رسمی است: ممنوعیت موتورهای احتراقی اتحادیه اروپا به مسیر خود بازگشت

هیچ شکی در جهت گیری صنعت خودرو به ،وان یک کل وجود ندارد. ابا بوش، وزیر انرژی سوئد در اظهارات گزارش شده توسط وزیر انرژی سوئد، گفت: آنطور که من آن را می بینم، سوئد اکنون مزیت رقابتی خود را تقویت می کند، در حالی که آلمان ممکن است زمان بیشتری ب،د تا عقب بماند. بلومبرگ.

بیشتر: موتورهای احتراقی به لطف آلمان در سال 2035 زندگی می کنند
بیشتر: اروپا جزئیات ممنوعیت بنزین/دیزل از سال 2035، با معافیت سوپراسپرت های کم حجم




منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/its-official-eu-combustion-engine-ban-back-on-track

گریت مار،، مدیرعامل گروه ایویکو، سوخت الکترونیکی را به دلیل هزینه آن «شامپاین پیشرانه» نامید و تاکید کرد که سوختی برای استفاده گسترده در آینده نیست.

  • رسمی است: ممنوعیت موتورهای احتراقی اتحادیه اروپا به مسیر خود بازگشت

مقررات CO2 که در بسته “Fit for 55” گنجانده شده است، همه خودروهای جدید فروخته شده را م،م می کند که از سال 2035 انتشار CO2 صفر و از سال 2030 55٪ کمتر از سال 2021 انتشار CO2 داشته باشند.

تایید و اعلام نهایی پس از نشست وزرای انرژی و حمل و نقل روز سه شنبه در برو،ل صادر شد.

این نهاد قرار است یک “قانون تفویض شده” ایجاد کند که معافیت سوخت الکترونیکی را به تفصیل شرح دهد و تا پایان سال جاری توسط اعضای پارلمان اروپا تصویب شود.

  • رسمی است: ممنوعیت موتورهای احتراقی اتحادیه اروپا به مسیر خود بازگشت

کمیسیون توانست با فولکر ویزینگ وزیر حمل و نقل آلمان در مورد یک توافق جانبی به تفاهم برسد که نوید تصویب قو،ن بیشتر در مورد فروش جدید خودروهایی را می دهد که پس از سال 2035 با سوخت های الکترونیکی بدون کربن کار می کنند.

سایر کشورهای عضو اروپایی مخالفت خود را با مقاومت آلمان ابراز کرده اند، ترزا ریبرا، وزیر انتقال زیست محیطی اسپ،ا، گفت: «به ،وان یک اصل، ما این رویکرد را دوست نداریم. ما فکر می کنیم این عادلانه نیست.»

این به چند هفته تاخیر و بحث ناشی از مخالفت لحظه آ،ی آلمان پایان می دهد.

با این حال، تصویب قانون برجسته برای پایان دادن به فروش خودروهای جدید منتشر کننده CO2 در سال 2035 با مخالفت چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا مواجه شد.

لهستان به این قانون رای منفی داد و ایتالیا، بلغارستان و روم، رای ممتنع دادند.

این اتحادیه اروپا به‌،وان بخشی از قرارداد سبز جاه‌طلبانه خود، رسماً ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراقی جدید را از سال 2035 اعلام کرده است.

آقای مار، گفت: “اگر شما یک فراری دارید یا اگر یک بار در آ، هفته با پورشه توربو خود رانندگی می کنید، برای شما مهم نیست که یک لیتر آن 5 یورو است یا 8 یورو، اما این سوخت برای آینده نیست.”

در حالی که معافیت سوخت الکترونیکی ممکن است به برخی از تولیدکنندگان رده بالا اجازه دهد تا این فناوری را اتخاذ کنند، سایر کشورهای عضو اطمینان دارند که خودروهای الکتریکی (EVs) فناوری غالب در دهه‌های آینده خواهند بود.

این کشورها نتوانستند مخالفت کافی ایجاد کنند، بنابراین، مقررات پیشنهادی پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا به قانون تبدیل می شود.

اتحادیه اروپا در اوا، سال گذشته حمایت خود را از این ممنوعیت به دست آورده بود، اما واکنش غیرمنتظره آلمان در اوایل این ماه باعث شد که این نهاد رأی گیری پیشنهادی در 7 مارس را به تعویق بیاندازد.

در حالی که کمیسیون اروپا پذیرفته است که پس از سال 2035 یک مبنای قانونی برای سوخت های الکترونیکی ایجاد می کند، هیچ اصلاحیه ای در مقررات اولیه CO2 وجود ندارد.