نیلوفر آبیعرضه خودروهای لو، الکتریکی با رقیب پورشه تایکان ادامه خواهد یافت نوع 133، که پیش از رونمایی مورد انتظار در سال جاری، آزمایش جاسوسی در چین انجام شده است.
بخش فناوری لوتوس برای «تسریع نوآوری در زمینه باتری ها و مدیریت انرژی، موتورهای الکتریکی، سیستم های کنترل الکترونیکی، رانندگی هوشمند، تولید هوشمند و غیره» تشکیل شد.
پس از عرضه سدان Type 133 سگمنت E، لوتوس در سال 2025 یک SUV سگمنت D (تیپ 134) و در سال 2026 یک خودروی اسپرت (تیپ 135) را معرفی خواهد کرد.
مدل های پریمیوم به هایپرکار تمام الکتریکی Evija و Emira، آ،ین خودروی بنزینی لوتوس که در Hethel در بریت،ا تولید می شوند، خواهند پیوست.
این شرکت قبلاً برای ورود به بازار خودروهای لو، در سال 2009 برنامهریزی کرده بود، با مدیرعامل وقت دنی بهار مجموعهای از شش مدل را در سال 2010 نشان داد که پیشنمایش عرضه مدل برنامهریزی شده شرکت را نشان میداد.
این دستگاه از یک باتری 112 کیلووات ساعتی، معماری الکتریکی 800 ولت استفاده می کند و می تواند تا 350 کیلووات از شارژ DC پشتیب، کند.
لوتوس هرگز یک سدان ارائه نکرده است، مگر اینکه نسخهای از وا،هال کارلتون/اوپل امگا که به نام لوتوس کارلتون شناخته میشود را در نظر بگیرید. این خودرو همچنین یک نسخه تیون شده از فورد کورتینا را در کنار سایر قراردادهای مهندسی برای خودروسازان دیگر تولید کرد.
نسخههای قدرتمندتر سدان Type 133 میتوانند با تایکان توربو یا توربو S با عملکرد بالا رقابت کنند.
هنوز هم با تیم فعلی لوتوس در بریت،ا در زمینه توسعه کار می کند و واحد بریت،ایی مسئول مهندسی و تولید خودروهای اسپرت و هایپرکار است.
این مقدار قدرت، آن را در مقابل پورشه تایکان GTS میان رده قرار می دهد که 440 کیلووات از موتور دوگانه الکتریکی خود تولید می کند.
همچنین قصد دارد حجم تولید سالانه خود را به 100000 دستگاه در سال 2028 افزایش دهد که 90000 دستگاه از آن از خانواده جدید خودروهای Premium تشکیل شده است. در سال 2021 1500 دستگاه خودرو تولید کرد.
ع، های داخلی نیز سقف شیشه ای پانوراما و طرح داشبورد مشابه کراس اوور Eletre را نشان می دهد که از یک صفحه نمایش مرکزی 15.1 اینچی OLED با سیستم عامل Lotus Hyper OS استفاده می کند.
یکی از اینها یک سدان به نام Eterne بود، اما با نشان دادن در بهار با بقیه بخار شد.