بلندها نداشته باشد.
از دیدگاه مصرف کنندگان، یکی از مزایای کلیدی راه اندازی سافاری بنزینی، هریر کاهش قیمت اولیه خواهد بود.

با این حال، تاتا موتورز نسخههای جت Harrier، Safari و Nexon را با تمرکز بر تغییرات ظاهری، بهبود تجربه داخل کابین و برخی ارتقاء ایمنی عرضه کرد. حتی در آن زمان، احساس می شد که Safari و Harrier هنوز هم می توانند گزینه بنزینی را دریافت کنند، احتمالاً در به روز رس، بعدی. اما اکنون، یکی از مقامات کلیدی فاش کرده است که تاتا موتورز چندان تمایلی به عرضه انواع بنزینی برای سافاری و هریر ندارد.
سافاری بنزینی، راه اندازی هریر بعید است
با توجه به اینکه ا،ر رقبا گزینه های پیشرانه دیزلی و بنزینی را ارائه می دهند، این تصور عمومی وجود دارد که تاتا موتورز ممکن است مجبور شود گزینه بنزینی را برای سافاری و هریر عرضه کند. ماه گذشته در ماه آگوست، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه Safari و Harrier یک موتور بنزینی را به همراه سایر به روز رس، ها دریافت خواهند کرد، شایع بود.
منبع: https://www.rushlane.com/tata-safari-harrier-petrol-launch-unlikely-official-12449933.html
فراتر از Curvv، عصر جدیدی به شکل محدوده الکتریکی متولد شده تاتا آغاز خواهد شد. این خودروهای برقی جدید بر اساس خودروی الکتریکی مفهومی آوینیا ساخته خواهند شد که اوایل سال جاری در ماه آوریل رونمایی شد. انتظار می رود که نسخه تولیدی آن در اوایل سال 2025 عرضه شود.