مشاهده یک برند بزرگ اروپایی که ایمنی تصادف را برای کشورهای آمریکای لاتین نادیده می گیرد، نگران کننده است. این وسیله نقلیه در تستهای تصادف لاتین NCAP در بین پایینترین امتیازها قرار گرفت و عملکرد کلی Stellantis را با خودروهای خود در بازار آمریکای لاتین در بخش ایمنی روشن میکند.
تست تصادف سیتروئن C3 0 ستاره ،ب کرد
ما به ،وان مصرف کنندگان آمریکای لاتین قویاً از Stellantis می خواهیم که تولید خودروهایی را که هم برای سرنشینان آنها و هم برای سایر کاربران جاده خطرناک است، متوقف کند. بر،بگذاری ایمنی خودرو، از جمله رتبهبندی ستاره لاتین NCAP، ابزاری کلیدی برای داشتن خودروهای ایمنتر در منطقه است. ما همچنین از ،تهای هر کشور میخواهیم که این ابزار را در اسرع وقت به نفع مردم و اقتصاد وارد کنند.»
در مورد نتایج، تست تصادف سیتروئن C3 در NCAP لاتین 0 ستاره ،ب کرده است. این رتبه بندی تست نقطه اوج ایمنی سرنشین بزرگسال، ایمنی سرنشین کودک، ایمنی عابر پیاده و سیستم های کمک ایمنی است. سیتروئن C3 برزیلی 12.21 امتیاز در ایمنی سرنشینان بزرگسال به دست آورد که 31 درصد از امتیاز کل را تشکیل می دهد.
ایمنی سرنشینان کودک 5.93 امتیاز بود که 12 درصد از کل امتیاز را تشکیل می دهد. بخش سیستم های ایمنی عابر پیاده با 23.88 امتیاز بالاترین امتیاز را با 50 درصد ،ب کرد. و سیستم های کمک ایمنی 35 درصد را به دست آوردند که 15 امتیاز را به خود اختصاص می دهد.
کجا کمبود دارد؟
Stephan Brodziak، رئیس NCAP لاتین گفت: شرم آور است که Stellantis، که می داند چگونه خودروهای ایمن تر با قیمت های مقرون به صرفه توسعه دهد، خودرویی با ایمنی ضعیفی مانند سیتروئن C3 طراحی کرده است. خودرویی با این ماهیت نشاندهنده توهین به سلامت و یکپارچگی آمریکاییهای لاتین است که در هنگام تصادف یا تصادف به همان اندازه ،نان کشورهایی آسیبپذیر هستند که Stellantis هرگز جرات نمیکند خودرویی با این ایمنی پایین بفروشد.
سیتروئن C3 یکی از مقرون به صرفه ترین مدل ها در مجموعه این شرکت فرانسوی هم در اینجا و هم در خارج از کشور است. این خودرو در بازارهای هند و آمریکای لاتین به فروش می رسد، در حالی که یک C3 کاملاً متفاوت برای بازارهای اروپا و بریت،ا وجود دارد. سیتروئن C3 ساخت برزیل در ارزیابیهای اخیر NCAP لاتین 0 ستاره ،ب کرده است.
سیتروئن فاش نکرده است که آیا این شاسی با مدل های هندی و برزیلی ی،ان است یا خیر، اما هر دوی آنها دارای کد CC21 و پلت فرم CMP هستند. آزمایشهای آتی GNCAP یا Bharat NCAP باید نتایج آزمایش تصادف سیتروئن C3 هند را نشان دهند.
ارزیابی اخیر لاتین NCAP تست تصادف سیتروئن C3 را با 0 ستاره نشان می دهد
گفت: سیتروئن C3 دارای 2 ایربگ برای سرنشینان جلو و کمربندهای ایمنی محدود کننده بار بود، اما فاقد پیش کشنده بود. یادآورهای کمربند ایمنی به همراه ESC استاندارد هستند. لاتین NCAP پوسته بدنه را در برخورد از جلو ناپایدار اعلام کرد. هنجارهای R32 برای حفاظت از ضربه شلاقی و هنجارهای سازمان ملل متحد R32 برای ا،امات ساختار ضربه عقب را رعایت نکرد.
اخیراً، جیپ رنگید، خودروی دیگر شرکت Stellantis در تست NCAP لاتین موفق به ،ب 1 ستاره شد و در مقابل، فول، واگن تایگون که در بازه زم، مشابهی آزمایش شد، 5 ستاره کامل را ،ب کرد. گفت: سیتروئن C3 ساخت برزیل است. C3 و C3 Aircross مخصوص هند به نظر مشابه برزیل هستند، اما تغییرات مک،کی کمی وجود دارد.