رشد سریع کیا با پیشی گرفتن از هیوندای در استرالیا دنبال شد
از سوی دیگر، هاچ هچ i20 N هیوندای (553 فروش) هیچ رقیب مستقیمی با کیا ندارد، همچنین شاسیبلندهای فوقالعاده بزرگ Palisade (فروش 3164)، سدان سوناتا (415) و وانت کار Staria Load (2844 فروش) ندارند. طیف اسپورت «N» هیوندای نیز منحصر به فرد است و جایگزینی برای کیا ندارد.
تا پایان ماه سپتامبر، کیا استرالیا 60200 خودرو در مقابل 58103 دستگاه هیوندای ثبت نام کرده است.
با این حال، کیا در جابجایی افراد (6096 فروش کارناوال در مقابل 1351 استاریا)، شاسی بلندهای سبک (7036 استونیک در مقابل 5595 مکان)، شاسی بلندهای متوسط (فروش 13620 اسپورتیج در مقابل 12839 توسان) و شاسی بلندهای بزرگ (4928) و SUV های بزرگ Fe3038. .
کیا سراتو
هیوندای i30
کیا اسپورتیج
هیوندای توسان
ده سال پیش، سهم بازار کیا در استرالیا (2.6 درصد) کمتر از یک سوم سهامدار اصلی هیوندای (8.5 درصد) بود.
هر دو برند بر اساس استانداردهای کل بازار در خودروهای برقی قوی هستند و یک پله پایین تر از تسلا قرار دارند. اما YTD فروش EV 2024 هیوندای (897 Kona، 558 Ioniq 5 و 569 Ioniq) به آن برتری نسبت به خودروهای برقی کیا 691 (486 برای EV6 و 205 برای نیرو) می دهد.
کیا در ارزان ترین نقطه بازار با پیکانتو (3711) و ریو (3661) و بازار خودروهای بزرگ رو به کاهش با استینگر (فروش 1942) مسلط است.
کیا استینگر
کیا پیکانتو
هیوندای استاریا وانت
هیوندای i20N
هیوندای در بازار خودروهای کوچک (17218 فروش i30 در مقابل 10770 برای سراتو) و شاسی بلندهای کوچک (9453 ،اس در مقابل 7039 برای سلتوس) دارای حق بالیدن است.
با این حال، این برند دهه گذشته را به طور پیوسته برای کاهش این شکاف سپری کرده است، تا جایی که در سال 2022 کیا واقعاً در رقابت فروش از هیوندای جلوتر است.
این امر، کیا را در جایگاه چهارم ج، فروش قرار می دهد و میتسوبیشی را در جایگاه سوم قرار می دهد (60523 فروش) و هیوندای را به رتبه پنجم کاهش می دهد.
در حالی که خط تولید برندهای کره ای مربوطه دقیقاً منع، کننده یکدیگر نیستند، آنها در چندین بخش مهم رقابت می کنند.
این دو برند همچنین دارای نقاط قوت خاص خود نسبت به دیگری هستند.