در واقع، این “نتیجه پیشنهادی” در دستور کار جلسه است، با توجه به اینکه CPUC این تغییرات پیشنهادی “پیش بینی نمی شود که منجر به خطرات ایمنی قابل توجهی شود”.
بر اساس مجوز فعلی کروز، تنها میتواند خدمات روباتا،ی پولی را از ساعت 10 شب تا 6 صبح در مناطق محدود ارائه دهد، در حالی که مجوز Waymo مست،م حضور راننده ایمنی انس، است. هر دو شرکت مجاز به ارائه خدمات رایگان و بدون راننده هستند.
فعالان در اعتراض به گسترش روباتا،ی در سانفرانسیسکو تنها نیستند.
،نان سانفرانسیسکو به روشی بسیار ساده به گسترش رباتا،یهای Cruise و Waymo در شهر خود اعتراض میکنند.
کروز در بی،های که توسط کروز منتشر شد، گفت: «نه تنها این درک از نحوه عملکرد AVها نادرست است، بلکه ،ابکاری است و رفتارهای ناامن و بیاحترامی را در جادههای ما تشویق میکند». TechCrunch.
“اینها شامل حوادثی می شود که در آن یک Cruise AV مانع از حرکت خودروی آتش نش، در حال حرکت به سمت شرایط اضطراری، عبور از شیلنگ آتش نش، یا ورود نامن، به صحنه اضطراری می شود.”
در خلاصه CPUC از اعتراضات مطرح شده توسط San آمده است: “سانفرانسیسکو نگر، خود را در مورد گسترش خدمات تجاری در ساعات اوج روز ابراز می کند، زیرا توقف ها و تاخیرها احتمالاً بر مسافران بیشتری هم در خط(های) حمل و نقل آسیب دیده و هم در سراسر سیستم تأثیر می گذارد.” اداره حمل و نقل شهری فرانسیسکو (SFMTA)، اداره حمل و نقل شهرستان SF (SFCTA) و دفتر شهرداری معلولان.
“ما مجریان قانون را از هرگونه تداخل ناخواسته یا ناایمن وسایل نقلیه خود در جاده های عمومی مطلع خواهیم کرد.”
همانطور که در ویدیوهای TikTok و Twitter مشاهده میشود، هفته م،وط شامل فعالان به اصطلاح خیابانهای ایمن میشود که یک م،وط ترافیکی را روی کاپوت خودروهای خودران که مسافران را جابهجا نمیکنند، قرار میدهند.
این اعتراض پیش از جلسه رای گیری کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا در 13 ژوئیه انجام می شود، جایی که انتظار می رود این نهاد به اجازه گسترش کروز و Waymo در شهر رای دهد.
علاوه بر این، سانفرانسیسکو توقفهای برنامهریزی نشده و مانورهای ناایمن توسط هواپیماهای کروز را توصیف میکند که بر پاسخدهندگان اضطراری تأثیر گذاشته است.
با این حال، برخی از تصاویر و ویدئوهای خودروهای م،وطی نشان می دهد که آنها در وسط خیابان متوقف شده اند – دقیقاً یکی از شکایات فعالان در مورد این خودروها.
در یکی از ویدیوهای TikTok که از هفته م،وط حمایت می کند، فعال Safe Street Rebel با گسترش Waymo و Cruise مخالفت می کند زیرا آنها «[partner] با پلیس برای ثبت نام همه افراد در تمام مدت بدون رضایت» و «فقط برای این وجود دارد که شرکتهای خودروسازی سود محور بر مسلط باقی بمانند و کار ترانزیت را دشوارتر کنند».
این فعالان به دلایل متعددی به این گسترش اعتراض میکنند، از جمله حوادثی که وسایل نقلیه خودران مسدود میکنند حملونقل عمومی، تداخل با خدمات اضطراری و حتی کشتن یک سگ را به خوبی منتشر میکنند.
این تغییر به این شرکتها اجازه میدهد تا کرایههای سواری رباتا،ی کاملاً مستقل در سراسر شهر را در ۲۴ ساعت شبانهروز دریافت کنند.
طبیعتاً گروههای تا،یر، مانند اتحاد کارگران تا،ی سانفرانسیسکو و اتحاد برای کارگران مستقل نیز به گسترش روباتا،ی اعتراض کردهاند.