این شرکت در اوایل سال جاری یک سوم رنو کره موتورز را ،یداری کرد و اگرچه رنو از زیرساخت های ارائه شده توسط رنو استفاده خواهد کرد، بخش فرانسوی-کره ای قصد دارد بیش از 900 میلیون یورو (1.39 میلیارد دلار استرالیا) در شش سال آینده سرمایه گذاری کند.
بازار داخلی کره تحت سلطه گروه موتور هیوندای است و هیوندای، کیا و ،س سه برند پرفروش سال گذشته در آنجا بودند.
برند رنو متعهد شده است که از سال 2030 به صورت تمام برقی در اروپا عرضه شود، که احتمالاً به این م،ی است که بودجه توسعه آن برای خودروهای آینده ICE بر روی برند ارزان قیمت داچیا متمرکز خواهد شد، بنابراین نیاز به یک شریک دارد.
فراتر از تقویت حضور خود در بازار کره، ،ید جزئی رنو کره موتورز توسط جیلی، به لطف توافق تجارت آزاد بین کره ج،ی و ایالات متحده، راهی را برای صادرات خودرو به ایالات متحده بدون جذب تعرفه ایجاد می کند.
انتظار می رفت رنو از معماری ماژولار جمع و جور استفاده کند که زیربنای خودروهایی مانند ولوو C40 و XC40 و بسیاری از محصولات Lynk & Co است، با این حال می گوید کراس اوور کوپه جدید “بر اساس پلتفرم جدیدی” ساخته شده است – چه جدید باشد چه جدید. کاملاً جدید برای رنو، نامشخص است.
طبق گزارش ها، 20 درصد دیگر به یک شرکت نفتی ناشناس فروخته خواهد شد.
شایعه شده است که این خودرو در کنار سایر مدلهای رنو با تیراژ پایینتر مانند Talisman و Scenic در بازار عرضه میشود که درها را برای یک رنو پرچمدار جدید باز میکند.
رنو کره موتورز درباره کراس اوور جدید گفت: این خودرو در کره ج،ی طراحی، توسعه و تولید خواهد شد.
همچنین نویدبخش «ویژگیهای ممتاز» و «فناوری پیشرو در صنعت» است که در دسترس بودن خدمات اتصال یا فروش جدید را هر شش ماه یکبار تبلیغ میکند.
در حال حاضر، هیچ برند چینی برای فروش خودرو در بازار ایالات متحده وجود ندارد، مگر اینکه برندهای چینی مانند Volvo و Polestar را در نظر بگیرید.
این اولین همکاری رنو و جیلی نیست، زیرا این دو خودروساز در سال 2021 سرمایه گذاری مش،ی را در چین اعلام ،د که در آن جیلی مهندس و خودروهایی با برند رنو تولید خواهد کرد.
این نه تنها وسایل نقلیه برای بازار داخلی تولید می کند، بلکه خودروهایی مانند Koleos و Arkana را به استرالیا و اروپا صادر می کند.
این شرکت میگوید که از سال 2024 مجموعه جدیدی از مدلهای هیب، را در بخش D «بر اساس آ،ین فناوریهای Geely-Volvo برای بازارهای محلی و صادراتی» عرضه خواهد کرد.
خودروساز چینی جیلی علاقه کنترلی به ولوو، اسپینآف EV Polestar، LEVC (تولیدکننده تا،یهای سیاه سیاه رنگ لندن)، لوتوس و پروتون دارد.
هرگز چنین نشد، و تنها خودروهای ساخت چین که در ایالات متحده فروخته میشوند، در نهایت از برندهای غیرچینی ساخته شدهاند – برای مثال بیوک انویژن و ولوو S90.
منبع: https://www.carexpert.com.au/car-news/renault-teases-hybrid-suv-its-first-geely-based-model
این سرمایه گذاری بر روی نرم افزار، اتصال، برق رس، و «بومی سازی رقابتی» متمرکز خواهد بود.
پرچمدار فعلی رنو، نسل پنجم اسپیس است که در سال 2015 عرضه شد، که اندازه آن مشابه سورنتو است، اما خطوط بین افراد سنتی مانند اسپیس های گذشته و کراس اوورهای مد روز را محو می کند.
جیلی میتواند ،ید بیشتری از رنو داشته باشد، زیرا گزارشها در اوایل سال جاری نشان میدهد که 40 درصد از بخش موتورسازی گروه رنو را ،یداری خواهد کرد زیرا این خودروساز فرانسوی قصد دارد خود را به بخشهای جداگانه خودروهای الکتریکی و احتراق داخلی ت،یم کند.
رنو کره موتورز، سانگ یانگ و جنرال موتورز کره به طور قابل توجهی در عقب تر قرار دارند، اگرچه همه خودروها به بازارهای مختلف جه، صادر می شوند.
برنامههای چری، گریت وال موتور و زوتی برای صادرات خودرو به آنجا ناکام ماند، در حالی که حتی خود جیلی نیز در دهه 2000 اعلام کرد که در آنجا عرضه خواهد شد.
به نظر می رسد رنو با اشاره به آن به ،وان یک پیشنهاد در بخش D، اندازه آن را مشابه مدل هایی مانند اشکودا کودیاک یا کیا سورنتو نشان می دهد.
رنو به عملیات کره ای خود، رنو کره موتورز متعهد است و می گوید کارخانه بوسان آن در کره ج،ی یک دارایی مهم است.
رنو نیز به ،ه خود این خودروها را به بازار عرضه کرده و به فروش خواهد رساند. آ،ین سرمایه گذاری مش، چینی این شرکت، دانگ فنگ رنو، در سال 2020 به دلیل فروش پایین منحل شد.
رنو اولین خود را مس،ه کرده است جیلیمدل پایه که در کره ج،ی تولید می شود و از پیشرانه های هیب، استفاده می کند.
جاهطلبیهای برند را از طریق سبکی نوآورانه، مدرن و جذاب که سپس به کل طیف گستردهتر خواهد شد، منتقل میکند.
این خودروساز فرانسوی پیش از معرفی آن در سال 2024، تصویری مبهم از یک کراس اوور کوپه راکز منتشر کرده است.