اشتباه عمدی NCAP جه، در مورد رتبه بندی ایمنی 5 ستاره Scorpio N باید برجسته شود زیرا به وضوح نشان می دهد که چگونه این رتبه بندی های ایمنی در یک زمین بازی انجام نمی شود. در حالی که تست تصادف خودروهای دیگر بر روی مدلهای پایه با ویژگیهای ایمنی استاندارد انجام میشود، GNCAP تصمیم گرفت یک Scorpio N بارگذاری شده با ESP اختیاری و کیسههای هوای پردهای جانبی را برای اعطای امتیاز 5 ستاره آزمایش کند. بله، Scorpio N که توسط Global NCAP تست تصادف شد، مدل پایه نبود.
مدل پایه Scorpio N به دلیل حذف فاحش ESP امتیاز کمتری در ارزیابی ایمنی ،ب میکرد و مطمئن نیستیم که تست برخورد جانبی را بدون کیسههای هوای پردهای پشت سر گذاشته باشد. امتیاز 3 ستاره یک امکان واقعی برای Scorpio N پایه است، اما در هر صورت، حدا،ر امتیازی که میتوانست بدون ESP و کیسه هوای جانبی به دست آورد، امتیاز 4 ستاره است.

NCAP جه، آزمایش خودروها را طبق پروتکل های ایمنی جدید آغاز کرده است. اولین ،، که تحت پروتکل جدید آزمایش شدند فول، واگن تایگون و اشکودا کوشاک بودند که پلتفرم و تج،ات ی،، دارند. هر دو Taigun و Kushaq رتبه 5 ستاره را در پارامترهای ایمنی بزرگسالان و کودکان دریافت ،د. آنها در حال حاضر بالاترین امتیاز را در اینجا از نظر ایمنی دارند، همانطور که توسط پروتکل های آزمایشی جدید Global NCAP تعریف شده است.
آزمایش مجدد خودروهایی با رتبه پایین سوالاتی را در مورد Global NCAP ایجاد می کند، به خصوص زم، که چندین خودرو محبوب دیگر هرگز آزمایش نشده اند.

خوب است اگر Global NCAP بتواند توضیح دهد که چرا برخی از خودروها هرگز آزمایش نشده اند. بدتر اگر این کار به قیمت آزمایش مجدد خودروهای آزمایش شده انجام شود. و در حال حاضر روند انتخاب نوع خودروی مورد آزمایش شفاف یا سازگار به نظر نمی رسد. اگر GNCAP قصد دارد به تعهد خود برای ایمنتر ، خودروها برای هند احترام بگذارد، کمپین آزمایشی آن باید شامل ،یبی بیطرفانه از محصولاتی باشد که هر بخش از بازار را نشان میدهد.
هدف گرفتن ستاره ها
مصرف کنندگان آنقدر باهوش هستند که بدانند کدام خودروها دارای رتبه های ایمنی بالا و پایین هستند. رتبهبندیهای تست تصادف NCAP جه، در دسترس عموم است و تفسیر آن بسیار آسان است. نیاز به تجلیل از برندهای خاص و تحقیر دیگران به سادگی ناشی نمی شود، به ویژه از سازمان مستقلی مانند Global NCAP. در حال حاضر، نتایج آزمایش G-NCAP به سرعت در حال تبدیل شدن به علوفه برای مواد بازاریابی است، چه شرکت تایید شده باشد یا نه.
منبع: https://www.rushlane.com/global-ncap-safety-ratings-s،uldnt-be-reduced-to-sir-boastalot-12455525.html
GNCAP انتخاب خود برای آزمایش Scorpio N رده بالا را با گفتن چیزی بسیار مبهم در مورد میزان نصب ESP و کیسه هوای جانبی روی خودروی تولید شده توجیه کرد، اما از تعیین کمیت آن برحسب درصد خودروهای Scorpio N با این ویژگیها کوتاه آمد. تخته نسخه های رده بالای کیا سلتوس فروش خوبی دارند و با این حال نسخه پایه آزمایش شده و امتیاز 3 ستاره دریافت کرده است.
درست است که GNCAP چندین محصول ماهیندرا و تاتا را آزمایش کرده است. خودروهایی مانند XUV700، XUV300، Thar، Scorpio N، Nexon، Punch، Altroz، Tiago و Tigor مورد آزمایش قرار گرفته و رتبه های برتر را دریافت کرده اند. با این حال، طرف دیگر ماجرا این است که خودروهای محبوبی مانند هریر، سافاری و بو،و هرگز آزمایش نشده اند. مطمئناً مصرف کنندگان مشتاق هستند. چه ،ی واقعاً در مورد خودروهایی که آزمایش نمی شوند نظر دارد، زیرا آزمایش مجدد اخیر مدل های قبلاً با امتیاز پایین نشان می دهد که برخی از آنها این امتیاز را ندارند که بگویند کدام خودروها باید آزمایش شوند. البته تمامی خودروها در نهایت طبق پروتکل های جدید مجددا تست خواهند شد. اما سوال اینجاست که چرا خودروهایی که هرگز تست نشده اند را نادیده بگیریم؟ در مورد Maruti، Global NCAP میتوانست گراند ویتارا را که جدیدترین خودروی آنها است، به جای آزمایش خودروهای Maruti که قبلاً به ایمنی ضعیف شناخته شده بودند، آزمایش کند.
یکنواختی در انتخاب انواع
آنچه حتی شگفتانگیزتر است، انتخاب کلماتی است که توسط مقامات ارشد Global NCAP استفاده میشود. به نظر می رسد این اظهارات تبلیغاتی باشد، که از یک سازمان ظاهرا مستقل مانند Global NCAP انتظار نمی رود. در حالی که تشویق بازیگران برتر اشکالی ندارد، استفاده از کلماتی مانند “ناامیدکننده” شخصی به نظر می رسد و مستقیماً یک برند خاص را هدف قرار می دهد. هدف نهایی بهبود ایمنی برای کاربران خودرو است، جایی که همه ذینفعان باید تمرکز کنند.
اکنون چهار خودروی جدید تحت پروتکلهای جدید Scorpio N، Maruti S-Presso، Swift و Ignis آزمایش شدهاند. در حالی که Scorpio N و Ignis جدید در لیست هستند، Swift و S-Presso قبلاً آزمایش شده بودند. S-Presso فقط دو سال پیش آزمایش شد، در حالی که سوئیفت در سال 2018 آزمایش شد. اینجاست که شک و تردیدها ظاهر می شود، زیرا هیچ منطقی برای آزمایش مجدد خودروها وجود ندارد، در حالی که خودروهای پرفروش زیادی وجود دارد که هرگز آزمایش نشده اند.
— GlobalNCAP (@GlobalNCAP) 12 دسامبر 2022
در حالی که رتبه بندی ایمنی تست تصادف NCAP برای خودروهای فروخته شده در هند اکنون نکات کلیدی برای بحث است، ال،ای فعلی این هدف را زیر سوال می برند. و اظهارات اخیر مقامات Global NCAP نیز به رفع این تردیدها کمک نمی کند.
#Safer CarsForIndia توسط GlobalNCAP در سال 2014 با هدف ترویج وسایل نقلیه ایمن تر در کشور راه اندازی شد. تا به امروز GlobalNCAP شصت ارزیابی ایمنی را تکمیل کرده است که به ،وان یک کاتالیزور مهم در بهبود ایمنی خودروهای هندی عمل کرده است. pic.twitter.com/JoUUYbKYG0
با در نظر گرفتن تعداد بالای تلفات گزارش شده در هر سال، نیاز به ایمنی کلی در جاده های ما بسیار مهم است. و نه، هیچ آزمایش یا پروتکلی وجود ندارد که ما را به وضوح در مورد توقف تلفات ناشی از خودروهای ایمن تر راهنمایی کند. در اینجا نگاهی به اخیر است تصادفات جاده ای بر اساس نوع برخورد و نوع وسیله نقلیه برخوردی فهرست شده است.